آمازون در کمین اطلاعات خصوصی کاربران

ابراهیم سمیره عضو مجلس محلی ایالت ویرجینیای امریکا از حجم گسترده اطلاعات خصوصی جمع‌آوری شده توسط آمازون شگفت زده شده است.
سایت بدون – وی که در حال بررسی موضوعات مرتبط با حریم شخصی کاربران اینترنت است، قصد دارد در مورد نحوه جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط شرکت‌های فناوری قوانین جدیدی وضع کند. با این حال وی پس از درخواست دریافت اطلاعات شخصی که آمازون در مورد خودش در اختیار دارد، از حجم و جزئیات این داده‌ها شگفت زده شده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت آمازون اطلاعات بیش از هزار شماره تماس این نماینده مجلس ایالتی ویرجینیا را در اختیار دارد. آمازون ازطریق دستیار جست‌و‌جوی صوتی الکسا، جست‌و‌جوگر اینترنتی و غیره اطلاعات متنوعی را از شهروندان امریکایی جمع‌آوری می‌کند. این شرکت بر اساس یک مصوبه قانونی، از سال ۲۰۱۸ موظف شده در صورت درخواست کاربران، اطلاعاتی را که از هر یک از آنها جمع‌آوری کرده است، افشا کند. بررسی یک خبرنگار امریکایی هم حاکیست آمازون از طریق ابزار یادشده و نیز پلتفرم‌های ویدیو و موسیقی، دوربین‌های امنیتی رینگ، ردگیرهای تناسب اندام و غیره انبوه اطلاعات را در مورد قد، وزن، وضعیت سلامت افراد، ویژگی‌های قومی و نژادی، عادات خرید و مطالعاتی اشخاص، قرارهای شخصی و حرفه‌ای و غیره جمع‌آوری می‌کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *