آیا استقلال بازنده بزرگ نقل و انتقالات نیم فصل است؟

سایت بدون – حدود ۴٠ روز از پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر گذشته و فقط ٢ هفته دیگر برای تیم‌های لیگ برتری تا شروع نیم‌فصل دوم باقی مانده است تا هم مراحل آماده‌سازی خود را طی و هم بازیکنان مد نظر خود را در نقل‌وانتقالات جذب کنند. تاکنون شرایط برای استقلالی‌ها طوری رقم خورده که هواداران آبی‌پوش تیمشان را ناکام نقل‌وانتقالات می‌دانند اما پرسپولیسی‌ها با بازیکنانی که از ابتدای فصل جذب کرده بودند، شرایط بهتری دارند.
استقلال و بمب‌هایی که خنثی شد!
یارگیری نه چندان مناسب استقلالی‌ها در ابتدای فصل و جدایی اکثر ستاره‌های این تیم صدای اعتراض هواداران را بلند کرد و باعث شد تا تیم وینفرد شفر به نتایج دلخواه خود نرسد. تمام امید آبی‌پوشان به نیم‌فصل بود تا شاید وعده‌های مدیران این تیم مبنی بر تقویت تیم به حقیقت بپیوندد. با این حال در ۴٠ روز اخیر نه تنها استقلال بازیکن جدیدی را جذب نکرده است بلکه اعتصاب و اعتراض بازیکنان به خاطر مسائل مالی به دردسرهای این باشگاه افزوده است. تاکنون فقط داریوش شجاعیان و محسن کریمی که به خاطر مصدومیت از لیست نیم‌فصل اول کنار رفته بودند، به این تیم اضافه شدند و حتی مرتضی آقاخان که چنین شرایطی داشت، بار دیگر مصدوم شد. در این مدت نام بازیکنان بزرگی همچون سرور جپاروف، امانوئل آدبایور، ابراهیم توره و چند بازیکن صاحب‌نام خارجی دیگر برای حضور در استقلال به صورت جدی مطرح شد اما دستاورد مدیران این باشگاه فقط فسخ قرارداد الحاجی گرو و مارکوس نویمایر بوده است!
پرسپولیس به ساحل آرامش رسید
شاید خیلی‌ها در ابتدای فصل تصور می‌کردند که پرسپولیس به واسطه محرومیت از نقل‌وانتقالات در لیگ هجدهم دچار افت شدیدی شود اما برانکو با درایت خود شرایط تیمش را مثل چند سال اخیر در بالاترین سطح ممکن حفظ کرد. نیم‌فصل هم با توجه به بازشدن پنجره‌ها و خریدهایی که پرسپولیسی‌ها از قبل قطعی کرده بودند، بهترین اتفاقات برای سرخ‌پوشان رقم خورد. اضافه‌شدن سروش رفیعی، مهدی شریفی، مهدی ترابی و مهدی شیری در کنار جذب ٢ بازیکن یعنی محمد نادری و بودیمیر پرسپولیس را کاملا برای رسیدن به سومین قهرمانی مسلح کرده است؛ علاوه بر اینکه شاگردان برانکو اردوی خوبی را در دوحه قطر پشت سر گذاشتند.
سپاهان هم تجهیز شد
سپاهان که در نیم‌فصل اول هم از نظر بازیکن کمبود خاصی نداشت، با اضافه‌شدن علی قربانی و محمد مسلمی‌پور حالا برای ادامه فصل و رسیدن به قهرمانی تجهیز شده است. امیر قلعه‌نوعی هم تیمش را به اردوی آنتالیا برد و مهمتر اینکه به هیچ بازیکنی اجازه جدایی نداد. به نظر می‌رسد زردپوشان اصفهانی با این وضعیت بتوانند بعد از قهرمانی نیم‌فصل یکی از مدعیان جدی قهرمانی تا پایان فصل باشند.
تراکتور و اضافه‌شدن تفکر بلژیکی
تراکتورسازی نیز یکی از تیم‌های موفق در نقل‌وانتقالات بوده است. تبریزی‌ها که در ابتدای فصل بازیکنان صاحب‌نامی همچون مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی را به ترکیب خود اضافه کردند، در نیم‌فصل تصمیم خود مبنی بر تغییر در کادر فنی را جامه عمل پوشاندند. جورج لیکنز، سرمربی سابق تیم ملی بلژیک چند روزی است هدایت سرخ‌پوشان تبریزی را برعهده گرفته است. علاوه بر این، اضافه‌شدن محمدرضا اخباری به عنوان دروازه‌بان و همچنین خرید بازیکن صاحب‌نامی مثل کوین کنستانت که سابقه بازی در میلان را دارد، خبرهای خوشی برای هواداران تراکتورسازی بود. این روزها هم شایعات پیوستن رضا قوچان‌نژاد به تراکتورسازی جدی به گوش می رسد؛ اگر چه آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی این تیم هم به تبریز بازگشته است.
پدیده دیگر شکست‌خورده نقل‌وانتقالات
در سایر تیم‌های مدعی لیگ برتر می‌توان به پدیده اشاره کرد که در نیم‌فصل اول نتایج شگفت‌انگیزی کسب کرد اما مشکلات مالی و مالکیتی باعث بلاتکلیفی این تیم در چند مقطع شده است. یحیی گل‌محمدی بعد از چند استعفا همچنان به کار خود ادامه می دهد اما با وجود جدایی چند بازیکن به جز میلاد فراهانی هیچ بازیکنی را جذب نکرده است. یکی از نقل‌وانتقالات مهم نیم‌فصل جدایی خلعتبری از پدیده و اضافه‌شدن او به ذوب آهن بود. پارس جنوبی جم و ماشین‌سازی تبریز هم از دیگر تیم‌های پرکار در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل بودند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جای پا را محکم کردن»

سایت بدون – آدم ها برای این که درست و مطمئن حرکت کنند باید پای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *