آیا با وبسایت و نرم افزار می توان لاغرشد؟

Healthy restaurant food internet online order background. Eating right. Fresh diet daily meals delivery. Nutrition with vegetables, meat and fruits in foil box. Top view, flat lay on wood, copy space

سایت بدون –
این روزها بسیاری از و‌بگاه های اینترنتی و البته نرم افزارهای همراه نقش مشاور تغذیه را برای کاربران چاق خود بازی می‌کنند. فقط کافی است به عنوان متقاضی لاغری عضو وبگاهی شوید و فرم اولیه را پر کنید تا اطلاعات اولیه شما مثل قد، وزن، سن، جنسیت و … ثبت شود و طبق برنامه مصرف کالری‌هایتان را کنترل و وزن کم کنید.
حالا سوال اینجاست که این وبگاه ها چقدر قابل‌اطمینان هستند؟ آیا استفاده از رژیم‌های اینترنتی به کاهش وزن افراد منجر می‌شود؟ باید اعتراف کنم براساس تجربه شخصی من بله واقعا کار می‌کنند.
من حدود یک ماه است یک برنامه کالری‌شمار روی تلفن همراهم نصب کرده‌ام و یک کیلو کاهش وزن طی دو هفته را مدیون همین کالری‌شماری هستم. البته فراموش نکنیم گاهی تبلیغات این وبگاه ها و نرم‌افزارها به حدی فریبنده است که مردم ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به متخصص و رفت و آمدهای هفتگی به کلینیک تغذیه، چند دقیقه پشت لپ‌تاپ‌شان بنشینند، رژیمشان را سفارش دهند و با پیروی از این رژیم اینترنتی به وزن ایده‌آل برسند در حالی که همه آنها هم علمی و قابل اعتماد نیستند. مثلا گاهی رژیم‌های توصیه شده توسط این وبگاه ها غیرعلمی و بی‌ارزش است و تاثیری در چاقی یا لاغری افراد ندارد در مقابل اما تعداد محدودی از وبگاه ها نیز کاملا علمی برخورد می‌کنند به این معنا که اطلاعات اولیه و تقریبا کاملی را از فرد می‌گیرند، اما رژیم غذایی برای او تعیین نمی‌کنند بلکه با ارائه توصیه‌های رژیمی و اصلاح عادت‌های نادرست تغذیه‌ای، مقدمات رژیم گرفتن و انجام تحرک روزانه را برای او فراهم می‌آورند.
از طرفی وبگاه ها و نرم‌افزار‌های معتبری که به ‌صورت اصولی در زمینه چاقی و لاغری فعالیت می‌کنند زیرنظر کارشناسان و متخصصان تغذیه اداره می‌شوند اما در وبگاه هایی که جنبه علمی ندارند، رژیم‌ها توسط افرادی تعیین می‌شود که گاهی علاوه بر نداشتن تخصص لازم از ابتدایی‌ترین اطلاعات تغذیه‌ای هم برخوردار نیستند و با توصیه‌های نادرست، هم جیبتان را خالی می‌کنند و هم سلامت شما را به خطر می‌اندازند.
باید بدانید اساس کار بسیاری از لاغرکننده‌های مجازی تناسب اندام بر پایه میزان اضافه‌وزن و کاهش مقدارى از کالرى دریافتى روزانه است و در حالت کلی اگر با توجه به برنامه‌ریزی‌های آنها عمل کنید قطعا وزن کم خواهید کرد.   

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *