آیا سری سوم زیرخاکی هم ساخته می شود/داستان اسارت فریبزر


پژمان جمشیدی و هومن برق‌نورد زوج کمدی جدید سریال دفاع مقدسی شبکه یک خواهند بود؟


نویسنده : مائده کاشیان
سایت بدون – شنبه‌شب آخرین قسمت فصل دوم سریال «زیرخاکی» روی آنتن رفت و قصه این مجموعه که به دلیل شیوع کرونا ناتمام مانده بود، به پایان رسید. آمار ۵۱ درصدی میزان مخاطبان فصل اول و واکنش‌های مخاطبان درباره فصل دوم سریال، نشان می‌دهد این مجموعه مورد توجه تماشاگران قرار گرفته و جزو سریال‌های موفق جلیل سامان بوده است. با اتفاقی که در پایان این فصل شاهد آن بودیم نیز راه برای ادامه سریال در فصل سوم باز است.
ظرفیت خوب «زیرخاکی» برای ادامه
قصه «زیرخاکی» بر ایده قرار گرفتن یک فرد ساده و کم‌هوش، در موقعیت اشتباهی و حساس بنا شده و ماجراهای دیگری به دنبال آن اتفاق افتاده است. در ابتدای فصل یک، «فریبرز» طی اتفاقی با یک مبارز انقلابی اشتباه گرفته شد و در شروع فصل دوم به صورت تصادفی در جبهه‌های جنگ گیر افتاد و با یک فرمانده ارتش همراه شد. این ماجرا تا پایان فصل دو هم ادامه داشت و آن ایده اصلی تبدیل به نقطه پایان فصل دو شد. در پایان سریال دیدیم که «فریبرز» به دلیل پوشیدن لباس یک سرهنگ ارتش معروف که بعثی‌ها به دنبال او بودند، با این شخص اشتباه گرفته شد! در نتیجه دردسرهای جدیدی در انتظار او خواهد بود. هرچند این اتفاق در پایان فصل دوم رخ داد، اما چنین موقعیتی کاملا ظرفیت دارد که قصه تازه‌ای برای فصل سوم «زیرخاکی» باشد و اساساً صحنه‌های پایان سریال و دیالوگ‌های آن به گونه‌ای بود که می‌توان حدس زد تصمیم تلویزیون برای ساخت «زیرخاکی ۳» قطعی است.
اسارت «فریبرز» و «ناصری»
علاوه بر اتفاقی که در پایان برای «فریبرز» افتاد، حضور فرمانده «صمد ناصری» با بازی هومن برق‌نورد در کنار او نیز نشان می‌دهد، قصه سریال به واسطه این دو کاراکتر می‌تواند ادامه یابد و احتمالا جذاب باشد. شخصیت «صمد ناصری» در فصل دوم حضور پررنگی نداشت، اما حالا که همراه «فریبرز» او نیز به اسارت گرفته شده است، می‌تواند جزو یکی از شخصیت‌های اصلی قصه باشد. اگر فصل سوم سریال ساخته و ماجرا با اسیر شدن «فریبرز» پی گرفته شود، خود به خود تعدادی از شخصیت‌های سریال حذف خواهند شد یا حضوری کمرنگ خواهند داشت، در نتیجه «صمد ناصری» جایگزین مناسبی خواهد بود.
زوج کمدی جدید در «زیرخاکی»؟
معمولا میان زوج‌های کمدی، دوقطبی و تضادی وجود دارد و این تضاد، موقعیت‌های کمدی را در قصه به وجود می‌آورد. این دو قطبی در فصل دوم سریال «زیرخاکی» میان شخصیت «فریبرز» و «ناصری» وجود داشت. «فریبرز» کاراکتری ترسو، ساده، کم‌هوش و منفعت‌طلب بود، اما «ناصری» در مقام یک فرمانده جنگ شجاع، فداکار و جدی بود و تلاش می‌کرد تا این ویژگی‌ها را در «فریبرز» تقویت کند، بنابراین همراهی آن‌ها که لحظاتی از آن را در فصل دوم دیدیم، از پژمان جمشیدی و هومن برق‌نورد زوج کمدی خوب و جدیدی در ادامه سریال خواهد ساخت. پژمان جمشیدی و هومن برق‌نورد تا به حال به عنوان زوج کمدی در کنار یکدیگر قرار نگرفته‌اند.
سرانجام نامشخص «اسکندر» و «فرنگیس»
به طور کلی سریال «زیرخاکی» پایان‌بندی مناسب و خوبی داشت، اما سرنوشت شخصیت «اسکندر» با بازی نادر فلاح در پایان سریال به سرانجام نرسید. در فصل اول و دوم «زیرخاکی» به اندازه کافی به این شخصیت پرداخته شده بود، ماجرای او در فصل دو نیز به کاراکتر «فرنگیس» با بازی ستاره پسیانی مرتبط شد، بنابراین انتظار می‌رفت تکلیف این کاراکترها در پایان مشخص شود، اما این اتفاق نیفتاد و جای آن‌ها در پایان‌بندی «زیرخاکی» خالی بود. شاید قرار است در ادامه سریال هم از این شخصیت‌ها استفاده شود، اما در هر صورت لازم بود آن‌ها در فصل دوم به سرانجام مشخصی برسند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *