این بوها را برای روحتان استشام کنید

سایت بدون -یک گروه از روان‌شناسان به تازگی بعد از چندین ماه بررسی بوهای مختلف به این نتیجه رسیدند که استشمام بوهای مختلف روی نحوه رفتارهای انسان تأثیر مستقیم دارد و می‌تواند باعث شادکامی و تغییر روحیه انسان شود. یکی از پژوهشگران این تحقیق بعد از پایان این پژوهش، جمله جالبی گفته که مورد توجه قرار گرفته است. او گفته که یکی از کلیدهای خوب شدن حال انسان‌ها، دقیقا زیر بینی‌شان است!

بوی مرکبات|  انرژی بخش

اگر نیاز به انرژی دارید، کافی است مرکبات را بو کنید. بوی میوه‌های حاوی ویتامین سی باعث شادابی و انرژی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد عطر لیمو باعث کاهش استرس می‌شود و روی روان انسان تاثیر مثبت دارد. 

بوی چمن| آرامش‌بخش

روی چمن‌ها راه نروید اما کنارشان بنشینید زیرا محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ماده شیمیایی که از چمن به ویژه چمن تازه کوتاه شده پخش می‌شود، باعث احساس شادمانی خواهد شد. 

 بوی نعناع| داشتن عملکرد ورزشی بهتر

ورزشکارانی که هر روز برگ نعناع را بو می‌کنند، عملکرد ورزشی بهتری دارند و تنفس بهتری انجام می‌دهند.

 بوی رزماری| تقویت مغز

رزماری در درجه اول به عنوان یک طعم دهنده شناخته می‌شود اما تحقیقات نشان می‌دهد که رزماری باعث تقویت قدرت مغز می‌شود. بو کردن دسته رزماری باعث می‌شود شما کارهای پیچیده و سخت را بهتر انجام دهید.  

بوی پودر بچه| احساس امنیت

اگر شما هم از بوی پودر بچه خوش‌تان می‌آید، به این دلیل است که از این بو یک خاطره نوستالژیک در ذهن دارید. کارشناسان می‌گویند که بوی پودر بچه باعث ایجاد احساس امنیت در فرد می‌شود، مانند احساسی که در کودکی داشتیم.  

بوی نان| مهربان‌تر می‌شوید همه ما تا به حال تجربه خوردن و احتمالا بوییدن نان را داشته‌ایم اما به احتمال زیاد نمی‌دانستیم که بوییدن نان باعث می‌شود تا مهربان‌تر شویم. در واقع بوی نان انسان را نرم‌تر می‌کند!

بوی سیب| افزایش امیدواری

افراد زیادی هستند که تمایل دارند تا سیب را قبل از خوردن، بو کنند. جالب است که بدانید بوییدن سیب باعث افزایش امیدواری به آینده در افراد می‌شود، به ویژه در صبح.

بوی گل یاس| تقویت خلق و خو

درباره بو کردن گل رز خیلی چیزها شنیده‌اید اما پژوهشگران می‌گویند که بهتر است استوقودوس و یاس را جایگزین گل رز کنید. استوقودوس باعث کاهش اضطراب می‌شود و می‌توان از آن به عنوان درمان بی‌خوابی استفاده کرد. یاس نیز باعث تقویت و بهتر شدن خلق و خو می‌شود.

بوی دارچین| تقویت تمرکز

آرزوی همه ما به ویژه دانش آموزان و دانشجویان این است که قدرت حافظه و تمرکزمان را به بالاترین سطح ممکن برسانیم اما به احتمال زیاد تا امروز نمی دانستیم که بوی دارچین باعث افزایش حافظه و تمرکز می‌شود.

بوی کاج| کاهش استرس

طبق نتایج این پژوهش، میزان استرس و اضطراب در بین شرکت‌کنندگان در زمان قدم زدن در میان درختان کاج و بوییدن آن‌ها بسیار کاهش یافته است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *