آخرین خبرها

برای خستگی‌های پاییز چه بخوریم

http://salamati.ir/wp-content/uploads/2017/05/Daily.2570-760x400.jpg

سایت بدون -یکی از جملات متداولی که در پاییز می‌شنویم این است که آدم‌ها به هم می‌گویند دچار افسردگی فصلی شده‌اند! افسردگی‌ای که  خستگی یکی از نشانه‌های آن است؛ البته نگران نباشید شما می‌توانید با تغییر کوچکی در بشقاب غذایی‌تان از شر این خستگی رهایی پیدا کنید.
میوه‌های خشک
زردآلو، آلو و کشمش خشک و… سرشار از آهن هستند و با خوردن آنها در کنار بهره‌بردن از خواص ضد افسردگی آن می‌توانید طول روز را با انرژی سپری کنید؛ البته زیاده‌روی در خوردن آنها هم شما را به درد سر می‌اندازد؛ چون این میوه‌ها سرشار از قند هستند.

آجیل
تمام میوه‌های صدفی حاوی امگا ٣ و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی‌اند. درواقع آجیل‌ها تامین‌کننده ویتامین‌های E،B١ و B٦ و همچنین پتاسیم و آهن هستند؛ البته آجیل از پروتیین هم بی‌بهره نیست.
موز
میزان ویتامین‌های موز مانند ویتامین  B٦،C  و منیزیم و گلوسیدها باعث شده این میوه هم در بین مواد غذایی نیروزا و انرژی‌بخش جا داشته باشد. بهتر است موزهای نسبتا سبز را انتخاب کنید چون هر چه موز رسیده‌تر باشد، میزان ویتامین‌های آن کاهش می‌یابد و قندهای دیرجذب موجود در آن به قندهای زودجذب تبدیل می‌شود.
کیوی
شاید این مسأله را شنیده باشید که ویتامین c کیوی حتی از پرتقال هم بیشتر است؛ ویتامینی که در فصل سرما احساس شادابی و نشاط ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که برای جذب آهن شما نیاز به ویتامین c دارید، البته آهن هم نقش مهمی در تولید انرژی و شادابی بدن دارد.
پرتقال
گفتیم که ویتامین C پرتقال کمتر از کیوی است با این حال همین پرتقال ٨٠‌درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین را تأمین می‌کند. برای همین نباید از آن صرف ‌نظر کنید. بهتر است یک روز پرتقال و روز دیگر کیوی میل کنید، البته مرکبات دیگر را هم فراموش نکنید تا پاییز و زمستان امسال شاداب و پرانرژی باشید.
پاستا
پاستاها و دیگر غلات کامل مانند گندم، برنج، کینوا و غیره سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده‌اند؛ یعنی جزو قندهای دیر جذب هستند. برای همین هم به‌تدریج جذب بدن می‌شوند و انرژی طولانی‌مدتی ایجاد می‌کنند. توجه داشته باشید که باید انواع کامل و سبوس‌دار این مواد غذایی را انتخاب کنید؛ نه انواع تصفیه‌شده که فاقد ویتامین‌ها و مواد معدنی است؛ باعث می‌شود که بدنتان نیروی مضاعف کسب کند.
شکلات سیاه
آدم‌های خوش‌خوراک خیلی خوب می‌دانند که شکلات سیاه سرشار از منیزیم است. منیزیم هم یک ماده ضد خستگی بسیار قوی محسوب می‌شود. باید بدانید که این شکلات نشاط‌آور است و افسردگی را از شما دور می‌کند؛ البته باید در انتخاب شکلات سیاه دقت کنید. هر چه میزان کاکائوی موجود در آن بیشتر باشد بهتر است چون در این صورت چربی کمتری هم دارد.
ماهی
ماهی آزاد مانند ماهی‌های چرب دیگر سرشار از امگا ٣‌ است. این اسیدهای چرب هم یار سلامتی و خوش‌اندامی است. ماهی آزاد همچنین حاوی پروتیین، ویتامین D، ویتامین B١٢، B٦ و پتاسیم است. همه این ویتامین‌ها با خستگی مقابله می‌کند و انرژی‌تان را در طول روز بالا می‌برد.

گوشت قرمز
کمبود آهن شما را دچار خستگی زودگذر یا حتی خستگی مزمن می‌کند و باعث می‌شود مدام احساس ضعف کنید. برای این‌که نیازتان به آهن را تأمین کنید، گوشت قرمز، گوشت مرغ و گوشت بوقلمون را دریابید. آهن موجود در این مواد غذایی بهتر جذب بدن می‌شود. افراد گیاهخوار هم باید با مصرف حبوباتی مانند عدس یا سبزی‌های برگ سبز آهن مورد نیاز خود را تأمین کنند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

add_action('wp_head','telegram_seo_link'); function telegram_seo_link(){ if (is_single()) { global $post; $thumbnail = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'full' ); echo ' '; } }