با بزرگترین باغ‌وحش‌های دنیا آشنا شوید

باغ‌وحش هنری دورلی


این باغ‌وحش زیبا که در ایالت نبراسکا واقع شده، خانه حدود ١٧‌هزار حیوان و ۹۶۲ گونه حیوانی است. این باغ‌وحش ۱۳۰ هکتار مساحت دارد و بزرگترین مجموعه گربه‌سانان را در آمریکای شمالی به خود اختصاص داده است. همچنین این باغ‌وحش دارای بزرگترین مرداب زیر سقف و بزرگترین صحرای زیر سقف در دنیاست.
باغ جانورشناسی برلین


این مکان که در ‌سال ۱۸۴۴ افتتاح شده، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین باغ‌وحش آلمان است. این باغ‌وحش فضایی به وسعت ۸۴ هکتار را اشغال کرده و در برلین قرار دارد. با بیش از ۱۵۰۰ گونه مختلف و ‍١٧‌هزار حیوان، باغ جانورشناسی برلین بزرگترین مجموعه از گونه‌ها را در جهان به خود اختصاص داده است.
باغ‌وحش پکن


بزرگترین باغ‌وحش چین در‌ سال ۱۹۰۶ ساخته شده و یکی از بزرگترین مجموعه‌های حیوان را داراست. این باغ‌وحش خانه ١۴‌هزارو ۵٠٠ حیوان از ۴۵۰ گونه خشکی و ۵۰۰ گونه حیوانات دریایی است. همچنین این مکان زمینی به مساحت ۲۱۹ هکتار در اختیار دارد. باغ‌وحش پکن احتمالا بیش از هرچیز برای نگهداری حیوانات نادر بومی چین، ازجمله پاندای بزرگ، شهرت دارد که تبدیل به جذابیت عمده پارک شده است.
باغ‌وحش برانکس


مشهورترین باغ‌وحش نیویورک در‌ سال ۱۸۹۹ افتتاح شده و دارای ۲۶۵ هکتار زیربنا به شکل پارک و زیستگاه طبیعی است که خانه بیش از ۴‌هزار حیوان و ۶۵۰ گونه مختلف حیوانی محسوب می‌شود. بسیاری از گونه‌های باغ‌وحش برانکس، ازجمله بخش‌های «دنیای پرندگان» و «دنیای خزندگان»، به صورت علمی دسته‌بندی شده‌اند، درصورتی که سایرین ازجمله دسته‌های «دشت‌های آفریقا» و «حیات‌وحش آسیا»، براساس مکان جغرافیایی آنها طبقه‌بندی شده‌اند.
باغ‌وحش تورنتو


این باغ‌وحش با ۷۱۰ هکتار مساحت بزرگترین باغ‌وحش کاناداست و هم‌اکنون خانه بیش از ١۶‌هزار حیوان با ۴۹۱ گونه مختلف است. این حیوانات به ٧ منطقه جغرافیایی مختلف همچون ایندو مالایا، آفریقا، آمریکا، توندرا، استرالاسیا، اوراسیا و دامنه کانادا تعلق دارند.
باغ‌وحش سن‌دیگو


یکی از معروف‌ترین باغ‌وحش‌های دنیا در شهر سن‌دیگو واقع شده است با بیش از ۴‌هزار حیوان و ۸۰۰ گونه مجزا. پارک این باغ‌وحش حدود ۱۰۰ هکتار وسعت دارد. آب‌وهوای ساحلی و آفتابی جنوب کالیفرنیا برای بسیاری از حیوانات مناسب است و تقریبا تمام گونه‌های باغ‌وحش سن‌دیگو در هوای آزاد نگهداری می‌شوند.
باغ‌وحش مسکو


این باغ‌وحش با افتتاح رسمی در ‌سال ۱۸۶۴ یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های اروپاست. امروزه این باغ‌وحش بیش از ۶‌هزار حیوان و ۹۲۷ گونه حیوانی را میزبانی می‌کند و محیطی به گستردگی حدود ۵۳ هکتار را پوشش می‌دهد که آن را تبدیل به بزرگترین باغ‌وحش روسیه می‌کند.
باغ‌وحش و آکواریوم کلمبوس


«کلمبوس» یک باغ‌وحش خصوصی واقع در شمال شهر کلمبوس در ایالت اوهایو است. این باغ‌وحش خانه ۵‌هزار حیوان و ۷۰۰ گونه مختلف است که در نقاط جغرافیایی مختلف جهان خانه دارند. ‌سال ٢٠١۴ مساحت این باغ‌وحش به ٨٢ هکتار افزایش پیدا کرد.

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *