اینستاگرام به جنگ تبلیغات رژیم و جراحی‌های لاغری می رود

سایت بدون -چندی پیش اینستاگرام اعلام کرد می‌خواهد تعداد لایک‌های هر پست را برای دیگران مخفی کند و فقط صاحب پست، آن را ببیند. حالا خبر رسیده این شبکه اجتماعی عکس‌محور در نظر دارد قوانین جدیدی برای پست‌های مربوط به رژیم‌های غذایی و جراحی‌های زیبایی اعمال کند. به‌این‌ ترتیب پست‌هایی که مدعی معجزه کاهش وزن هستند، از دید افراد زیر ۱۸ سال مخفی می‌شوند. دلیل وضع قوانین جدید اینستاگرام این است که تبلیغات گسترده رژیم‌های لاغری و جراحی‌های مختلف می‌تواند تاثیرات منفی روی افراد کم سن و سال داشته باشد. 
کاربران می‌توانند چنین پست‌هایی را به اینستاگرام گزارش دهند، سپس این شبکه اجتماعی درباره حذف آن برای افراد زیر ۱۸ سال تصمیم خواهد گرفت. البته اینستاگرام برای تعیین سن کاربران به اطلاعات وارد شده هنگام ثبت‌نام استناد می‌کند که می‌تواند درست نباشد و کاربری آن را اشتباه وارد کرده باشد. مدیر بخش سیاست‌های عمومی اینستاگرام ، اما کالینز درباره علت این تغییرات توضیح داده: «هدف ما این است که این شبکه اجتماعی برای همه افراد محیط مثبتی داشته باشد. این تغییرات یک گام رو به جلو است تا از فشارهایی که گاهی افراد به دلیل حضور در شبکه‌های اجتماعی حس می‌کنند، کم شود.»
قوانین جدید قرار است روی فیسبوک، شرکت مالک اینستاگرام نیز اعمال شود تا تاثیر منفی این نوع پست‌ها و تبلیغاتی که چهره‌های معروف درباره رژیم‌های لاغری می‌کنند، کاهش یابد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *