آیا واقعا در خواب می توان یاد گرفت؟

سایت بدون – تحقیقات اخیر نشان داده است افراد در حالت خواب قادر به یادگیری مطالب جدید هستند. این تحقیقات نشان داده‌اند، گوش دادن به فایل‌های صوتی در طول خواب حافظه را تقویت می‌کند. به‌علاوه، در طول خواب فرد از آگاهی هشیار برخوردار نیست و فعالیت‌های مغر و کنش‌های شیمیایی تا حدی متوقف می‌شود و ذهن قادر به یادگیری مطالب جدید است.

دانشمندان در برخی آزمایش‌ها تلاش کرده‌اند برخی لغت‌های ساده‌ی زبان هلندی را به افرادی که زبان اصلی آنها آلمانی است بیاموزند. به منظور این کار از یادگیری در خواب استفاده کرده‌اند.

آلمانی‌ها نمی‌دانستند وقتی خواب هستند، محققان تلفظ کلمات مورد نظر را برای گروهی از آنها پخش می‌کنند. از طرفی گروه دیگر فقط در خواب به سر می‌بردند و فایل صوتی برای آنها پخش نمی‌شد. سپس هر دو گروه بیدار شده و آزمون مربوط به کلمات و معنی آنها برگزار شد. گروهی که در طول خواب به فایل صوتی کلمات گوش داده بودند عملکرد بهتری در پاسخگویی داشتند.

دانشمندان برای اینکه مطمئن شوند یادگیری در خواب صورت گرفته است و ارتباطی با گوش‌دادن ندارد، گروه دیگری از افراد را انتخاب کرده و کلمات مورد نظر را هنگام انجام کارهایی چون پیاده‌روی برای آنها پخش کردند. و نتیجه نشان داد که این گروه نمی‌توانستند مانند گروهی که برای یادگیری در خواب انتخاب شده بودند، کلمات را به یاد بیاورند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *