اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید/۹ دلیل برای این که هر روز زنجبیل را با لذت بخورید

سایت بدون – زنجبیل یکی از چاشنی هایی است که وارد هر چیز می شود ، یک چیز خاص را وارد آن می کند و عطر و طعم خود رابر آن غالب می کند.فرقی نمی کند که آن را در درون یک همزن تبدیل به یک ادویه کنید یا این که از آن به عنوان یک خورشت استفاده کنید ، آن طعم شیرین و تند می تواند یک طعم خوشایند داشته باشد اما حتی اگر از این طعم خوشتان نمی آید هم سعی کنید آن را در سبد مصرف روزانه خود قرار دهید ، می پرسید چرا؟ این مطلب را بخوانید

درمان ریفلاکس اسید معده

ریفلاکس اسید به عنوان سوزش سر دل شناخته می شود ، یک بیماری دردناک است که ممکن است شما را برای رفع خود به یک داروی بدون نسخه برساند. اما به جای این خود درمانی بهتر است از زنجبیل استفاده کنید برخی از مواد فعال موجود در زنجبیل به دلیل قابلیت های ضد التهابی و ضد تهوع در داروهای سوزشی استفاده می شود. مصرف مقداری زنجبیل در هنگام تجربه رفلاکس اسید ، علائم آن را تقلیل می دهد شواهد همچنین نشان می دهد که مصرف منظم زنجبیل می تواند احتمال بروز هر قسمت را کاهش دهد.

Anti-inflammatory properties

خواص ضد التهابی

یکی از دیگر در خواص ضد التهابی زنجبیل را می توان در ارتباط با مفاصل دید.مفاصل متورم دامنه حرکت را محدود می کند و باعث درد شدید و مزمن می شوند. ماده موجود در زنجبیل که محققان فکر می کنند باعث کاهش التهاب می شود ، gingerol نامیده می شود ماده ای به مقدار زیادی در ریشه زنجبیل وجود دارد.

مطالعات خاص همچنین نشان داده اند که زنجبیل به همان اندازه ایبوپروفن در کاهش درد مفاصل مؤثر است. در حقیقت ، محققان در سال ۲۰۱۵ مشخص کردند که مبتلایان به آرتروز حتی می توانند با استفاده از کرم یا پماد حاوی زنجبیل ، درد را به صورت موضعی تسکین دهند.

بهبود پوست

زنجبیل همچنین می تواند برای پوست شما فوق العاده باشد ، اما برای دیدن نتایج لزوماً نیازی به استفاده از آن به صورت موضعی ندارید. زنجبیل برای هضم غذا بسیار خوب است مواد غذایی را که مدت طولانی در سیستم گوارش می نشیند و فرآورده های سمی ایجاد می کنند و باعث بیماری هایی چون مانند پسوریازیس ، اگزما و آکنه می شود را هضم می کند

زنجبیل از داخل برای تقویت هضم غذا کمک می کند و بعد هم هنگام بیرون آمدن از بدن از طریق تعریق ، باعث شفافیت و صاف شدن پوست شود. زنجبیل همچنین ممکن است به عنوان یک ضد عفونی کننده برای بریدگی های کوچک یا ساییدگی کمک کند.

علیه سرطان

زشکان در توصیه به درمانسرطان با سرطان هنوز تردید دارند اما پزشکان مرکز جامع سرطان دانشگاه میشیگان گزارش داده اند که زنجبیل سلاحی قدرتمند در برابر سلول های سرطانی است.

تحقیقات بیشتری لازم است ، اما شما صبر نکنید تا سرطان شما شروع شود بعد به استفاده از زنجبیل اقدام کنید حداقل می دانیم می دانیم که باعث کاهش التهاب رودهمی شود و از این طریق خطر ابتلا به سرطان های گوارشی را کاهش می دهد.

Improved digestion

زنجبیل به چندین روش به بهبود هضم غذا کمک می کند.و برای حل مشکلات ناراحت کننده معده مناسب است ، به همین دلیل بسیاری از زنان باردار از آن برای مقابله با بیماری صبحگاهی استفاده می کنند. زنجبیل همچنین به آرامش روده های مسدود شده کمک می کند ، به ویژه برای مبتلایان به IBS مفید است. همچنین سیستم هضم گاز شرم آور را از بین می برد!

اگر به دلیل دیگری برای خوردن زنجبیل نیاز دارید ،این ماده غذایی توانایی بدن شما را در جذب مواد مغذی از وعده های غذایی شما افزایش می دهد و منجر به سلامتی کلی بهتر می شود.

علیه سردردهای دردناک و مکرر

سردرد معمولی می تواند روز شما را خراب کند ، اما میگرن می تواند شما را ناتوان سازد. گذشته از درد دردناک ، میگرن همچنین می تواند باعث ایجاد حساسیت به نور و همچنین حالت تهوع و استفراغ شود. بیش از ۲۰۰ ماده موجود در زنجبیل با اثرات ضد التهابی ، ضد تهوع و آنتی هیستامینی به نظر می رسد که به تسکین علائم میگرنی شدید کمک می کند.

مطالعه بیشتر لازم است ، اما به نظر می رسد نتایج اولیه نشان می دهد که زنجبیل حداقل به اندازه سایر داروهای میگرنی که معمولاً تجویز می شوند مؤثر است ، اما بدون بسیاری از عوارض جانبی.

کاهش وزن

اضافه کردن زنجبیل به رژیم روزانه شماممکن است باعث کاهش وزن شود. این ماده غذایی به افزایش سوزاندن کالری کمک می کند و متابولیسم بدن را هدایت می کند تا غذا به طور کامل بین وعده های غذایی هضم شود. ما همچنین می دانیم که این ماده در چربی سوزی ، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین نقش دارد

همچنین تصور می شود زنجبیل به شما در اجساس سیری بیشتر کمک می کند تا در مقابل هوس های میان وعده مقاومت کنید.

کمک به تثبیت قند خون

دیابت این روز ها بسیار زیاد شده است ، بسیاری از ما حتی بدون آنکه متوجهشویم. شکر زا گه در مقادیر زیادی از مواد غذایی بسته بندی شدهنهان است را مضرف می کنیم ،این شکر حتی چیزهایی که شما انتظار آن را نداریدپیدا می شود. این خود یک دلیل خوب دیگر برای افزودن هر روز زنجبیل به رژیم غذایی شماست. یک مطالعه جدید درباره مبتلایان به دیابت نوع ۲ نشان داد که فقط ۲ گرم پودر زنجبیل در روز میزان قند خون ناشتا را ۱۲ درصد کاهش می دهد.

یکی دیگر از عوارض مثبت قند خون تثبیت شده ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است. این تازه آغاز تحقیقات علمی در رابطه بین زنجبیل و دیابت است ، اما به این دلیل است که زنجبیل می تواند به منظم قند خون در همه افراد و نه فقط افراد دیابتی کمک کند.

مبارزه با عفونت

استفاده روزانه زنجبیل نه تنها می تواند هنگامی که در معرض خطر عفونت ناشی از بیماری یا جراحت هستید به شما کمک کند بلکه زنجبیل خطر عفونت را کاهش می دهد و می تواند رشد چندین نوع باکتری را مهار کند. نشان داده شده است که به ویژه در برابر بیماری های التهابی لثه مانند پریودنتیت موثر است. عفونت های تنفسی مانند RSV نیز برای قدرت ضد عفونی زنجبیل خیلی دشمن سرسختی نیست . استفاده روزانه از زنجبیل می تواند به تقویت مصونیت شما در برابر آن دسته ازآلودگی ها که در اطراف دفتر یا کلاس درس وجود دارد کمک کند

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *