اتکای بیش از حد اتلتیکو مادرید به گریزمان /ستــاره تنها

سایت بدون -سویا و جیرونا دو مانع اول اتلتیکو مادرید در سال ۲۰۱۹ بودند. مردان دیه‌گو سیمئونه در این دو دیدار نشان دادند که بیش از حد به آنتوان گریزمان، ستاره تیم وابسته هستند.
اتلتیکو در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان دو امتیاز برابر سویا از دست داد. این دو امتیاز می‌تواند در نبرد قهرمانی تاثیر بسیاری داشته باشد. البته اگر واکنش‌های درخشان یان اوبلاک نبود، اتلتیکو ممکن بود زمین را دست خالی ترک کند.
گریزمان که اتلتیکو به او متکی است روز بدی داشت. او ابتدا یک فرصت عالی را روی یک توپ مرده به دست آورد ولی نتوانست آن را گل کند. او سپس یک فرصت تک به تک را از دست داد.
بارسلونا از سوی دیگر فاصله در صدر جدول لالیگا را به پنج امتیاز افزایش داد. آنها در ورزشگاه آلفونسو پرس، مقابل ختافه پیروز شدند. این برتری پنج‌امتیازی در صدر جدول به همراه فرم درخشان لیونل مسی و همبازی‌هایش به این معناست که اتلتیکو احتمالا باز هم نخواهد توانست مدعی جدی قهرمانی باشد.
 اتکای اتلتیکو به گریزمان هر روز بیشتر خود را نشان می‌دهد. سایر بازیکنان تیم گل‌نزن شده‌اند و زمانی که روز خوب گریزمان نباشد، روز بدی برای اتلتیکو رقم می‌خورد.
در ورزشگاه مونتیلیوی جیرونا هم اتفاق مشابهی روی داد. اتلتیکو مقابل این تیم کاتالان که در میانه جدول حضور دارد تنها توانست به تساوی یک بر یک برسد.
البته این بازی در جام حذفی بود و تساوی در خانه حریف نتیجه خوبی است، به شرط آن که اتلتیکو در بازی برگشت در خانه خود هم کارش را به‌درستی انجام دهد. گل آنها را در این بازی گریزمان زد که تبدیل به ناجی تیم شده است.
اگر گریزمان گل نزند، انگار هیچ بازیکن دیگری نمی‌تواند گل بزند. نگرانی اتلتیکو از این است که پنج گل از هفت گل اخیر آنها را این قهرمان جام جهانی به ثمر رسانده است.
عملکرد درخشان این بازیکن فرانسوی در مقابل دروازه همراه شده با روند نه‌چندان خوب سایر بازیکنان در برابر دروازه. نیکولا کالینیچ در بازی با وایادولید با پاس گل گریزمان یک گل به ثمر رساند. رودریگو هم که مهاجم نیست، مقابل آلاوس یک گل زد.
برای اینکه اتکای اتلتیکو به گریزمان مشخص شود، کافی است به آمار گل‌های خارج از خانه اتلتیکو نگاه شود. آنها در خارج از خانه بسیار در گل‌زنی مشکل دارند و در این فصل تنها چهار بار در خانه حریفان پیروز شده‌اند. این بازیکن فرانسوی هم تنها راه حل آنها در گل‌زنی خارج از خانه است.
گریزمان تنها بازیکن اتلتیکو است که خارج از خانه بیش از یک بار گل‌زنی کرده است؛ او ۵ گل در خانه حریفان به ثمر رسانده است.
یک آمار دیگر این است که از ۲۰ اکتبر، که فیلیپه لوییز در خانه ویارئال گل زد، تاکنون گریزمان در تمامی گل‌های خارج از خانه تیمش تاثیر مستقیم داشته است. او مقابل لگانس یک ضربه ایستگاهی عالی زد، برابر وایادولید دو گل زد و یک گل برای کالینیچ ساخت، و دو گل هم برابر سویا و جیرونا زد.
هرچه فصل به پیش می‌رود، تیم سیمئونه آسیب‌پذیرتر نشان می‌دهد، و آنها به کمک این بازیکن شماره ۷ تنها توانسته‌اند اخیرا چهار تساوی و یک پیروزی به دست بیاورند. این آمار به هیچ وجه ایده‌آل نیست اما بدون ستاره تیم، اوضاع بسیار بدتر هم می‌شد.
اهمیت گریزمان برای سیمئونه و اتلتیکو آشکار است، به‌ویژه که این بازیکن فرانسوی در بازی با جیرونا در جام حذفی در ترکیب تیم قرار گرفت. این در حالی است که تصور می‌شد که سیمئونه برای این بازی به او استراحت بدهد.
او تنها نیم‌ساعت پایانی بازی را به استراحت گذراند اما در ۲۴ بازی اخیر اتلتیکو در لالیگا و لیگ قهرمانان در ترکیب ثابت قرار گرفته است و در این دیدارها تنها سه بار تعویض شده است.
اینکه سیمئونه به این بازیکن فرانسوی متکی است و او تنها سلاح اتلتیکو در خط حمله است به این معناست که او همچنان مهم‌ترین بازیکن تیم است، حتی زمانی که ۱۰۰ درصد آماده نباشد.
 به این ترتیب، تعجبی ندارد که این بازیکن ۲۷ساله صدرنشین جدول گل و پاس گل تیمش باشد. او ۱۳ گل زده و ۷ گل ساخته است و به این ترتیب سرنوشت‌سازترین بازیکن تیم است.
 گریزمان تنها بازیکن حال حاضر اتلتیکو است که می‌تواند از ترفندهایش در مقابل دروازه حریفان استفاده کند، و تنها بازیکن این تیم است که می‌تواند فرصت‌ها را به‌شکلی مداوم به گل تبدیل کند و برای همبازی‌هایش هم گل بسازد.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *