از میان بردن چربی‌های روی گاز بدون مواد شوینده

سایت بدون -شما هر چند وقت اجاق گاز آشپزخانه‌تان را تمیز می‌کنید؟ آیا برای پاک‌کردن اجاق گاز و چربی‌های روی آن با مشکل روبه‌رو می‌شوید؟ یا شاید به مواد شوینده حساسیت دارید، به گونه‌ای که بوی آن حالتان را بد می‌کند؟ اکثر شوینده‌های اجاق گاز باید در مکان‌هایی با تهویه مناسب استفاده شوند، زیرا بویی که از خود به‌جا می‌گذارند، می‌تواند بیماری‌زا باشد. امروزه با توجه به  خطرات فرآورده‌های شیمیایی و اهمیت حفظ محیط‌زیست، استفاده از مواد طبیعی برای نظافت توصیه می‌شود.
کتری آب داغ
وقتی گاز شما با لایه‌ای سخت و سوخته روغن و غذا آلوده می‌شود، کافی است بگذارید آب کتری جوش آید، سپس کم‌کم آب‌جوش  را روی تمام آلودگی‌های چربی و سوختگی اجاق گاز بریزید و پنج دقیقه صبر کنید تا آب سرد شود، پس از آن با یک دستمال نرم یا در صورت لزوم با یک سیم ظرفشویی به آرامی گاز را تمیز کنید. در پایان می‌توانید با مقداری صابون آن را برق بیندازید.
لازم به ذکر است که این روش برای پاک کردن همه اجاق‌گازها کاربرد ندارد، اگر اجاق گاز شما از جنس سرامیک است می‌توانید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. اما در کل این روش ساده‌ترین روش تمیز کردن اجاق‌گاز آشپزخانه‌هاست، زیرا به‌راحتی و طبیعی آلودگی‌ها را از روی گاز پاک می‌کند، پس قدرت آب گرم را نادیده نگیرید.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *