آیا« YurOn» جایگزین یوتیوب می شود؟


 سایت بدون – هر روز بر تعداد طرفداران شبکه‌های اجتماعی افزوده می‌شود و در این میان پلتفرم‌های آنلاین که در زمینه ویدئو فعالیت دارند از موفقیت بیشتری برخوردارند. از نمونه‌های موفق این پلتفرم‌ها می‌توان به یوتیوب و تیک تاک اشاره کرد.
هرچند یوتیوب امروزه دو میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد اما گفته می‌شود یک شبکه اجتماعی با نام YurOn که مبتنی بر ویدئو فعالیت می‌کند شاید بتواند روزی تهدیدی بزرگ برای یوتیوب به شمار برود چرا که از سرعت رشد بسیار بالایی برخوردار است. یکی از مزایای این پلتفرم که می‌تواند برگ برنده آن نیز باشد، این است که فرصتی در اختیار کاربران و تولیدکنندگان محتوای ویدئویی قرار می‌دهد تا بتوانند از این کار درآمدی نیز کسب کنند.
در این پلتفرم کاربران می‌توانند از طریق فیلم‌های کوتاه ۳۰ثانیه‌ای زنجیره وار با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و صحبت کنند. موضوع مهم این است که دیگر افراد نمی‌توانند با هویت جعلی برای دیگران پیام بفرستند چراکه اعتبارسنجی، زیربنای اصلی این پلتفرم تازه وارد به شمار می‌رود. اما چرا انتظار می‌رود این شبکه اجتماعی از یوتیوب پیشی بگیرد؟ این پلتفرم تنها چندماه است که کار خود را آغاز کرده و در همین مدت زمان کم که دامنه فعالیت آن از نظر جغرافیایی نیز چندان گسترده نبوده، موفق به جذب ۵۰۰۰ نفر شده است. این افراد روزانه مدت زمان بیشتری از یوتیوب در این پلتفرم حضور دارند. همچنین این کاربران تاکنون بیش از ۵۰۰۰ ویدئوی کوتاه بارگذاری کرده‌اند و بیش از ۱۰۰هزار بار این ویدئوها مشاهده شده است که برای یک پلتفرم تازه کار آمار مناسبی است.
وقتی این آمار را با زمان ظهور یوتیوب به‌عنوان یک شبکه اجتماعی تازه وارد در فوریه ۲۰۰۵ مقایسه کنیم می‌بینیم که YurOn در همین ابتدای کار موفق تراز یوتیوب عمل کرده است. در این پلتفرم کاربران ترغیب می‌شوند به جای آنکه تنها بیننده ویدئوها باشند مشارکت بیشتری بر بستر این پلتفرم داشته باشند. روی این پلتفرم می‌توانید سؤال‌های خود را بپرسید و پاسخ را به‌صورت ویدئوهایی زنجیره‌ای دریافت کنید. حتی می‌توانید درباره موضوعی که ذهن شما را مشغول کرده یک جست‌و‌جوی ساده در پلتفرم انجام دهید تا تعداد زیادی پاسخ ویدئویی در اختیارتان قرار داده شود حالا شما می‌توانید ادامه دهنده این زنجیره باشید اگر اطلاع بیشتری از موضوع دارید با یک فیلم کوتاه آن را در اختیار دیگران قرار دهید و اگر هم نظر خاصی در این باره دارید می‌توانید با یک ویدئو آن را اعلام کنید. درواقع این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا جزئی از YurOn باشند و تنها با پرداخت ۱۰ دلار، بخشی از این شبکه اجتماعی را ازآن خود کنند. به‌هر حال این شبکه اجتماعی شاید روزی بتواند با غول‌های این بخش برابری کند و این سرمایه‌گذاری می‌تواند بسیار سودآور باشد.
این اپلیکیشن هم در اپ استور و هم فروشگاه گوگل قابل بارگذاری است و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.«مارین ملینسون»، مدیرعامل این شبکه اجتماعی می‌گوید: این پلتفرم می‌تواند کاربران را به سلبریتی‌ها و علاقه‌مندی‌هایشان نزدیک‌تر کند و به‌گونه‌ای طراحی شده است که در آینده برای تحقیقات بازار، استخدام نیروی مناسب و… گزینه‌ای مناسب باشد. کاربران می‌توانند از این پلتفرم درآمدزایی داشته باشند و تلاش ما این است که آن را به یک مدل تجاری موفق تبدیل کنیم.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *