آیا امین حیایی برای خوشگذرانی به عصر جدید می رود؟

چرا بعضی مخاطبان «عصر جدید» تصور کرده‌اند امین حیایی برای خوشگذرانی به این مسابقه رفته است؟

مائده کاشیان – در یکی از قسمت‌های مسابقه «عصر جدید»، احسان علیخانی خطاب به تماشاگران درباره هر یک از داوران مسابقه سوال می‌کرد و تماشاچیان با اعلام رای سفید و قرمز، خود به سوالات پاسخ می‌دادند. علیخانی در آن برنامه راجع به امین حیایی پرسید «آیا امین حیایی صرفا برای خوشگذرانی به عصر جدید آمده است؟» که تعداد زیادی از تماشاچیان در پاسخ به این پرسش رای سفید نشان دادند! امین حیایی که از این اتفاق غافلگیر شده بود، پرسید چرا تعداد زیادی از تماشاگران چنین تصوری دارند! تعداد پاسخ آری به این سوال آن قدر زیاد بود که علت این تصور برایش سوال شود و واکنش او را در برنامه «هشتگ عصر جدید» به دنبال داشته باشد. بریده ویدئوی این بخش از برنامه در روزهای گذشته، در فضای مجازی دست به دست و بارها دیده شده است.

مثبت‌نگری در قضاوت
اگر مخاطب همیشگی «عصر جدید» باشید، احتمالا در جریان هستید که امین حیایی معمولا به تعداد زیادی از اجراها، رای مثبت داده است و حتی در بسیاری از اجراهایی که ضعف و مشکلاتی داشته‌اند، نقطه قوتی پیدا کرده و به بهانه آن رای سفید داده است. علاوه بر این، او بسیاری از اوقات خیلی زود و قبل از سه داور دیگر، رای مثبت خود را اعلام کرده و روی هم رفته داور سختگیری محسوب نمی‌شود؛ آن هم در حضور رویا نونهالی و آریا عظیمی‌نژاد. احتمالا خوش‌بینی او به اجرای اکثر شرکت‌کنندگان و تعداد زیاد آرای سفیدش یکی از دلایلی بوده که باعث شده مردم به سوال احسان علیخانی پاسخ مثبت بدهند.
آماده برای رفتن روی صحنه
در میان چهار داور مسابقه، امین حیایی آماده‌ترین فرد برای رفتن به روی صحنه است و معمولا از همکاری با شرکت‌کنندگان استقبال می‌کند، به همین دلیل معمولا استعدادها وقتی در اجرای خود به کمک احتیاج دارند، یکی از داورانی که از او تقاضای کمک می‌کنند، امین حیایی است. این داور معمولا وقتی به روی صحنه می‌رود درباره ابزار و وسایل شرکت‌کنندگان کنجکاوی می‌کند یا حتی گاهی به عنوان مثال وسایل ورزشی را امتحان می‌کند. به نظر می‌رسد آمادگی او برای همکاری با شرکت‌‌کننده‌ها، لحظات بامزه‌ای که با حضورش روی صحنه به وجود می‌آید و جسارت یا ریسک‌پذیری او یکی دیگر از دلایل مهمی است که تصور حضور در مسابقه برای تفریح و خوشگذرانی را در ذهن مردم ایجاد کرده است.
وارد نشدن به بحث و چالش
در حالی که گاهی رویا نونهالی، آریا عظیمی‌نژاد و بشیر حسینی، دو به دو بر سر رای سفید و قرمز خود یا رای طرف مقابل با یکدیگر وارد بحث و چالش می‌شوند، اما امین حیایی کمتر رای بحث‌برانگیزی به شرکت‌کنندگان می‌دهد یا کمتر پیش آمده که سعی کند دیگر داوران را برای تغییر رای قانع و با آن‌ها بحث کند. این داور از ویژگی شوخ‌طبعی خود نیز زیاد استفاده می‌کند و شوخی‌های بامزه‌ای با شرکت‌کنندگان، احسان علیخانی یا دیگر داوران می‌کند. شاید مجموع رفتارها و قضاوت امین حیایی در «عصر جدید» باعث شده باشد که تعداد زیادی از تماشاگران تصور کنند هدف از حضور او در مسابقه به قول خود حیایی تفریح است، اما ناگفته نماند آن چه از واکنش‌های مردم برمی‌آید، اتفاقا امین حیایی نزد مردم محبوب است و در مقایسه با سه داور دیگر کمتر مورد انتقاد بوده است.
دفاع امین حیایی
گذشته از پاسخ آری تماشاگران به سوال احسان علیخانی و تعداد زیاد پاسخ‌ها، اساسا طرح این سوال که البته بیشتر جنبه شوخی و سرگرمی داشته، بدسلیقگی بوده و گلایه امین حیایی را هم به دنبال داشته است. علاوه بر این ممکن است این تصور ناخودآگاه به مخاطبان القا شود، بنابراین بهتر است سوالات و بخش‌های سرگرمی مسابقه با دقت بیشتری طراحی شوند. امین حیایی در برنامه «هشتگ عصر جدید» با گلایه از پاسخ آری اکثریت تماشاگران به سوال احسان علیخانی، گفت که منظور سوال این بوده او برای تفریح به مسابقه آمده. حیایی سعی کرد از خودش دفاع کند و توضیح بدهد که این تصور اشتباه است، بنابراین در بخشی از توضیحات خود درباره حضور در «عصر جدید» گفت: «واقعیتش این طور نیست و من دارم همه انرژی‌ام را می‌گذارم و این بچه‌ها را دوست دارم. ما به عشق بچه‌ها آمدیم که بچه‌ها دیده شوند.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *