با صلاح و فان‌دایک/این لیورپول توقف‌ناپذیر

https://d2x51gyc4ptf2q.cloudfront.net/content/uploads/2018/12/22102742/Virgil-Van-Dijk-Liverpool1.jpg

نویسنده :نیل جونز

سایت بدون – لیورپول این فصل بالای درخت کریسمس خواهد بود بعد از آنکه سه امتیاز باارزش را در مالی نیو به دست آورد. توهین‌های هواداران ولورهمپتون واندررز نتوانست خللی به تیم یورگن کلوپ وارد کند و آنها توانستند با هفتمین برد متوالی خود جایگاهشان در صدر جدول لیگ برتر را تثبیت کنند.
همه بازی زیبا نبود، با این باران قرار هم نبود باشد اما با گل‌های محمد صلاح و ویرجیل فان‌دایک هر کدام در یک نیمه و یازدهمین کلین‌شیت فصل، لیورپول به خواسته‌اش رسید.
چقدر جالب که دو بازیکن فوق‌العاده سرنوشت این بازی را رقم زدند، صلاح و فان‌دایک از بهترین‌های حال حاضر جهان هستند. روند گلزنی صلاح توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسد، او چهاردهمین گل این فصل خود در رقابت‌های مختلف را زد با آنکه در پی یک جام جهانی ناموفق با تیم ملی مصر، شروع خوبی در این فصل نداشت. فابینیوی برزیلی که با سانتر او گل اول لیورپول زده شد، برای دومین بار در دو بازی اخیر موفق به دادن پاس گل شده.
مهاجم مصری که گویا قصد پس دادن کفش طلای فصل قبل را ندارد، با سانتری دقیق زمینه گل دوم را برای فان‌دایک فراهم کرد که نخستین گلش در لیگ برتر را زد. این تکمیل‌کننده عملکرد عالی این مدافع هلندی در بازی بود که در حال حاضر مانندی در دفاع میانی ندارد. در فوتبال غالبا هر چقدر خرج کنید گیرتان می‌آید و یک سال قبل لیورپول پول خوبی برای این مدافع واقعا خاص داد. هواداران لیورپول که برای تماشای این بازی از نزدیک سفر کرده بودند، آواز می‌خواندند: «دفاع کردنش را ببینید و ما گل زدنش را تماشا می‌کنیم.» گرانترین مدافع تاریخ فوتبال که با ۷۵ میلیون پوند به آنفیلد آمده، همانی است که باشگاه می‌خواست. لیورپولی‌ها در سال‌های اخیر خریدهای خوبی داشتند اما به ندرت تا این حد توانسته بودند تیم را متحول کنند. خوردن ۷ گل در ۱۸ بازی گویای همه چیز است، دفاع و گلزنی این تیم واقعا تماشایی است.
گاهی کارهایی که این بازیکن ۲۷ ساله انجام می‌دهد آسان به نظر می‌رسد. دفع یک توپ در محوطه جریمه؟ مشکلی نیست. تغییر حالت تیم از دفاع به حمله؟ کاری ندارد. کورس سرعت با آداما ترائوره، سریعترین بازیکن لیگ؟ رویش حساب کنید. این باکیفیت‌ترین بازی ممکن بود از بازیکنی که از وقتی به آنفیلد آمده این کارها را عادی جلوه داده.
با فرمی که فان‌دایک این روزها دارد و با گلزنی‌های صلاح آن طرف میدان، چه کسی رای می‌دهد که لیورپول قابل توقف است؟ آنها در این بازی خارق‌العاده نبودند اما با توجه به استانداردی که بازیکنان برای خودشان تعریف کرده‌اند، نیازی نیست، فعلا با دنده دو هم کارشان راه می‌افتد.
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *