بخت سیاه آقای کوین اسپیسی / خانه اش پوشالی شد

Image result for house of cards

سایت بدون -انتظارها برای دنبال‌کنندگان یکی از پرسروصداترین سریال‌های کمپانی نتفلیکس یعنی «خانه پوشالی» یا همان (House of Cards) به پایان رسید و فصل ششم و پایانی این سریال دوم نوامبر برابر با جمعه ١١ آبان از شبکه نتفلیکس منتشر خواهد شد. سریالی که حول محور شخصیت‌های اصلی و جذاب خود یعنی فرانک و کلر آندروود، زیر و بم ساختار قدرت در آمریکا را بر صفحه تلویزیون آورد و به‌نوعی همه مخاطبان خود را به راهروها و اتاق‌های مخفی کاخ سفید دعوت کرد.
همه آنهایی که برای آگاهی از آخر و عاقبت آندروودها لحظه‌شماری می‌کردند، با حسرتی عمیق پخش فصل پایانی را انتظار می‌کشند چه آنکه موتور «خانه پوشالی» یعنی شخصیت فرانک آندروود با بازی جالب توجه کوین اسپیسی، دیگر در داستان حضور ندارد! چرا؟ چون در پی موج افشاگری بازیگران زن‌ هالیوود درخصوص آزارهای جنسی همکاران مرد خود، کوین اسپیسی نیز قربانی یکی از این افشاگری‌ها (از سوی یک همکار مرد!) شد و شبکه نتفلیکس اجباراً از ادامه همکاری با اسپیسی عذر خواست.
از حذف خودخواسته تا حذف ناخواسته بازیگران
از دست‌دادن کوین اسپیسی برای «خانه پوشالی» خسارتی بزرگ است، اما این نخستین‌بار نیست که فیلم یا سریالی تلویزیونی بازیگر اصلی و جذاب‌ترین شخصیت خود را از دست می‌دهد. معروف‌ترین و قدیمی‌ترین مثال در این‌باره براندون لی، پسر بازیگر شهیر تاریخ سینما یعنی بروس لی است که سر صحنه فیلم «کلاغ» به دلیل وجود فشنگ واقعی در خان اسلحه کشته شد. با توجه به اینکه براندون نقش اول «کلاغ» را بر عهده داشت، کارگردان این فیلم برای ادامه کار از بدل استفاده کرد، اما بعدها پیشرفت تکنولوژی چنین مشکلاتی را تا حدود زیادی رفع کرد. برای مثال هنگام فیلمبرداری «گلادیاتور»، مرگ الیور رید، بازیگر نقش پراکسیمو (تاجر برده) آن هم وقتی که ٧٠‌درصد صحنه‌های پرخرج فیلم با حضور او فیلمبرداری شده بود، ضایعه‌ای عظیم به شمار می‌رفت، اما متخصصان جلوه‌های ویژه توانستند یک «پراکسیمو»ی کامپیوتری که با اصل خود مو نمی‌زد، بسازند و «گلادیاتور» را نجات دهند. البته این عملیات نجات ٢‌میلیون دلار به هزینه‌های فیلم اضافه کرد!
جلوه‌های ویژه به کار می‌آید، اما نه همیشه
بارها اتفاق افتاده که در فیلم‌های دنباله‌دار، به‌دلیل مرگ برخی بازیگران یا حتی عدم توافق مالی، یک بازیگر از ادامه همکاری منصرف شده و در قسمت بعدی شخص دیگری جای او را در فیلم گرفته است. اما وقتی چنین اتفاقی در یک سریال تلویزیونی می‌افتد همه چیز به هم می‌ریزد، کما اینکه در سریال «اسپارتاکوس» هم چنین شد. مرگ اندی ویتفیلد، بازیگر ولزی که ایفای نقش اصلی این سریال را بر عهده داشت، آن هم درحالی‌که فصل نخست با استقبال مواجه شده بود، چالشی بزرگ برای تهیه‌کنندگان این سریال محسوب می‌شد؛ مشکلی که حتی با ترفند جلوه‌های ویژه همچون ماجرای فیلم «گلادیاتور» هم قابل رفع نبود چه آنکه هم زمان زیادی می‌طلبید و هم بودجه‌ای عظیم. نتیجه آنکه عوامل «اسپارتاکوس» با احترام فراوان اندی ویتفیلد را به خاک سپردند و لیام مک اینتایر استرالیایی را جایگزین او کردند. به همین راحتی! 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *