بررسی نسخه جدید فیفا ۲۰ و مقایسه با پی‌ای‌اس/ مرزهای کامپیوتر و واقعیت

فصل که تمام می‌شود‌ برای فوتبال‌دوستان نقل‌وانتقالات از همه چیز بیشتر اهمیت دارد. البته این در شرایطی است که شما اهل بازی گیم نباشید. در واقع برای گیمرها مهم نیست که چه کسی جابه‌جا می‌شود یا چه اتفاقاتی در تابستان رخ می‌دهد. فصل گرما برای آن‌ها در یک چیز خلاصه می‌شود؛ بازی کامپیوتری! در این بین بازی‌های فوتبالی نزد گیمرها از جایگاه فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و در ۲ قطبی پی‌ای‌اس و FIFA بسیاری طرفدار کمپانی هستند که در بازی‌هایش تبحر دارند. چندی پیش بود که KONAMI برخی از اخبار ورژن ۲۰۲۰ بازی خود را لو داد اما EA Sports هم بیکار ننشست و با اعلام این‌که ورژن جدید فیفا دارای بخش فوتبال خیابانی است، طرفدارانش را ذوق‌زده کرد. حالا جزییات جدیدی از این بخش منتشر شده که بد نیست بخشی از آن را برای گیمرها تحلیل کنیم. تاریخ عرضه FIFA20 27 سپتامبر خواهد بود اما علاقه‌مندان می‌توانستند از چندی پیش بازی را پیش‌خرید کنند؛ با قیمت ۴۹٫۹۹ پوند برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس‌وان و البته قیمت ۵۴٫۹۹ پوند برای کامپیوترهای شخصی. اگر قصدتان بازی با کنسول است،‌ می‌توانید کمی سر کیسه را شل کنید تا از ورژن FIFA 20 Champions Edition حسابی لذت ببرید؛ آن هم با ۷۹٫۹ پوند، یعنی تقریبا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ناقابل. البته اگر نرخ ارز هنگام خواندن مطلب جهش نیافته باشد!
 خوراک قدیمی
زمانی فیفااستریت یکی از بازی‌های محبوب کامپیوتری بود. مدت‌هاست که این ورژن مرده اما به جای آن فیفااستریت جدیدی متولد شده که قرار است این غیبت چندین ساله را پر کند. این ورژن جدید ولتا ‌نامیده می‌شود؛ برگرفته از واژه‌ای پرتغالی به معنای بازگشت. در دموهای منتشرشده از این سری تصاویر هیجان‌انگیزی به دست رسیده و اینطور که مشخص است دوباره قرار است یک فوتبال خیابانی حال گیمرها را جا بیاورد. این مهمترین چیزی است که EA به ورژن جدید فیفا اضافه کرده است. در ۲ سال اخیر ‌تمرکز این کمپانی بر بخش داستانی یا همان Journey بود که به تکامل رسید. گویا در فیفای جدید هم الکس‌هانتر حضور دارد اما از آنجایی که خود EA Sports خیلی روی آن مانور نداده‌ هنوز این‌که این بخش تا چه اندازه آپدیت شده مهجور مانده است. فعلا نوستالژی بازها از ورود بازی خیابانی لذت خواهند برد. پس مابقی چیزها مهم نیست!
 یک قیاس
اما از چندی پیش که دموی فیفا و پی‌ای‌اس منتشر شد تغییرات زیادی در هر ۲ شرکت ساخت بازی به وجود آمده و در واقع آن‌ها در حال گرفتن باگ‌های بازی هم از لحاظ گیم‌پلی و هم از لحاظ امکانات جانبی هستند. پی‌ای‌اس اعلام کرده که سری آ را به صورت لایسنس در نسخه ۲۰۲۰ خود به همراه دارد و این خبر بسیار خوبی برای تمام طرفداران فوتبال ایتالیاست. از طرف دیگر همانطور که می‌دانید فیفا نمی‌‌تواند از یوونتوس که با کمپانی رقیب قرارداد مستقیم بسته در بازی خود استفاده کند و نه لوگو و نه پیراهن این تیم در FIFA 20 حضور ندارند. این شاید یک خبر بد برای طرفداران این کمپانی باشد. نکته جالب این است که کریستیانو رونالدویی که سال گذشته ستاره اصلی کاور بازی فیفا بود حالا در نسخه جدید در تیمی گمنام و با پیراهن من‌درآوردی بازی می‌کند! این ضربه بزرگی برای فیفا خواهد بود چراکه ستاره پرتغالی یک وزنه در دنیای برندینگ محسوب می‌شود و آنقدر طرفدار سینه‌چاک دارد که به خاطر او هم که شده قید FIFA را بزنند و به پی‌ای‌اس روی بیاورند. از طرف دیگر مثل همیشه مشکل لایسنس تیم‌های لیگ برتر در کونامی وجود دارد و آن‌ها در تلاشند تا در مدت زمان باقی مانده آن را حل کنند. حالا کار به جایی رسیده که چه در گیم‌پلی و چه در جذابیت‌های بصری هرچه فیفا ندارد را پی‌ای‌اس دارد و بالعکس. این دیگر تصمیم شماست که با کدام‌یک بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید و اصولا هوادار وفادار کدام برند هستید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *