آیا کالدرون در آبادان خوشحال به دربی می رود؟/جدال پرسپولیس آرژانتینی با برزیلی‌ها!


سایت بدون – مدافع عنوان قهرمانی روزهای عجیبی را پشت‌سر می‌گذارد. قهرمان سه فصل گذشته لیگ برتر این روزها هم باید برای حضور در لیگ برتر خود را آماده کند و هم باید با مشکلات مالی و تغییرات مدیریتی‌اش کنار بیاید. مدیرش باید روی گرفتن مجوز حرفه‌ای و پیدا کردن منابع مالی تمرکز کند و سرمربی‌اش باید این دغدغه را داشته باشد که قرار است جای خالی برانکو را در ذهن هواداران این تیم پر کند. حالا این تیم بعد از برد خانگی مقابل پارس جنوبی جم و شکست مقابل تراکتورسازی در تبریز باید خود را برای نبرد خانگی مقابل صنعت نفت آبادان آماده کند. آن‌هم با شوک محرومیت سنگربان شماره یکش که در فاصله دو روز مانده به بازی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت او را از حضور در این میدان محروم سازد. به‌نظر نمی‌رسد پرسپولیس در خانه‌اش کار چندان راحتی مقابل صنعت نفت آبادان داشته باشد. صنعت نفتی که با یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس سه‌امتیازی سه پله بالاتر از این تیم رده هشتمی ایستاده است.

خیلی نمی‌توان به نتایج پیشین این دو تیم به‌خصوص در بازی‌های تهران استناد کرد و پرسپولیس را برنده این بازی دانست. پرسپولیس در همین ابتدای لیگ هم تجربه انجام بازی‌های سخت را به دست آورده و هم به یک تعطیلی نسبتا طولانی برخورده و هنوز فرصت لازم برای رسیدن به هماهنگی فردی و فنی را پیدا نکرده است. کالدرون تصمیم گرفته تغییر چندانی در سیستم اجرایی برانکو ایجاد نکند اما نفراتش هنوز نتوانسته‌اند به هماهنگی روزهای اوج پرسپولیس برسند. هنوز وحید امیری، بشار رسن، روستایی جوان و فرشاد احمدزاده جایگاه خود را در کمربند خط میانی پرسپولیس پیدا نکرده‌اند. علی علیپور که در این مدت به فکر جدایی از پرسپولیس و حضور در لیگ‌های خارجی بوده هم از روزهای اوج خودش فاصله دارد و یک مکمل خوب نیز برای تکمیل حرکات او جهت گلزنی در جمع شاگردان کالدرون نیست. بهترین بازیکن این تیم یعنی مهدی ترابی هم تحت‌تاثیر همین آشفتگی فنی و عملکردی، فعلا در حد یک گلزن سه‌امتیازی باقی‌مانده و در تبریز نتوانست مانع شکست تیمش شود. با این وجود، این تیم ترکیب اصلی‌اش را در روزهای قهرمانی در خط دفاع و میانی و البته حمله حفظ کرده و می‌تواند یک مجموعه هماهنگ‌تر را مقابل صنعت نفت بروز دهد. این اتفاق می‌تواند پرسپولیس را از باخت اخیر و ناکامی و بی‌پولی و مشکلاتی که این روزها با آن دست به گریبان است، دور کند. اگر پرسپولیس جوانی صنعت نفت و روحیه جنگندگی یاران اسکوچیچ را دستکم نگیرد و بتواند بر استرس‌هایش، مثل گل‌زدن علیپور و اجرای درست فاز هجومی تیم و اشتباه‌نکردن در فاز تدافعی غلبه کند آن‌وقت شاید شاهد بازگشت مدافع عنوان قهرمانی به رده‌های بالاتر جدول باشیم.

پرسپولیس با مربی آرژانتینی‌اش این روزها جدال سختی با مرگ دارد! دفاع‌کردن از عنوان قهرمانی برایش سخت به‌نظر می‌رسد و این همان چیزی بود که برانکو را به این نتیجه رساند که باید از جمع سرخپوشان جدا شود. باید دید آیا تهران شاهد بازگشت قهرمان از این جدال نفسگیر می‌شود یا باید آخرین بازی هفته سوم لیگ را سراسر برزیلی تماشا کنیم!


 بیرانوند برگشت!

پس از اعلام رای کمیته انضباطی مبنی‌بر محرومیت یک جلسه‌ای علیرضا بیرانوند، این دروازه‌بان اعلام کرد قصد خداحافظی از فوتبال ایران را دارد. پس از این اظهارنظر، همه منتظر بودند تا ببینند بیرانوند روی تصمیم خود مصمم است یا از روی عصبانیت این اظهارات را بیان کرده است. قابل پیش‌بینی هم بود که این تهدید چندان جدی نیست و او دیروز در تمرین قرمزها حاضر شد هرچند اجازه همراهی تیمش مقابل نفت را ندارد.

 امروز قرمزها سوپرجام را می‌گیرند؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد در جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال قرار بر این شده تا کاپ سوپرجام را پیش از دیدار هفته سوم مقابل صنعت نفت به سرخ‌پوشان اهدا کنند. انصاری‌فرد گفت: «تاج اعلام کرد به سازمان لیگ می‌روم و قرار است این اتفاق رخ بدهد.»

 کالدرون: شاید مثل برانکو اخراج شوم!

گابریل کالدرون در نشست خبری دیدار با نفت آبادان گفت: «باید این بازی را ببریم. باخت مقابل تراکتور موجب افزایش مسئولیت ما در این بازی شده است. این هفته خوب کار کردیم و به نظرم تیم آماده است. از کیفیت تیم در دو بازی نخست راضی نبودم چراکه دوست دارم فوتبال قشنگ‌تر و بهتری انجام دهیم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا با اخراج برانکو از الاهلی عربستان، کار او در پرسپولیس سخت‌تر نمی‌شود؟ گفت: «من به بازی با نفت فکر می‌کنم که همانند فینال است. نمونه اتفاقی که برای برانکو رخ داد، ممکن است برای هر کسی رخ ‌دهد. ممکن است برای من هم اتفاق بیفتد اما من از روند کارمان راضی هستم. می‌دانم برای تکرار قهرمانی نیازمند زمان هستیم اما می‌دانم زمان زیادی نداریم. من به این تیم ایمان دارم.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل « پرسان پرسان برو هندوستان»

سایت بدون – هندوستان یکی از دورترین مقاصد تجاری ایرانی ها در دوران قدیم بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *