احتمال ورود آمازون به صنعت بانکداری

https://banks.org/wp-content/uploads/2018/07/amazon-bank.jpg

سایت بدون -ورود آمازون به صنعت بانکداری، خبر خوبی برای بانک‌های سنتی کوچک نیست، زیرا مشترکان آمازون پرایم از همین حالا از این موضوع استقبال کرده‌اند.

به گزارش زومیت و به نقل از بیزینس اینسایدر، آمارهای شرکت بِین ( Bain ) نشان میدهد تعداد قابل توجهی از مشتریهای غول تجارت الکترونیک (حدود دو سوم مشترکان سرویس آمازون پرایم) نسبت به ثبتنام رایگان حساب بانکی آمازون اعلام آمادگی کردهاند. این در حالی است که وفاداری مردم به آمازون حتی نسبت به بانکهای منطقه خودشان بیشتر است.

شرکت بِین در مورد سرویس بانکی آمازون نظرسنجی کرده و طبق نتایج، مشخص شده این شرکت میتواند روی استقبال مردم از سرویسهای بانکی حساب باز کند. آنها همچنین گفتهاند تهدیدشدن بانکهای سنتی توسط آمازون، موضوعی واقعی و قریبالوقوع است. والاستریت ژورنال چند ماه پیش گزارش داده بود آمازون در حال مذاکره با شرکت جیپیمورگان چیس است تا خدماتی مانند باز کردن حسابهای بانکی را به مشتریهای خود ارائه کند. بعد از گذشت ماهها، گزارشهای دیگری مبنی بر ورود آمازون به صنعت مالی منتشر شده، اما ارائه خدمات بانکداری هنوز به طور رسمی از سوی این شرکت اعلام نشده است.

استقبال مردم از بانکداری آمازون

شرکت بِین در نظرسنجی اخیر خود گفته ۶۵ درصد مشترکان آمازون پرایم اعلام کردهاند اگر ۲ درصد مبلغ هر خرید به حساب بانکیشان در آمازون برگشت داده شود، حاضر به افتتاح حساب رایگان هستند. این فقط مختص اعضای سرویس آمازون پرایم نیست و سایر مشتریها نیز از این موضوع استقبال کردهاند. ۴۳ درصد مشتریهای آمازون (غیر از مشترکان آمازون پرایم) و حتی ۳۷ درصد کسانی که مشتری آمازون نیستند، گفتهاند حاضر به افتتاح حساب بانکی رایگان خواهند بود.

جوانترها بیشتر از افراد مسن نسبت به افتتاح حساب بانکی آمازون علاقه نشان دادهاند و این خبر خوبی برای بانکهای قدیمی نیست. ۶۰درصد مصرفکنندگان بین ۱۸ تا ۳۴ سال و ۴۰ درصد مصرفکنندگان بالای ۵۵ سال از این موضوع استقبال کرده و احتمال داده میشود سرویسدهنده خدمات مالی خود را عوض کنند.

خبر بد دیگر برای بانکهای سنتی این است که تعداد افراد پولدار علاقهمند به خدمات بانکی آمازون در حال افزایش است و همانطور که میدانید مشتریهای پولدار سود بیشتری برای بانکها دارند.

مشتریهای آمازون نسبت به مشتریهای بانک وفادارتر هستند

آمازون شانس خوبی در ورود به صنعت بانکداری دارد، زیرا مشتریهای آن از مشتری بانکها وفادارترند و خدمات آن را به دوستان و آشنایان پیشنهاد خواهند کرد. در نظرسنجی وفاداری مشتری، آمازون توانست ۴۷ امتیاز کسب کند در حالی که بانکهای منطقهای ۳۱امتیاز و بانکهای ملی توانستند فقط ۱۸ امتیاز کسب کنند. برای بانکها سطح وفاداری مشتری بهعنوان یک شاخص مهم برای حفظ بقا در نظر گرفته میشود. هرقدر مشتریها از خدمات بانکی خود ناراضیتر باشند، احتمال پیوستن آنها به آمازون بیشتر است. آمازون به جایگاه خوبی میان مشتریها رسیده و به عقیده کارشناسان اکنون زمان خوبی است که به صنعت بانکداری وارد شود. مشتریهای آمازون افراد ثروتمندی هستند که درآمد بیشتری نسبت به مردم متوسط آمریکا دارند. به گزارش شرکت بِین، ثروت کل مشتریهای آمازون معادل ۷۵ درصد ثروت کل مردم آمریکاست. درحالیکه مشترکان آمازون پرایم به تنهایی ۴۵ درصد کل ثروت را مدیریت میکنند.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *