ایران گردی/دریاچه شورمست؛ آرام در سایه

سایت بدون – آب دریاچه از جنگل‌های سوادکوه تامین می‌شود. یادتان باشد در این منطقه معتدل دمای هوا در روزهای زمستان پایین می‌آید و خنکای آب به سرمای بیشتر دامن می‌زند. پس اگر علاقه دارید که قایق سواری در این دریاچه را امتحان کنید حتما در این روزها لباس گرم به همراه داشته باشید.

فاصله کم دریاچه طبیعی شورمست با تهران سبب شد که این روستای دیدنی تبدیل به مقصد گردشگری آخر هفته اهالی پایتخت شود. این دریاچه در دل منطقه جنگلی سواد کوه قرار گرفته و فاصله آن تا تهران ۲۰۰ کیلومتر است. اگر از جاده فیروزکوه راهی این روستا شوید در کمتر از ۳ ساعت به این منطقه بکر خواهید رسید.

*** تجربه یک اتراق به یادماندنی

شورمست وسعت زیادی ندارد. سر تا ته آن کمتر از دو هکتار است اما این چیزی از زیبایی طبیعی آن کم نکرده است. حصاری از درختان جنگلی منطقه سوادکوه این دریاچه را احاطه کرده‌اند و سایه‌سار آن‌ها بر روی آب آرام دریاچه احساس دلچسبی به گردشگران می‌دهد. آخر هفته که می‌شود خودروهای زیادی در اطراف این دریاچه به چشم می‌خورد. بعضی از خانواده‌ها چادرهای مسافرتی شان را در کناره آن باز می‌کنند و تعداد دیگری از گردشگران ترجیح می‌دهند از داخل رستوران‌ها و کافه‌ها اطراف دریاچه نظاره‌گر زیبایی‌های آن باشند.

دریاچه شورمست آرام در سایه

*** شنا ممنوع، قایق سواری آزاد

شنا کردن مسافران و افراد محلی در شورمست ممنوع است اما ترتیبی داده شده تا مسافران بتوانند در عمق ۵ متری دریاچه قایق سواری مفرحی را تجربه کنند. آب دریاچه از جنگل‌های سوادکوه تامین می‌شود. یادتان باشد در این منطقه معتدل دمای هوا در روزهای زمستان پایین می‌آید و خنکای آب به سرمای بیشتر دامن می‌زند. پس اگر علاقه دارید که قایق سواری در این دریاچه را امتحان کنید حتما در این روزها لباس گرم به همراه داشته باشید. هنگام قایق سواری در شورمست تماشای ماهی‌های دریاچه‌ای، قورباغه‌ها و لاک‌پشت های کوچک آبی را از دست ندهید.

*** امکانات اطراف دریاچه

نزدیکی به تهران و افزایش مسافران این منطقه باعث شده شورمست تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری در سواد کوه لقب بگیرد. خوشبختانه امکانات توریستی خوبی در اطراف دریاچه وجود دارد که می‌تواند به مشوق بیشتر گردشگران به این سفر یک روزه شود. در اطراف این دریچه طبیعی رستوران، کافی شاپ، فروشگاه، آلاچیق، پارکینگ و سرویس بهداشتی تعبیه شده است.

دریاچه شورمست آرام در سایه

*** چطور خودمان را به شورمست برسانیم؟

برای تماشا و استراحت در کنار این منطقه بکر و زیبا کافی است از طریق فیروزکوه خودتان را به شهر پل سفید برسانید. به پمپ‌بنزین شهر که رسیدید یک کیلومتر دیگر باید برانید تا در سمت چپ جاده وارد جاده فرعی که شما را به دریاچه می‌رساند، شوید. انتهای این جاده وارد مسیر فرعی خاکی خواهید شد. برای استفاده از امکانات این دریاچه بهتر است خودروی‌تان را در پارکینگ این محوطه توریستی پارک کنید و از بودن در کنار این دریاچه آرامش بخش لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *