اسکورسیزی مستند جدید باب دیلن را می‌سازد


سایت بدون – مارتین اسکورسیزی، سینماگر نامدار آمریکایی که هر از چندی گریزی هم به دنیای مستند می‌زند، در فیلم جدیدش به باب دیلن، ترانه‌سرا و خواننده افسانه‌ای آمریکا پرداخته است.
این مستند که گفته می‌شود شامل مصاحبه‌های جدیدی با باب دیلن  است، به‌گزارش کمپانی نتفلیکس تور معروف باب دیلن در اواسط دهه ۷۰ میلادی را به تصویر کشیده است.
گاردین این فیلم را «تصویرگر روح پراضطراب آمریکا» نامیده و گزارش داده که مارتین اسکورسیزی از طریق پرداخت به «موسیقی سرشار از لذت و شادی که باب دیلن در پاییز آن‌ سال در قالب تور  Rolling Thunder Revueاجرا کرد» به نحو غیرمستقیمی به این ترانه‌سرا و خواننده نام‌آور که دو‌سال پیش توانست نوبل ادبیات را نیز به گنجینه تمام مدال‌ها و افتخاراتش اضافه کند، نگریسته است.
مارتین اسکورسیزی که کارهای تصویری‌پژوهشی‌اش در زمینه موسیقی و سینما جزو ارزشمندترین کارهای مستند سال‌های اخیر بوده ‌است، نخستین‌بار نیست که باب دیلن را دستمایه فیلمش قرار می‌دهد. اسکورسیزی محبوب در ‌سال ٢٠٠۵ نیز در مستند «راهی به خانه نیست» به موضوع به شهرت رسیدن دیلن، نقل مکانش به نیویورک و یک دوره کناره‌گیری از فعالیت پس از تصادف با موتورسیکلت در‌ سال ١٩۶۶ پرداخته بود. فیلمی که در زمان خودش بسیار دیده شد و حتی راجر ایبرت، منتقد معروف فقید آن فیلم را اثری استادانه توصیف کرده بود که در آن تصاویر مستند با قدرت روایت داستانی بسط می‌یابد.
تور «Rolling Thunder Revue» که دستمایه مستند جدید اسکورسیزی درباره باب دیلن است و یکی از ارزشمندترین تورهای موسیقی تاریخ شناخته می‌شود، شامل توری پرستاره‌ از چندین هنرمند بود که در اکتبر ١٩٧۵ آغاز شد و در می‌ ۱۹۷۶ به پایان رسید. «جانی میشل»، «جون بایز»، «میک رانسون»، «بت میدلر»، «راجر مک‌گین»، «ایمولو هریس» و «آلن گینسبرگ» ازجمله هنرمندانی بودند که در این تور موسیقی باب دیلن را همراهی می‌کردند. باب دیلن زیباترین آثارش را در این تور اجرا کرده بود که در ‌سال ۲۰۰۲ انتشار آلبوم رسمی این تور موسیقی یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های کارنامه باب دیلن را رقم زد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *