آیا جانشین نیکی هیلی،ایوانکا ترامپ است؟/دینامیتی در سازمان ملل

https://cheesecake.articleassets.meaww.com/24597/uploads/5d5e3db5f4ff6f9f0a6d722935126d07_800_420.jpeg
سایت بدون -پس از استعفای نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل، رسانه‌ها و محافل سیاسی این کشور گمانه‌زنی‌های خود را درباره جانشین وی آغاز کردند. یکی از این گزینه ها ایوانکا ترامپ است که ترامپ پس از استعفای هیلی درباره او گفت :«هیچ کس با صلاحیت‌تر و لایق‌تر از دخترش برای جانشینی نیکی هیلی، سفیر مستعفی آمریکا در سازمان ملل نیست.»
ترامپ، ایوانکا را در صورت در دست گرفتن این سمت «دینامیتی در سازمان ملل»توصیف اما تاکید کرد که نمی تواند این کار را انجام دهد و گرنه متهم به فامیل بازی و خویشاوند پرستی می‌شود.
با این همه مجری شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان احتمال انتصاب ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا، به عنوان نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد، را رد نکرد.  اما ایوانکا در پیامی در توئیتر این اخبار را رد کرد. ایوانکا بزرگترین دختر ترامپ به عنوان یکی از مشاوران ارشد ترامپ در کاخ سفید حضور دارد.
ایوانکای ۳۵ ساله در طول کارزار انتخاباتی پدرش همواره در کنار وی بود و به روش های گوناگون به جمع آوری رای برای پدرش می پرداخت. گفته می شود که ترامپ علاقه ویژه ای به این فرزند خود دارد و مسوولیت های سنگینی به عهده وی گذاشته است.
ایوانکا ترامپ یک تاجر، نویسنده، مانکن سابق و مادر سه فرزند است که توانست بی آبرویی پدرش در رابطه با بدرفتاری با زنان در طول تبلیغات انتخاباتی را بسیار هوشمندانه جمع و تا حد زیادی حمایت زنان را برای رای دادن به پدرش جلب کند.
در فهرستی که از حقوق ۴۰۰ کارمند کاخ سفید منتشر شد مقابل نام «ایوانکا ترامپ» دختر دونالد ترامپ و «جارد کوشنر»، داماد رئیس جمهور آمریکا رقم «۰ دلار» نوشته شده است؛‌چراکه این دو نفر متعهد شده اند، هیچ حقوقی از دولت آمریکا دریافت نکنند.  ایوانکا ترامپ در اداره موسسات و هتل های ترامپ به برادران خود دونالد جونیور و اریک کمک می کند و مسوولیت های بزرگی توسط پدر به او داده شده است.
ایوانکا علاوه بر کمک در اداره امور به پدر و برادران خود، در عرصه مد هم فعال بوده و برند خود را دارد که با شعار «زنانی که کار می کنند» فعالیت می کند. در این عرصه، ایوانکا فعالیت زیادی در زمینه حقوق برابر زنان داشته و توانسته رای زنان بسیاری را به سمت کارزار انتخاباتی پدر برساند.
ایوانکا در عرصه سیاست رفتار بسیار حرفه ای داشته و همواره مثل یک سیاستمدار پرتجربه فعالیت کرده و کماکان دوستی خود با دختران خانواده کلینتون را حفظ کرده است. هرچند بانوی اول کاخ سفید ملانیا ترامپ است اما بسیاری ایوانکا را بانوی اول حقیقی کاخ سفید می‌دانند. ایوانکا ترامپ با وجود سن کم و بی تجربگی در زمینه سیاست می تواند یکی از گزینه های اصلی دونالد ترامپ در تقسیم مسوولیت در دولت آینده امریکا باشد.
فروغ احمدی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پیاز داغش را زیاد کردن»

سایت بدون – پیاز داغ همان پیاز سرخ شده خودمان است یعنی قطعه قطعه کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *