با محصولاتی که با آمدن به بازار زندگی آسان‌تر می‌شود/۷ فناوری عامه‌پسند

 http://iireporter.com/wp-content/uploads/2016/10/AdobeStock_117985539-540x360.jpeg
سایت بدون -در دنیای وب در هر لحظه شرکت‌های نوپا هزاران پروژه نوآورانه با ایده‌های نوین و خلاقانه ارائه می‌کنند و بسیاری از آنها با پویش‌های جذب سرمایه مردمی مورد حمایت قرار می‌گیرند. کافی است سری به وبگاه‌هایی مانند کیک‌استارتر یا ایندیگوگو بزنید تا از پروژه‌های متنوع و عجیب و البته در بین آنها پروژه‌های بسیار مفید و برجسته‌ای که در حال پیشرفت هستند مطلع شوید. نکته نه‌چندان خوشایند این که بسیاری از این پروژه‌ها حتی آنهایی که بهترین اهداف را دنبال می‌کنند ممکن است در نهایت شکست خورده و بی‌سرانجام بمانند. در ادامه با چند پروژه غیرمعمول، جاه‌طلبانه و هیجان‌انگیز دنیای فناوری آشنا می‌شوید که در آینده نزدیک به بازار راه می‌یابند و نگاه‌های شیفتگان محصولات فناورانه را به خود خیره خواهند کرد.

یخچال غیربرقی
یخچال غیربرقی که فقط با آب کار می‌کند نه تنها در سفرهای برون شهری، بلکه در کشورهای درحال توسعه یا مناطقی از جهان که با بحران کمبود نیروی برق مواجه هستند می‌تواند وسیله مفیدی باشد. شاید این یخچال، مواد غذایی را به اندازه یخچال‌های استاندارد سرد نکند اما قول ایجاد سطح مناسبی از دما را که مواد غذایی در آن بدون نیاز به وصل شدن به پریز برق تازه می‌مانند به مصرف‌کنندگان می‌دهد. این یخچال قابل حمل کاملا باریک می‌شود و می‌تواند در کمتر از ۲۰ ثانیه مانند یک چادر باز شود. این ویژگی، امکان حمل آن را به‌راحتی و به هرکجا که بخواهید به شما می‌دهد. شما می‌توانید بعد از آنکه یخچال را در محل مورد نظر مستقر کردید درِ آن را باز کرده و مواد غذایی را داخلش قرار دهید، سپس با ریختن آب در قسمت تعبیه شده، مواد غذایی خود را سرد نگه دارید. آب انرژی گرمایی مواد غذایی را جذب کرده و با تبخیر از طریق یک ماده هوشمند به نام فیز تک (PhaseTek) دمای مناسبی برای نگهداری مواد غذایی فراهم می‌کند.

مسواک فوق سریع
سال‌هاست که استفاده از مسواک‌های الکتریکی، تنها راه آسان‌تر شدن کار کسانی است که مسواک زدن مداوم، استفاده از نخ دندان و شست‌وشوی دهان با دهان‌شویه‌ها برای آنها بسیار خسته‌کننده است. هرچند این مسواک‌های خودکار گام مناسبی در این جهت هستند اما نمی‌توانند کار زیادی برای کاهش میزان خسته کننده و وقت‌گیر بودن مسواک زدن انجام بدهند.
برای حل این مشکل، بتازگی مسواک کاملا خودکاری که ظاهرا فقط در چند ثانیه همه کار را انجام می‌دهد طراحی شده است. مسواک طراحی شده، اساسا یک ابزار دهانی زبر است که در داخل دهان قرار می‌گیرد. پس از این‌که شما این ابزار را در داخل دهان قرار داده و آن را روشن کردید، حرکات نوسانی با فرکانس بالای آن دندان‌های شما را طی چند ثانیه کاملا تمیز می‌کند درست مثل وقتی که با دقت مسواک زده‌اید!

وسیله نقلیه شخصی تاشونده
انسانِ امروز در عصر طلایی فناوری زندگی می‌کند. درطول سال‌های گذشته موتورهای الکتریکی، کوچک‌تر و قدرتمندتر شده‌ و باتری خودروها عمر طولانی‌تری یافته‌اند. وسایل حمل و نقل زیادی وجود دارند که اگر روند تحولات آنها را دنبال کنیم به نظر می‌رسد با گذشت هرماه پیشرفته‌تر و حیرت‌انگیزتر از قبل می‌شوند. وبگاه کیک‌استارتر ابزار حمل و نقل شخصی جدید و شگفت‌انگیز دیگری را در این زمینه معرفی می‌کند. این ابزار در نگاه اول تقریبا شبیه هاوربردهایی به نظر می‌رسد که یکی دوسال پیش محبوبیت زیادی داشتند، اما ابزار جدید ویژگی‌های عمده زیادی دارد که آن را از هاوربردها متمایز می‌کند. قابل توجه‌ترین این ویژگی‌ها تایرهای بزرگ و سبک، موتورهای توپی و یک طرح تاشونده منحصر به فرد است که حمل آن را زمانی که سوار آن نیستید بسیار آسان می‌کند.

چراغ دوچرخه لیزری
این روزها چراغ‌های دوچرخه در انواع شکل‌ها، اندازه‌ها و تنظیمات وجود دارند، اما صرف نظر از این‌که چه ظرایفی در ساخت آنها به کار رفته است، هنوز هم در برخی موقعیت‌ها ویژگی‌های مناسبی ندارند. برای مثال، اگر شما در نقطه کور یک وسیله نقلیه – منطقه‌ای در اطراف وسیله نقلیه که راننده نمی‌تواند بطور مستقیم آن را ببیند – دوچرخه سواری کنید هرچقدر هم که چراغ دوچرخه شما نور روشنی داشته باشد ممکن است راننده، شما را که درحال نزدیک شدن هستید نبیند. حالا اگر راهی وجود داشته باشد که نه تنها رانندگان وسایل نقلیه را از موقعیت کنونی شما در جاده مطلع سازد بلکه آنها را از موقعیت بعدی‌تان نیز آگاه کند قطعا ایمنی دوچرخه سواری را به میزان زیادی افزایش خواهد داد. یک چراغ دوچرخه لیزری که با این هدف طراحی شده نه‌تنها جاده را برای دوچرخه سوار روشن می‌کند، بلکه نمادی از یک دوچرخه بزرگ و روشن را شش متر جلوتر از او ایجاد می‌کند. در واقع این چراغ، اثر قابل دید دوچرخه را به‌گونه‌ای گسترش می‌دهد که رانندگان خودرو را حتی از موقعیت‌های بعدی دوچرخه سوار قبل از این‌که او به آن موقعیت‌ها برسد نیز آگاه می‌کند.

اپلیکیشن آبدهی به گیاهان
شاید زنده و سرحال نگه داشتن یکی دو گلدان کار زیاد سختی نباشد اما وقتی مجموعه گل و گیاهی که در منزل از آنها نگهداری می‌کنید توسعه می‌یابد اطمینان از این‌که دوستان شاخ و برگدار شما به اندازه کافی آبرسانی می‌شوند برایتان به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. نه تنها میزان آبی که گیاهان مختلف برای شادابی خود به آن نیاز دارند متفاوت است بلکه زمان آبدهی نیز برای رشد مناسب گل‌ها و گیاهان مختلف یکسان نیست. بنابراین پیگیری این‌که به هریک از گلدان‌ها چه زمانی و چه مقدار آب داده شود تجربه گیج‌کننده‌ای خواهد بود.
اپلیکیشن یادآوری کننده‌ای که در وبگاه ایندیگوگو معرفی شده برای کسانی که غفلت آنها از آبدهی قاتل گیاهان‌شان بوده است می‌تواند مفید باشد. بعد از این‌که شما نام تمام گیاهان‌تان را وارد این اپلیکشین می‌کنید، اپلیکیشن زمانی را که هر کدام از گیاهان نیاز به آبدهی دارند به شما اعلام کرده و زمانبندی آبدهی بعدی را در مورد تمام گیاهان فهرست می‌کند. این اپلیکیشن همچنین مانند یک گیاه‌شناس عمل کرده و به شما در تشخیص مشکلات مختلف رشد گیاهان کمک می‌کند. بهترین بخش ماجرا این است که بعد از به نتیجه رسیدن کمپین تامین سرمایه برای این پروژه، این اپلیکیشن هم در دستگاه‌های اندروید و هم در iOS  قابل دسترسی است.

کلید هوشمند
حتما برایتان پیش آمده که فراموش کنید آیا درهای ورودی منزل‌تان را قفل کرده‌اید یانه. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، شما دو گزینه دارید: به خانه بروید و قفل‌بودن درها را امتحان کنید یا این‌که تمام روز را در نگرانی سپری کنید. اما گزینه سوم استفاده از قفل‌های هوشمندی است که می‌تواند شما را از قفل‌بودن درها مطمئن کند. بسیاری از این قفل‌های هوشمند متصل به اینترنت که اکنون وجود دارند می‌توانند به شما اطلاع دهند که آیا درِ منزل‌تان قفل شده است یا نه. نکته منفی این قفل‌ها این است که نیاز به فرایند نصب نسبتا دشواری دارند، اما قفل جدیدی که در کیک استارتر معرفی شده فرآیند راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارد. کافی است یک قطعه پلاستیک حاوی حسگرها را روی کلیدتان قرار دهید. این قطعه پلاستیک حاوی یک شتاب‌سنج و یک ژیروسکوپ یا چرخش نما است که می‌تواند چرخش کلید در یک نقطه ثابت در فضا (یعنی یک قفل) را تشخیص دهد و شما برای اطمینان از قفل کردن در کافی است فقط به صفحه پلاستیکی روی کلیدتان نگاه کنید.

صندلی پوشیدنی بیونیک
تقریبا همه ما قرار گرفتن در وضعیت نامناسب و خستگی در رفت و آمدهای روزمره را تجربه کرده‌ایم. شگفت‌انگیز خواهد بود اگر بتوانیم در چنین شرایطی به‌راحتی روی یک صندلی که ناگهان ظاهر می‌شود بنشینیم و به پشتی آن تکیه دهیم. بویژه اگر این صندلی ابزاری ساخته شده بر پایه اصول زیستارشناختی (ارگونومیک) برای نشستن باشد تا مناسب‌ترین وضعیت نشستن را برای شما ایجاد کند. بتازگی پویش جدیدی در وبگاه کیک استارتر، یک جفت پایه پوشیدنی تاشو را معرفی می‌کند که به یک صندلی چرخنده قابل حمل تبدیل می‌شوند. این صندلی پوشیدنی زیستارشناختی به این منظور طراحی شده که در موقعیت‌های نامناسب، بهترین و سالم‌ترین شرایط را از نظر زیستارشناختی برای بدن و بویژه شانه‌ها ایجاد کند. این صندلی که براحتی باز می‌شود کمی بیش از یک کیلوگرم جرم دارد، در هر شرایطی قابل پوشیدن است و تحمل وزنی به اندازه ۱۲۰ کیلوگرم را دارد.
صندلی پوشیدنی بیونیک به این منظور طراحی شده که در موقعیت‌های نامناسب، بهترین و سالم‌ترین شرایط را از نظر زیستارشناختی برای بدن و بویژه شانه‌ها ایجاد کند

 یاسمین مشرف/ جام‌جم
 منبع: Digital Trends

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *