اگر به سلامت خود علاقه دارید، این ۵ اشتباه بهداشتی را انجام ندهید

سایت بدون – بهداشت نامناسب نه تنها می تواند خطر بیماری را افزایش دهد بلکه بر زندگی اجتماعی و حرفه ای ما نیز تأثیر می گذارد. حتی بهترین ها و وسواسی ترین های ما هم ، همان کسانی که در تلاش هستند تا پاکیزگی خود را حفظ کنند و مرتکب خطاهای کمی شوندباز هم چیز هایی را فراموش می کنند در این مطلب به ۵ اشتباه رایج در بهداشت فردی که باید از آن ها دوری کرد ، اشاره می شود.

۱- پوشیدن کفش بدون جوراب

پوشیدن کفش بدون جوراب برای شما مشکلات متعددی را ایجاد می کند.
اما استیونسون از کالج Podiatry انگلستان گفت: “به طور متوسط ​​پاهای شما روزانه نیم پیمانه عرق می کند ؛ این مقدار زیادی است که اگر مستقیماً به کفش بریزد بدون اینکه توسط جوراب جذب شود،به غیر از پاهای بد بو ، افراد رامستعد ابتلا به تاول و عفونت های قارچی می کند باستیونسون همچنین توصیه می کند کیسه های چای خشک را شب ها در کفش خود قرار دهید تا عرق باقیمانده را جذب کند.

۲٫ تمیز نکردن برس های آرایش

سلولهای مرده پوست و باکتریهایی که می توانند روی برسهای پاک نشده شما جمع شوند ، را دست کم نگیرید. علاوه بر خراب کردن آرایش ، مستعد ابتلا به آکنه ، عفونت ، لکه و غیره نیز می شوید.

عواقب تنها در صورتی بدتر می شود که شما به طور تصادفی برس آرایش خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۳-استفاده ازگوش پاک کن
نباید گوش پاک کن پنبه ای (یا هر چیز با اندازه و ساختار مشابه) را داخل گوش خود کنید این محصولات می توانند به کانال یا درام گوش آسیب برسانند و خطر کم شنوایی موقتی یا دائمی را افزایش دهند.

اگر نگران چربی های درون گوش هستید خب ، خبر خوب این است که می توانید آن را رهاکنید. دکتر رابرت شررلینگ از مرکز پزشکی Deaconess Beth Israel توضیح داد که مقدار طبیعی موم برای مرطوب کردن و جلوگیری از رسیدن آلاینده ها به گوش داخلی لازم است.

۴– فقط مسواک نزنید


اگربرنامه شما برای بهداشت دهان و دندانفقط شامل مسواک زدن دندان های است ، قطعاً زمان تغییر فرا رسیده است.

ادموند هیولت از دانشگاه کالیفرنیا می گوید : “بیشتر باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شوند در مناطق” سخت رسیدن “بین دندان ها زندگی می کنند. تنها راه پاک کردن فیزیکی این پلاک از بین دندان ها استفاده از نخ دندان است. ،

همچنین از مسواک زدن روی زبان خود نیز صرف نظر نکنید. به لطف باکتری های ساکن که ترکیبات گوگردی تولید می کنند ، ممکن است بوی بد دهان را تولید کنند .

۵. عدم تعویض ملحفه و حوله

بیشتر بدن شما در تماس مستقیم و طولانی با ملحفخ تختخواب شما قرار می گیرد ، بنابراین باید آنها را در فواصل منظم تغییر دهید. حوله هم همین وضعیت را دارد باید مرتب عوض شود و مورد شستشو قرار بگیرد

منبع:MSN



مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *