از نیمکت‌نشین کردن مارسلو تا فرصت بازی به وینیسیوس و والورده /هفت تصمیم مهم سولاری


سایت بدون -هیچ‌کس تردیدی ندارد که سانتیاگو سولاری دارد تلاش می‌کند اثر خود را بر رئال‌مادرید بگذارد. او این را در تصمیماتی که در دوران کوتاه مربیگری‌اش در رئال گرفته نشان داده است.
به هر حال، پیاده کردن ایده‌ها بهتر از نگرانی درباره ناکامی آنها است. در نهایت تصمیمات مربی، به علاوه نتایجی که می‌گیرد است که در یادها خواهد ماند. از زمانی که سولاری مربی تیم شده، تصمیمات بسیاری گرفته است که هم کارآمد بوده‌اند و هم جنجالی. در اینجا به هفت تصمیم او می‌پردازیم.
 
نقش دروازه‌بان
یکی از نخستین تصمیم‌های او این بود که تیبو کورتوا را به‌عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم در لالیگا و لیگ قهرمانان معرفی کرد، کیلور ناواس هم شد دروازه‌بان جام حذفی.
این در حالی بود که خولن لوپتگی، مربی پیشین رئال‌مادرید از سیستم چرخشی استفاده  و ناواس در اروپا بازی می‌کرد و کورتوا در لیگ.
کورتوا واکنش خوبی نسبت به این تصمیم نشان داده و هرچند که ناواس هر بار که بازی کرده، عملکرد خوبی داشته اما کورتوا هم توانسته عملکردی عالی داشته باشد.
 
نیاز به هافبک دفاعی
کاسمیرو در نخستین بازی سولاری روی نیمکت رئال، برابر رئال وایادولید مصدوم شد و مربی آرژانتینی رئال تصمیم گرفت در بازی در خانه ایبار از خط میانی بسیار خلاقی استفاده کند و دنی سبایوس را به ترکیب آورد. این کار او با ناکامی محض همراه شد و سولاری سپس در بازی در خانه رم در لیگ قهرمانان از مارکوس یورنته در پست هافبک دفاعی استفاده کرد. این بازیکن اسپانیایی عالی کار کرد.
یورنته جایگاهش را در ترکیب ثابت حفظ کرد و در جام باشگاه‌های جهان هم درخشان ظاهر شد. سرانجام مصدومیت او بود که باعث شد کاسمیرو جایگاهش را در ترکیب ثابت پس بگیرد.
 
حساب نکردن روی ایسکو
جنجالی‌ترین تصمیم سولاری و پرهیاهوترین آنها در رسانه‌ها، نحوه کار با ایسکو بوده است.
حالا تصاویر بسیاری از ایسکو روی نیمکت رئال منتشر می‌شود، این در حالی است که ایسکو در دو قهرمانی اخیر رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان نقشی کلیدی داشته است اما حالا به وینیسیوس جونیور و فده والورده بازی می‌رسد و به ایسکو نه.
ایسکو نتوانسته سولاری را مجاب کند که کیفیت بالایی دارد و هرچند رئال با مشکلات مصدومیت روبه‌رو است، اما این هافبک هنوز به بازیکنی تبدیل نشده که مربی روی وی حساب باز کند.
 
فرصت دادن به وینیسیوس
سولاری از زمانی که مربی رئال شده، می‌دانسته وینیسیوس بازیکنی است که می‌تواند روی او حساب کند. این بازیکن برزیلی در دوران لوپتگی بیشتر در تیم رئال‌مادرید کاستیا بازی می‌کرد اما در نخستین بازی سولاری که برابر وایادولید بود، او هم نخستین بازی‌اش را انجام داد. پس از مصدومیت‌های فراوان بازیکنان رئال، وینیسیوس تبدیل به بازیکنی ثابت در ترکیب این تیم شده است.
وینیسیوس حمایت هواداران را هم جلب کرده است و باعث شده آنها در فصلی که اوضاع چندان خوب نیست، امیدوار به آینده باشند. اینکه وینیسیوس در ترکیب ثابت نباشد حالا تعجب زیادی را برمی‌انگیزد.
 
ارزش والورده
والورده مانند وینیسیوس ۲۰ سال دارد ولی سن برای او مساله‌ای نیست و همچون بازیکنی باتجربه بازی می‌کند.
والورده شخصیت خود را در زمین نشان داده است و در لحظات دشوار که مادرید اخیرا زیاد تجربه کرده هم پا پس نمی‌کشد. این بازیکن اهل اروگوئه اغلب بازیکنی است که سولاری به‌عنوان جانشین به زمین می‌فرستد. او دارایی بزرگی برای رئال است.
 
سه مدافع میانی
باید دید که آیا تصمیم سولاری برای استفاده از سه مدافع دائمی است یا نه، اما او در برد ۲ بر یک در خانه رئال‌بتیس از سه مدافع میانی استفاده کرد و این تغییری واضح در تیم او بود.
مصدومیت‌ها در خط حمله یک دلیل اصلی این تصمیم بوده است و مادرید در دیداری که توپ را در اختیار نداشت و در جو سنگین ورزشگاه بتیس توانست نتیجه خوبی بگیرد.
سولاری این تصمیم شجاعانه را گرفت که با سه مدافع میانی بازی کند و این کار او نتیجه هم داد. حالا باید دید که آیا او در ادامه فصل هم از این سیستم استفاده خواهد کرد یا نه؟
 
ترجیح رگیلون به مارسلو
می‌توان گفت تصمیم سولاری برای نیمکت‌نشین کردن مارسلو حتی بزرگ‌تر از تصمیم او برای ذخیره کردن ایسکو بوده است. مارسلو یکی از کاپیتان‌های مادرید و باتجربه‌ترین بازیکن تیم است. برخی تیم‌ها به دنبال جذب مارسلو هستند. با این حال، سرخیو رگیلون که از آکادمی رئال به تیم اصلی پیوسته، نشان داده شاید در حملات به اندازه مارسلو موفق نباشد اما در کل بسیار قابل اتکاتر است و اخیرا هم رابطه‌ای عالی بین او و وینیسیوس در سمت چپ میدان شکل گرفته است.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *