آشنایی با عجیب‌ترین مسابقه‌های دنیا/از کشتن پشه تا داد زدن با صدای بلند

سایت بدون -واژه مسابقه و مفهوم رقابت گویی تنها در پایان راه و تعیین برنده و بازنده است که معنای واقعی خود را می‌یابد و اگر نفر اول و نفر آخری در کار نباشد فقط کشمکشی بی حاصل را تداعی می‌کند. در سرتاسر جهان مسابقه‌های بیشماری با اهداف گوناگون همچون زنده نگاه داشتن یک رسم، جذب توریست، تفریح صِرف و… برگزار می‌شود که از این میان برخی غریب‌تر و جالب‌تر از دیگرانند. در ادامه این مطلب ۴ مسابقه عجیب که در نگاه اول مناسبت و علت غایی برگزاری‌شان چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد را به شما معرفی می‌کنیم.
مسابقه پرتاب موبایل (فنلاند)
قطعاً مواقعی در زندگی همه ما وجود داشته که در لحظه‌ای خاص با همه وجود خواسته‌ایم گوشی تلفن همراه خود را با قدرت به نقطه‌ای دوردست پرتاب کنیم و از شرش خلاص شویم! پس بدانید و آگاه باشید که فنلاندی‌ها خیلی زود این تمایل بشری را کشف و تصمیم گرفتند از آن در قالب برگزاری مسابقات «پرتاب موبایل» به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. برگزارکنندگان این مسابقه ادعا می‌کنند کارشان به جمع‌آوری تلفن‌های فرسوده و حفظ محیط‌ زیست کمک می‌کند.
اردک‌های پلاستیکی (سنگاپور)
اگر فکر می‌کنید این اردک‌ به آن اردک‌های‌ پلاستیکی زرد رنگی که موقع حمام کردن بچه‌ها توی وان حمام می‌اندازند تا بچه حواسش پرت شود و ونگ نزند هیچ ربطی ندارد باید بگوییم که کاملاً در اشتباهید چون دقیقاً همان است! اجرای مسابقه به این ترتیب است که شرکت‌کنندگان اسم خود را روی اردک‌هایشان نوشته و آن‌ها را در آب رودخانه رها می‌کنند. اردک‌ها در جریان رودخانه حرکت می‌کنند و دیگر همه چیز بسته به شانس شماست که اردک‌تان بتواند موانع را کنار بزند و پیش برود یا نه! پس از اتمام مسابقه، برنده خوش‌شانس مسابقه یک‌میلیون دلار جایزه خواهد گرفت.
مسابقه قهرمانی داد زدن (ژاپن)
معاشرت با اشخاص عصبی که سر هر چیز کوچکی داد و فریاد به راه می‌اندازند برای هیچ کس خوشایند نیست، اما داشتن صدای بلند همیشه هم نکته‌ای منفی به شمار نمی‌رود! هر ساله در ژاپن مسابقه‌ای برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در آن باید با صدای بلند با یکدیگر صحبت کنند. جالب است بدانید شدت صدای تولید شده از سوی برخی شرکت‌کننده‌ها به بیش از ۱۰۰ دسی‌بل (برابر عبور یک قطار سریع‌السیر) می‌رسد. به گفته روانشناسان این مسابقه، به تخلیه روانی و رهایی از تنش‌های زندگی مدرن کمک می‌کند.
مسابقه پشه کشی (ایتالیا)
مسابقه‌ای که هدف آن نابود کردن مزاحم‌ترین و موذی‌ترین موجود روی کره زمین باشد قطعاً هواخواه بسیاری دارد. پس بدانید و آگاه باشید که مسابقه کشتن پشه هر ساله در ایتالیا برگزار می‌شود. در این مسابقه به شرکت‌کنندگان، وسایلی چون توری و حشره‌کش داده می‌شود و آن‌ها ۱۰ دقیقه فرصت دارند تا بیشترین تعداد پشه را بکشند. معیار انتخاب نفرات برتر مسابقه شمارش اجساد حشرات‌ نابود است و به سه نفر اول به ازای هر پشه ۱۰ یورو داده می‌شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *