اگر استارت آپ می خواهید بزنید این چند کتاب را بخوانید

سایت بدون – یکی از راه‌های کسب تجربه و شناخت دنیای استارت‌آپی، مطالعه کتاب است. کتاب دریچه‌ای نوین به چیزهایی است که توسط دیگران تجربه شده و می‌توان با خواندن آن به‌راحتی به تجربیات دست یافت. کتاب‌های حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار متنوع هستند و دامنه گسترده‌ای از موضوعات را شامل می‌شوند. بعضی از این کتاب‌ها به بیان تجربیات افراد موفق و کارآفرین می‌پردازند. بعضی دیگر درباره روش‌های انجام پروژه و کسب‌و کار است. گروهی دیگر به دنبال تشریح اشتباهات یا موفقیت‌های کسب‌وکارهای دیگر است. خواندن هر کدام از این کتاب‌ها می‌تواند به حرکت بهتر کسب‌وکارها در مسیر رشدشان کمک کند. در ادامه به بعضی از این کتاب‌ها که می‌توانند منابع خوبی برای مطالعه شما در تعطیلات نوروزی باشد، اشاره شده است:


‌ نوپای ناب

کارآفرینان امروزی چگونه از نوآوری برای‌ خلق کسب‌وکارهای بسیار موفق استفاده می‌کنند؟
(The Lean Startup)  را اریک ریس نوشته است. این کتاب در حوزه راهبرد محصول و راه‌اندازی کسب‌وکار است و دید وسیعی از ساختار چابک (agile) به خوانندگانش می‌دهد. اریک ریس همچنین مثال‌های خوبی از اشتباهاتی که باید برای ادامه کار یک کسب‌وکار از آنها دوری کرد، ارائه می‌کند. سری کتاب‌های ناب (مثل رشد ناب یا اجرای ناب) مجموعه کتاب‌های کاربردی و جذابی برای خوانندگان هستند.


 صفر به یک


(zero to one) کتابی به قلم پیتر تیل است که نگرشی متفاوت به ایجاد استارت‌آپ دارد. او عقیده دارد ساختن چیزی که وجود ندارد و رسیدن به خواسته‌های پاسخ داده نشده برای کاربران بسیار ارزشمند خواهد بود. خواندن این کتاب دید جدیدی از دنیای کسب‌وکار به شما خواهد داد.


 سختی کارهای سخت

Image result for ‫سختی کارهای سخت‬‎


(The Hard Thing About Hard Things)  را بن هاروویتز با شهامت نگاشته است. این کتاب درباره سختی‌ کسب‌وکارهای استارت‌آپی است و به موضوعاتی همچون دردسرهای شروع کار، تقسیم سهام و مشکلات کار کردن با دوستان و اخراج آنها پرداخته است. خواندن درباره سختی‌های کار، قبل از شروع می‌تواند دید واقع‌گرایانه‌ای به شما بدهد.


 خلق مدل کسب‌وکار

Image result for ‫خلق مدل کسب‌وکار‬‎


 (Business Model Generation)  را الکساندر استروالدر و ایو پینگنیور نگاشته‌اند. این کتاب نمونه خیلی خوبی برای یادگیری ایجاد مدل کسب‌وکار و شناخت ویژگی‌های آن است.  در این کتاب چگونگی نگارش بوم کسب‌وکار و جزئیات آن آموزش داده شده است. این کتاب پر از تصاویر جذاب و آموزش توام با لحنی شیرین است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *