استرس چیست و چگونه به جنگ آن برویم

https://www.roozcheen.com/wp-content/uploads/2017/07/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C-696x400.jpg
سایت بدون -دنیای شلوغ و پرهیاهوی امروزی شرایط رشد و تکثیر ویروس‌های بی‌شماری را فراهم کرده که گروهی از آنها مسری و خطرناکند و گروهی دیگر غیرمسری. در این میان اما ویروس نماهایی هم وجود دارند که نه تنها خطرناک‌تر از ویروس‌های مسری هستند بلکه چنان وبال گردنمان می‌شوند که رهایی از آنها نیازمند تدابیر خاص و ویژه است. استرس یکی از همین ویروس نماهاست که توانسته آرام و بی‌سر و صدا در زندگی بسیاری از ما رسوخ کند.
حمیلا بخشی استرس را این گونه تعریف می‌کند: استرس واکنش طبیعی بدن به برخی محرک‌ها و فشارهای درونی یا بیرونی است. به‌عبارت ساده‌تر هنگامی که نمی‌توانیم مشکلات پیش آمده را آن گونه که می‌خواهیم، حل کنیم یا نمی‌توانیم از شرایطی که در آن گرفتار شده‌ایم براحتی رهایی یابیم دچار استرس می‌شویم.  به‌گفته این روانشناس، استرس که این روزها به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی تبدیل شده است می‌تواند اثرات مخربی بر روح و روان انسان داشته باشد. از این‌رو مهارت مواجهه و مدیریت آن یکی از ملزومات زندگی به شمار می‌آید.  وی تأکید می‌کند: یکی از راه‌های مهار استرس، بررسی درست موقعیت پیش آمده است. تنها با بررسی آگاهانه می‌توانیم از همه مهارت هایمان برای حل صحیح مشکل استفاده کنیم. راه دیگر، داشتن یک برنامه‌ریزی روزانه است البته باید پذیرفت که همیشه همه چیز مطابق برنامه پیش نخواهد رفت. ورزش، پیاده روی و یوگا راه‌های دیگری برای غلبه بر استرس است.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *