برای روزهایی که محکوم به ماندن در خانه‌ایم چه پیشنهادهایی دارید؟/سرگرمی به وقت قرنطینه

سایت بدون – شاید هیچ کس تصورش را هم نمی‌کرد که روزهای آخر زمستان ۹۸ این گونه باشد، خیابان‌های خالی و بدون شور و شوق عید و قرنطینه‌ای اجباری در خانه‌ها. باید قبول کرد که زندگی خیلی وقت‌ها آن‌طور که می‌خواهیم و فکر می‌کنیم پیش نمی‌رود و این روزها بهترین کار همین در خانه ماندن است. با این حال خیلی از ما باوجود آگاهی به این ماجرا، از بیکاری و نداشتن سرگرمی در این روزهایمان گله داریم و این گله تا حدودی هم به حق است. اما چه کنیم تا این وضع موجود را زودتر از سر بگذرانیم، کمتر به اتفاق‌های تلخ اطرافمان فکر کنیم و در عین آگاهی و لذت بردن، حوصله‌مان هم سر نرود؟ این گزارش شامل پیشنهادهایی برای روزهای فراغت ماست. دقیقا همین روزها که در خانه‌ایم… گوش کنید!
کتاب‌های صوتی
یکی از راه هایی که می توان دوران قرنطینه را به خوشی سپری کر د و از فرصت به دست آمده به نحو احسنت استفاده کرد، گوش کردن به کتاب های صوتی است که باعث آشنایی با ادبیات دنیا می شود.  این روزها بازار کتاب های صوتی هم حسابی داغ است . از طرفی هنرمندان نیز اقدام به خوانش کتاب های فاخر کرده اند که از این نظر می تواند اتفاق خوبی در زمینه کتاب های صوتی را رقم زد.
در واقع در هر زمان یا مکان می‌توانید به جای تمرکز کامل برای مطالعه کتاب‌های نوشتاری، به کتاب‌های گویا گوش دهید و همزمان با انجام کارهایتان دانش و اطلاعات خود را ارتقا دهید. اپلیکیشن «نوار» یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی است.
پادکست
پادکست، پدیده‌ای است که شاید هنوز برای خیلی‌ها آن‌طور که باید شناخته شده نباشد. آمار نشان می‌دهد مخاطبان پادکست‌ها در کشورهای توسعه یافته به دلیل آشنایی مردم با این پدیده بیشتر است، اما بتازگی جمعیت بسیاری از مردم کشور خودمان هم به جمع علاقه‌مندان به پادکست پیوسته اند و این پدیده نوظهور بین ایرانی‌ها جای خود را باز کرده است. پادکست، جدیدترین فناوری برای انتشار صوت روی شبکه اینترنت است. کاربران میتوانند صوت خود را ضبط کنند و ساخته‌های صوتی و کلامی خود را در اینترنت قرار دهند. با استفاده از این قالب چندرسانه‌ای، مخاطبان زیادی صوت شما را دانلود کرده، گوش می‌کنند و به سمت شما جذب می‌شوند. رادیو شرقی غمگین( سجاد افشاریان)،فوتبالکست، چنل بی و بی پلاس(علی بندری)، کرن (بدریا دوستی)، ۱۰ صبح، فردوسی خوانی و.. از پرمخاطب ترین پادکست‌های فارسی هستند.
مادر، کودک، سرگرمی و آموزش
کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان -icnl.nlai.ir
اگر می‌خواهید بدانید چه کتاب‌هایی هر ماه در حوزه کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم به بخش کودکان سایت کتابخانه ملی جمهوری اسلامی مراجعه کنید.
بخش کودکان سلام دکتر. hidoctor.ir
بخش کودکان پرتال اطلاع رسانی جامع پزشکی دکتر سلام، در واقع یک بانک اطلاعاتی مجازی برای شماست که می‌خواهید درباره مسائل پزشکی و بهداشتی کودکان و نوجوانان خود اطلاعات خوب کسب کنید و بعضاً با مشاوران و متخصصان امور کودک و نوجوان، در ارتباط بوده و تعامل داشته باشید.
بانک کودک – bakoodak.com
نخستین بانک کودکان است که اطلاعات جامع و جالبی درباره مراکز و نهادهای فعال در موضوعات مختلف مرتبط با کودکان ایرانی را جمع آوری و ارائه کرده است. مثلاً مهدهای کودک‌ نزدیک محل شما، پزشکان، اسباب بازی فروش‌ها، کتابفروشی‌های کودکان و مسائلی از این دست، در این سایت ارائه شده است.
دنیای بازی مینی بازی – http://www.minibazi.ir
سایت مینی بازی، سایت جالبی است که در زمینه‌های مختلف، بازی برای سن‌های مختلف کودکان و نوجوانان ارائه کرده است. بیش از ۱۱ بازی مفرح این پرتال می‌تواند مورد استفاده فرزندان شما قرار بگیرد.
ترانه‌های کودکان – koodakan.net
ترانه خوانی برای کودکان مغفول مانده است. خیلی از والدین، ترانه‌های خوب برای کودکانشان نمی‌خوانند. ترانه خوب، ذهن را خلاق و آرامش فکری و شادی را به کودکان هدیه می‌کند. این سایت، برای والدینی که از ترانه‌های خوب بی بهره هستند، ترانه‌های جالبی در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کند.
آموزه‌های به درد بخور!
نشنال جئوگرافیک (www.nationalgeographic.com)
نشریه‌ای که دامنه وسیعی از اطلاعات علمی را از فضا و محیط‌زیست تا حیوانات و جهان موسیقی در خود می‌گنجاند، اما مهم تر از همه این نشریه اشتیاق زیستن را در جهان گسترش می‌دهد و با استفاده از آن به بهبود شرایط محیط زیست کمک می‌کند.
دیسکاوری (www.discovery.com)
این وب سایت بیشتر بر موضوعاتی مانند محیط زیست، باستان شناسی، انسان، دایناسورها، فضا و تکنولوژی تمرکز داشته و فایل‌های تصویری و صوتی فراوانی را برای استفاده علاقه‌مندان بر روی شبکه قرار داده است.
بازی کنید،فیلم ببینید، زبان یاد بگیرید!
Duolingo یکی از پرطرفدار‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری زبان است که امکاناتش را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد. طراحی این وب‌سایت به‌گونه‌ای است که یادگیری زبان بیشتر شبیه به یک نوع سرگرمی استDuolingo. کارش را با کلمات پایه‌ای هر زبانی که کاربر انتخاب کرده باشد شروع می‌کند و در نهایت به‌صورت پله به پله او را در یک فرآیند به‌سطح بالا‌تر می‌رساند.
    از دیگر سایت‌های کاربردی برای یادگیری زبان در بین صدها وب‌سایت در این زمینه Memrise است که با روش خاص خود به کاربران زیادی در سراسر دنیا زبان‌های مختلفی آموزش داده است. این وب‌سایت نیز مانند سرویس Duolingo به کاربران به کمک بازی با کلمات آموزش زبان می‌دهد. این روش به کاربران برای سپردن لغات مختلف به حافظه بسیار کمک می‌کند. حتی این برنامه، نرم افزار مخصوص اندروید و ios)هم دارد که این یعنی شما در هر شرایطی مانند مسیر رفت و برگشت به خانه یا هر‌محل دیگر فرصت یادگیری زبان را دارید.
وب سایت British Council:
این وب سایت یکی از جامع ترین منابع آموزش آنلاین زبان انگلیسی محسوب می‌شود و به سه بخش مخصوص آموزش زبان برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان تقسیم می‌شود که هر بخش شامل یادگیری زبان انگلیسی از طریق ویدیو، بازی و پادکست است. شیوه آموزش آنلاین زبان انگلیسی در این وبسایت به این گونه است که بعد از اتمام هر تکلیف، یک بخش تمرین در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا آنچه که یاد گرفته‌اید برایتان تکرار شود.
پخش آنلاین فیلم
در این روزها تعداد بسیاری از فعالیت‌های آنلاین در بستر اینترنت به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. پخش فیلم رایگان کودک و بزرگسال در بسیاری از وب سایت‌ها مانند فیلیمو و … نمونه‌ای از این امکانات است.همچنین نرم افزارهای جدید رایگان در بازار مخصوص کاربران اندروید که مشخصا برای بازی، دیدن آنلاین فیلم‌های جدید و قدیم، موسیقی و … است.
 همچنین سایت‌های مذهبی نیز برای پاسخگویی به سوالات شرعی یا رویدادهای مذهبی فعال هستند. برای پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که ختم قرآن دارند و شاید هنوز از صفحات مجازی دور هستند یاسین مدیا، متقین، تبیان، قلمداد، قاوم و … نمونه‌ای از این سایت‌هاست.
محدوده نبایدها
در کنار چندین وبسایت و نرم‌افزار آموزشی و سرگرمی مفید که این روزها در کنار شماست، سایت‌هایی هم هستند که بهتر است به آنها سر نزنید. سایت‌های شرط‌بندی، بازی‌های دنباله‌دار خشن، سایت‌های بخت‌آزمایی و … تنها نمونه‌ای از این وب سایت‌ها هستند که ممکن است اگر در این روزها به آنها سر بزنید، به ناگهان غم از دست دادن پول هم به غم و اندوه بیکاری و در خانه ماندن، اضافه شود! لطفا حداقل در این روزها، وارد محدوده نبایدها نشوید…

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جای پا را محکم کردن»

سایت بدون – آدم ها برای این که درست و مطمئن حرکت کنند باید پای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *