آشنایی با ۵ ماسک خانگی و فوایدشان برای پوست/بهترین ماسک‌های سبزیجات

https://eileenmai.com/wp-content/uploads/2012/12/fruit-masque-on-face.jpg

سایت بدون -استفاده بهینه از آنچه که طبیعت در اختیار ما قرار می‌دهد نه‌تنها راهکاری مفید و سود‌آور برای ماست، بلکه باعث آسیب‌رسانی کمتر و محافظت از محیط زیست و نجات سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم نیز خواهد شد. مهم‌تر اینکه استفاده از این ترکیبات تازه و طبیعی با مبارزه و پیشگیری از اثر مخرب و زیانبار رادیکال‌های آزاد باعث جوانی، استحکام، طراوت و شادابی بیشتر پوستمان‌ هم خواهد شد. با این وجود اگر هنوز هم کاملا متقاعد و مجاب نشده‌اید، استفاده ۱ یا ۲ روز در هفته از این محصولات طبیعی کافی خواهد بود تا پوستی زیبا، صاف و درخشنده داشته باشید. بدیهی است با مصرف ماسک‌‌‌های خانگی که اجزای تشکیل‌دهنده‌شان مواد و ترکیبات طبیعی و تازه هستند کمک می‌کنیم پوستمان ظاهر بهتری داشته باشد و در این بین چه ماده‌ای می‌تواند مناسب‌تر از موادی باشد که طبیعت با سخاوتمندی تمام به ما هدیه داده است؟ نکته مهم اینکه تمامی این مواد نه‌تنها طبیعی هستند، بلکه به راحتی در دسترس و قابل‌تهیه‌اند. با وجود تنوع و گوناگونی بیشمار مواد طبیعی ممکن است ابتدا انتخاب درست برایمان کمی سخت به نظر برسد اما نگران نباشید. ما شما را با فهرستی از بهترین ماسک‌های سبزیجات آشنا خواهیم کرد که با مصرف منظم و مرتب هر یک از آنها بی‌شک به نتیجه مطلوب و دلخواه‌تان خواهید رسید، اما چرا ماسک سبزیجات؟ استفاده از ماسک‌های سبزیجات دقیقا یکی از همان مواردی است که نباید ذره‌ای درموردش شک و تردید داشته باشید. همه ما به خوبی می‌دانیم سبزیجات یکی از بهترین منابع طبیعی برای دریافت و تامین انواع مختلف ویتامین‌ها، مواد معدنی مفید و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری هستند که مصرف خوراکی آنها برای بدنمان بسیار سودمند و پر‌فایده است. خوشبختانه خواص مفید سبزیجات تنها به مصرف خوراکی آنها خلاصه و محدود نمی‌شود. مطمئنا، استفاده از این نوع خوراکی‌های مفید به‌عنوان ترکیبات اولیه و به کار رفته در ماسک‌های مختلف صورت هم می‌تواند گزینه اثر‌بخش و کاملا مناسبی باشد.

ماسک کرفس

Image result for ‫ماسک کرفس‬‎
استفاده از این ماسک خانگی برای پوست بسیار مغذی است. کرفس خاصیت پاک‌کنندگی دارد و مصرف آن برای هر نوع پوستی مناسب است. علاوه بر این، کرفس سرشار از ویتامین‌های A، B، C و K هم است. برای تهیه ماسک کرفس کافی است ۲ شاخه کرفس با اندازه متوسط را همراه ۱ قاشق چای‌خوری روغن بادام، ۱ قاشق ‌چای‌خوری ماست کم‌چرب و ۱ قاشق غذا‌خوری جو‌دوسر در مخلوط‌کن بریزید و بعد از اینکه تمام مواد را خوب با هم ترکیب کردید، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد با آب‌ ولرم آبکشی کنید.

ماسک جعفری

Image result for ‫ماسک جعفری‬‎
جعفری به دلیل خاصیت روشن‌کنندگی و ازبین‌برنده بودن تیرگی‌های روی پوست بسیار شناخته شده است. علاوه بر این، ماسک جعفری برای افراد دارای پوست حساس، آزرده و آکنه‌دار بسیار مناسب است. برای ساخت این ماسک یک دسته جعفری تازه را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا خمیر شود. در ادامه ۲ قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. بعد از اینکه مواد را خوب با هم ترکیب کردید، با نوک انگشتان دست ماسک را روی صورت‌تان به حالت دورانی ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست صورت بماند. بعد از گذشت مدت لازم ماسک را با آب ولرم بشویید و پوستتان را با یک حوله تمیز خشک کنید.

ماسک هویج

Image result for ‫ماسک هویج‬‎
این صیفی نارنجی‌رنگ علاوه بر اینکه یک ضد‌عفونی‌کننده طبیعی و عالی است، کمک می‌کند پوستتان سالم و شاداب‌ شود. هویج حاوی انواع مختلف آنتی‌اکسیدان‌ مانند ویتامین‌های گروه A و K است و به کاهش اثر مخرب رادیکال‌های آزاد که دلیل اصلی آسیب‌دیدگی‌های شدید سلول‌های پوستی هستند کمک موثری می‌کند. علاوه بر این، هویج حاوی ویتامین C هم است که مانع ایجاد و تشکیل لکه‌های قهوه‌ای رنگ ناشی از تابش نور خورشید روی پوست می‌شود. نکته دیگر اینکه، ترکیبات مفید هویج باعث افزایش تولید کلاژن‌‌های سالم پوست می‌شود که این موضوع لازمه سفت و مستحکم ماندن پوست است. ماسک هویج تمامی چربی‌های اضافه پوست را از بین می‌برد و به همین علت گزینه مناسبی برای افراد دارای پوست چرب محسوب می‌شود. برای تهیه ماسک هویج کافی است یک هویج را ریز رنده کنید یا برای سهولت کار در مخلوط‌کن بریزید. سپس آب نصف لیموی تازه را بگیرید و با یک قاشق غذا‌خوری ماست به هویج له‌شده اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید و ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. بعد با آب‌ سرد آبکشی و خشک کنید.

ماسک سیب‌زمینی

Image result for ‫ماسک سیب‌زمینی‬‎
سیب‌زمینی دارای ویتامین A، C و B است که همگی باعث جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک و پیشگیری از پیری زود‌رس پوست می‌شوند. برای تهیه این ماسک ابتدا ۱ سیب‌زمینی با اندازه متوسط را بدون اینکه پوست بکنید، بجوشانید. بعد از اینکه سیب‌زمینی پخته شد، آن را با یک چنگال خوب له و پوره کنید و بگذارید کمی خنک شود. سپس سفیده یک تخم‌مرغ را جدا کرده و به سیب‌زمینی اضافه کنید. ماسک را روی صورتتان بگذارید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با آب ‌ولرم بشویید.

ماسک گوجه‌فرنگی

Image result for ‫ماسک گوجه‌فرنگی‬‎
استفاده از گوجه‌فرنگی برای پوست بسیار مفید و مناسب است. این ماده خوراکی دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که از پوست ما در برابر تشعشعات خورشیدی (UV) محافظت می‌کند و احتمال ابتلا به سرطان پوست را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. آب گوجه‌فرنگی حاوی حجم بالایی اسیدهای ارگانیک قابل‌جذب از طریق لایه‌های فوقانی پوست است. نتیجه این عملکرد مثبت تنفس بهتر و راحت‌تر پوست و ترمیم‌ سریع‌تر آن خواهد بود. برای استفاده از این ماسک ۱ گوجه‌فرنگی رسیده را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا له شود. در ادامه نصف قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه به آن اضافه کنید و بعد از ترکیب کردن تمامی مواد با هم آن را روی پوستتان به شکل دورانی ماساژ دهید. ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد بشویید و پوستتان را خوب خشک کنید.
ترجمه: سحر نیکزادی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *