افراد مشهور قبل از مرگ خودخواسته چه نوشتند!؟/یادداشت های خودکشی

سایت بدون -نوشتن وصیت‌نامه در تمام فرهنگ‌ها عملی معمول است اما نگارش «یادداشت خودکشی» با توجه به مذموم بودن قتل نفس در اکثر ادیان کاری عجیب به نظر می‌رسد. این میان یادداشت‌های خودکشی چهره‌های مشهور بیش از افراد گمنام مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی در نشریات چاپ شده و روی آن بحث می‌شود. در این مطلب قصد داریم تعدادی از یادداشت‌های خودکشی چهره‌های معروف را با شما بخوانیم.
ویرجینیا ولف Virginia Woolf | نویسنده

Image result for Virginia Woolf
این نویسنده انگلیسی و خالق آثاری چون: «خانم دالووی» و «به سوی فانوس دریایی» ٢٨ مارس ١٩۴١ خود را در روخانه غرق کرد. او در یادداشت خودکشی‌اش نوشته بود: «احساس می‌کنم باز به یکی از حمله‌های دیوانگی‌ام نزدیک می‌شوم. دیگر نمی‌توانم به این وضعیت وحشتناک ادامه دهم. این بار بهبود نخواهم یافت. صداهایی در سرم می‌شنوم و نمی‌توانم روی نوشته‌هایم تمرکز کنم. تا به حال مبارزه کرده‌ام ولی دیگر نمی‌توانم.»

کرت کوبین Kurt Cobain | بنیانگذار گروه موسیقی نیروانا

Image result for Kurt Cobain
۵ آوریل ١٩٩۴ جسد خواننده مشهور گروه نیروانا در خانه‌اش کشف شد. وقتی پلیس در خانه را شکست، هنوز اسلحه در دست کرت به سمت چانه‌اش نشانه رفته‌ بود. یادداشت خودکشی او که با جوهر قرمز نوشته شده ‌بود کمی آن‌سوتر روی پیشخوان آشپزخانه قرار داشت: «فرانسیس و کورتنی، من به خاطر شماها می‌رم. کورتنی، ادامه بده. به خاطر فرانسیس. اون بدون من خیلی خوشبخت‌تر می‌شه؛ دوستتون دارم. دوستتون دارم.»

جیمز ویل James Whale | کارگردان سینما

Image result for James Whale
عاشقان سینما جیمز ویل را با کارگردانی فیلم‌های ترسناکی چون «فرانکنشتاین»، «عروس فرانکنشتاین» و «مرد نامریی» می‌شناسند. ویل در اوایل دهه ۴۰ فیلم‌سازی را کنار گذاشت. او که مدت‌ها دچار افسردگی بود ٢٩ می ١٩۵٧ با پریدن در استخر خالی از آب خانه‌اش خودکشی کرد. ویل در یادداشت خودکشی خود نوشته بود: «آینده، تنها پیری است و بیماری و درد. من باید در آرامش باشم. و این تنها راه است.»

لوپ و‌لز Lupe Velez | بازیگر سینما

https://i.pinimg.com/originals/c4/f1/35/c4f135df7bdf074bcc6a7ab1d74367d2.jpg
این هنرپیشه شهیر مکزیکی طی حیات خود نزدیک به ۵۰ فیلم بازی کرد، اما سرانجام در ١٨ جولای ١٩۴۴ با خوردن تعداد زیادی قرص خواب‌آور خودکشی کرد. او در یادداشت خودکشی خود نوشته بود: «به هارولد: شاید خدا من و تو رو ببخشه، ولی من ترجیح می‌دم جون خودم رو بگیرم و جون بچه‌مون رو. قبل از اینکه مجبور بشم با شرمندگی به دنیاش بیارم یا بکشم‌اش. از طرف لوپ.»

سرگئی یسنین Sergei Yesenin | شاعر

Image result for Sergei Yesenin
یسنین از محبوب‌ترین شاعران روسیه در قرن بیستم بود. او ٢۵ دسامبر ١٩٢۵ خود را از لوله‌های آب سقف اتاقش حلق‌آویز کرد. لئون تروتسکی درباره او نوشت: «یسنین از دستمان رفت، شاعری خوب و اصیل…» یسنین روز قبل از مرگش، شعر خودکشی‌اش را با خون خود چنین نوشت: «خدانگهدار، دوست من! خدانگهدار، تو در قلب من خواهی بود، عزیز من. جدایی مقرر شده‌ و ملاقاتی در آینده را نوید می‌دهد.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *