این چهره‌های مشهور بیش از یک بار دفن شده‌اند/اجساد ناآرام

سایت بدون -های و هوی ناشی از پیدا شدن مومیایی معروف شهر ری مدتی است که فروکش کرده و دیگر کسی پیگیر جسد کشف شده و آخروعاقبتش که چه شد و کجا رفت و اصلاً که بود، نیست. اما بد نیست بدانید این اولین جسد مشهوری نیست که سر از خاک بر می‌آورد و خلقی را کنجکاو به دنبال خود می‌کشاند.

اولیور کرامول، آخرین رئیس جمهور
جسد اولین و آخرین رئیس جمهوری تاریخ انگلستان در سال ١۶۵٨ میلادی در کلیسای وست‌مینستر دفن شد. اما پس از بازگشت دوباره سلطنت به انگلستان، جسد کرامول از قبر خارج و سرش از بدن جدا شد. سر کرامول را بر نیزه‌ کرده و بر فراز کاخ وست‌مینستر به نمایش گذاشتند.

هایله سلاسی، امپراتور بدشانس
هایله سلاسی آخرین امپراتور اتیوپی در سال ١٩٧۴ و طی کودتای نظامی از قدرت خلع و یک سال بعد در کاخ محل حبسش درگذشت. ١٧ سال بعد در سال ١٩٩٢ معلوم شد که جسد او زیر توالت کاخ دفن شده است! قبر او نبش شد و آنچه از پیکرش باقی مانده بود در کلیسای جامع آدیس آبابا به خاک سپرده شد.

اِویتا پرون، بانوی اول محبوب
همسر محبوب خوان پرون رئیس‌جمهوری آرژانتین را بسیاری از مردم چون قدیسی می‌پرستیدند. بعد از مرگ اویتا، جسد او مومیایی شد اما پس از کودتای ژنرال‌ها، جسد ربوده شد و تا مدت‌ها مکان آن مشخص نبود. طی سال‌ها اخباری از دفن جسد در شهرهای میلان و مادرید به گوش می‌رسید تا اینکه بالاخره در سال ١٩٧٣ جسد مجدداً به آرژانتین بازگشت.

چارلی چاپلین، کمدی گروگانگیری
جسد نابغه سینمای کمدی جهان در سال ۱۹۷۸ از گور او در سوییس ربوده شد و مدتی بعد جسد ربایان در ازای بازگرداندن آن تقاضای پول کردند. پس از سه ماه، با دستگیری جنازه دزدها (دو مهاجر از بلغارستان و لهستان) جسد به جای قبلی خود بازگشت. ولی این بار تابوت او را از بتن مسلح ساختند.

ماری کوری، قربانی رادیوم
ماری کوری که موفق به کشف عنصر رادیوم شد نیز نبش قبر را تجربه کرد اما تجربه او متفاوت‌تر و محترمانه‌تر از تجربیات دیگران بود. در سال ۱۹۹۵ دولت فرانسه به این نتیجه رسید که قبر این دو دانشمند در شأن آن‌ها نیست پس اجساد از گورستانی کوچک به پانتئون پاریس منتقل شدند.

کریستف کلمب، سرگردان در اقیانوس
کلمب ابتدا در والادولید دفن شد. اما او در وصیت‌نامه خود درخواست کرده بود که در قاره جدید دفن شود، برای همین جسدش را در سال ۱۵۴۲ به جمهوری دومینیکن انتقال دادند. در پایان قرن هفدهم جسد کلمب به کوبا منتقل شد و بعد از استقلال کوبا از اسپانیا  در سال ۱۸۹۸، برای آخرین بار از اقیانوس اطلس گذشت و در کلیسای جامع سویل دفن شد!

چه گوارا، مرگ چریک

از محل دفن چریک مشهور آرژانتینی وقتی در سال ۱۹۶۷ در بولیوی کشته شد تا مدت‌ها کسی خبر نداشت. تا اینکه در سال ۱۹۹۵، یک ژنرال بولیویایی که در عملیات دستگیری او دست داشت محل دفن جسد را افشا کرد. دو سال بعد جسد او از خاک بیرون کشیده شد و با شکوه تمام به کوبا بازگشت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *