استقلال به خاطر رای سوپرجام دقیقا چقدر ضرر کرد؟/انصراف ۵۰۰ میلیونی!

سایت بدون -باشگاه استقلال تهران در پرونده سوپر جام سرانجام شکست خورد. دادگاه بین‌المللی ورزش استناد کرد به مدارکی که از سوی طرفین ارائه شده و در نهایت به‌دلیل آن‌که استقلالی‌ها در گذشته تعهد داده بودند در زمان مقرر برگزاری فینال به میدان بروند و نرفتند، جام را به پرسپولیسی‌ها داد تا آبی‌ها به شدت در این ماجرا ضرر کنند. این رای هم برای استقلال ضرر معنوی داشت و هم ضرر مادی. معنوی به این دلیل که به هر حال هواداران استقلال نزدیک به یک سال و اندی منتظر بودند تا رای به نفع‌شان باشد و در نهایت به ضررشان شد. سیروس دین‌محمدی، پیشکسوت استقلال در این‌باره می‌گوید: به هواداران امید زیادی دادند. کاش از اول می‌گفتند ما این کار را می‌کنیم ولی معلوم نیست نتیجه چه می‌شود. ولی این‌که مدام می‌گفتند رای به نفع ما خواهد بود، هواداران را امیدوار کرد.
علیرضا نیکبخت، دیگر پیشکسوت باشگاه استقلال هم با انتقاد از این مساله می‌گوید: مدیریت استقلال در یک‌سال گذشته کجا درست عمل کرده که می‌خواسته درباره این پرونده درست عمل کند؟ الان هم با هیچ حرفی نمی‌شود این اتفاقی را که افتاده، توجیه کرد. در این یک‌سال آن‌قدر اتفاق بد در استقلال افتاده که دیگر این چیزها طبیعی شده است. استقلال باید در فینال سوپرجام حاضر می‌شد. البته این جام هم برای پرسپولیسی‌ها طعمی ندارد و ای کاش نتیجه آن در زمین مشخص می‌شد. ولی وقتی فدراسیون و سازمان لیگ برنامه‌ریزی کرده بودند، باید در تاریخ مقرر بازی می‌شد.
مسؤولان سازمان لیگ می‌گویند از مدت‌ها قبل به استقلال و پرسپولیس تاریخ سوپرجام را داده و هر دو طرف نظر موافق خود را برای برگزاری آن اعلام کرده بودند. منتها شفر سرمربی استقلال که با یک شبکه آلمانی برای تحلیل جام جهانی روسیه قرارداد بسته بود، تمرینات تیمش را دیر آغاز کرد. او تصمیم گرفت تیمش را به اردوی ترکیه هم ببرد، همان اردویی که کلی جنجال و حاشیه داشت. در آن اردو منتظری و حیدری، دو بازیکن استقلال مصاحبه کردند و به انتقاد از مدیریت فتحی که تازه به استقلال آمده بود، پرداختند. در واقع شفر برای آن‌که به برنامه‌اش در آلمان برسد، استقلال را به نوعی قربانی سوپرجام کرد. مدیریت استقلال هم به جای آن‌که فشار را روی شفر بگذارد، به سازمان لیگ فشار آورد که بازی را در زمان دیگری برگزار کند. نیکبخت در این‌باره توضیح می‌دهد: من نمی‌دانم دقیقا چه اتفاقی افتاد، ولی اتفاق خوبی برای استقلال نبود. بعد از آن اتفاق بدتری افتاد. مدیریت استقلال اگر می‌دانست رای به ضرر آنهاست چرا شکایت کرد و این‌قدر ضرر دید؟
ضرر اصلی را باشگاه استقلال در این ماجرا دیده است. آنها ۲۶ هزار فرانک (حدودا ۳۰۰ میلیون تومان) به دادگاه کاس دادند تا قضات مختلف وارد گود شوند و رای سازمان لیگ را باطل کنند. اما این تمام هزینه نبود. در این بین چند بار مسؤولان استقلال و همین‌طور وکیل آنها عازم سوئیس شدند تا اسناد و مدارک خود را به دادگاه بین‌المللی ورزش ارائه دهند. دست آخر هم یک تیم چند نفره از استقلال همراه با نمایندگان پرسپولیس و سازمان لیگ عازم ابوظبی شد تا آخرین دفاعیات را انجام دهد. هزینه این سفر هم به عهده استقلال بود. حالا تصور کنید ضرری که باشگاه در این پرونده دیده، چقدر است؟ قطعا بالای ۵۰۰ میلیون تومان! این پول هم از جیب باشگاه استقلال رفت و در نهایت این باشگاه ضرر اصلی را دیده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «سوراخ سنبه»

سایت بدون – سنبه ابزاری بود شبیه میله که برای پرکردن تفنگ های قدیمی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *