استقبال از تروریست ١١ سپتامبر به‌عنوان قهرمان

سایت بدون -منیر المتصدق، یکی از تروریست‌هایی که در حملات ١١ سپتامبر دست داشت، چندی پیش پس از گذراندن ١۵‌سال حبس از سوی دولت آلمان آزاد شد و به مراکش بازگشت. با کمال تعجب در مراکش از المتصدق به‌عنوان یک قهرمان استقبال شد. روزنامه دیلی‌میل گزارش کاملی درباره محبوبیت المتصدق در مراکش منتشر کرده است. این روزنامه نوشت: در روزهای آغازین آزادی المتصدق، افراد زیادی از سراسر مراکش برای دیدن او و تبریک‌گفتن آزادی‌اش به خانه‌اش می‌آمدند.
او که ۴۴‌سال دارد، از سوی دادگاهی در آلمان به عنوان مغز متفکر حمله ١١ سپتامبر شناخته شد. در این حملات ٢‌هزار و٩٧٧ نفر کشته شدند. دیلی‌میل با برخی اعضای خانواده و همسایگان المتصدق صحبت کرده و همگی گفته‌اند که از آزادی او بسیار خوشحال هستند. وقتی که المتصدق از فرودگاه به سمت خانه در حرکت بود، درخیابان‌های محل زندگی‌اش مردم برای خوشامدگویی و استقبال از او صف کشیده بودند. مردم معتقدند که المتصدق هیچ اشتباهی انجام نداده و تنها جرمش این بود که با تروریست‌های حملات ١١ سپتامبر دوست بوده است.
اما به گفته قضات دادگاه ‌هامبورگ، المتصدق در جریان ربودن ۴ هواپیمای آمریکن ایرلاینز در ۱۱ سپتامبر ‌سال ۲۰۰۱ و حمله تروریستی سه هواپیما به مرکز تجارت جهانی در برج‌های دوقلوی نیویورک و پنتاگون نقش مهمی ایفا ‌کرده است. البته روند دادگاه المتصدق به دلیل ناکافی‌بودن مدارک علیه او پنج‌سال به طول انجامید و سرانجام دادگاه عالی ‌هامبورگ رأی ۱۵‌سال زندان را برای او صادر کرد.

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *