بررسی وضعیت حضور ویلموتس در تیم ‌ملی فوتبال ایران /مصائب سناتور بلژیکی

سایت بدون- از چند روز گذشته بحث حضور مارک ویلموتس بلژیکی در تیم‌ملی ایران مطرح شد که با سکوت فدراسیون فوتبال شایعات حول و حوش این انتقال بیشتر از قبل شده است؛ شایعاتی که حتی رسانه‌‌های خارجی را هم وادار به واکنش کرده و اکثر آنها با انتشار خبر پیوستن این مربی بلژیکی، از این جمله در اخبار خود استفاده کرده‌اند، «البته این خبر توسط مسؤولان فدراسیون فوتبال تایید نشده است». با توجه به اخبار و گمانه‌زنی‌های فراوان درباره حضور این مربی در ایران، سوالاتی در اذهان ایجاد می‌شود؛ پرسش‌هایی که بدون شک باید به آنها پاسخ داده شود، زیرا فدراسیون فوتبال همچنان درگیر پرداخت مطالبات سرمربی فعلی تیم‌ملی کلمبیاست و اگر قرار باشد به هر شکل ممکن و با چشمان بسته با مربی بلژیکی قرارداد ببندد قطعا فوتبال ایران با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد.
سرمربی جدید تیم ‌ملی و چالش‌ تحریم‌ها
یکی از موانع بر سر راه پرداخت مطالبات کی‌روش بحث تحریم‌هاست و نمی‌شود این موضوع را کتمان کرد. متاسفانه تحریم‌ها به شکلی است که در آخرین نشست مسؤولان فدراسیون در مقر AFC مشکلات به اطلاع فدراسیونی‌ها رسید. همین حالا هم فدراسیون برای پرداخت مطالبات کی‌روش در ۶ قسط دست به دامان واسطه‌ها شده است. این اولین چالش فدراسیون و ویلموتس است و باید دید آیا فدراسیون فکری به حال مشکلی به این بزرگی کرده است؟
پرداخت پول به ویلموتس با چمدان؟
چگونه قرار است دستمزد سرمربی جدید تیم ملی پرداخت شود؛ با چمدان؟! فدراسیون فوتبال حتی برای دریافت مطالباتش از فیفا و AFC از طریق بانک‌ها دچار مشکل است و این موضوع بارها و بارها از زبان تاج و مسؤولان فدراسیون شنیده شده است، حال سوال اینجاست که انتقال پول قرارداد ویلموتس قرار است از چه طریقی انجام شود.
فدراسیون شفاف‌‌سازی کند
با یک مراجعه ساده به سایت ترانسفر مارکت می‌توان متوجه شد قیمت مربیان تقریبا درجه ۲ فوتبال در اروپا بیش از ۲ میلیون دلار است و طبیعتا ویلموتس نیز در رده همین مربیان قرار می‌گیرد. در این بین ارقام مختلفی برای قرارداد این مربی با فدراسیون ایران مطرح شده و این در حالی است که فدراسیون فوتبال باید در این زمینه شفاف‌‌سازی کند که اگر با ویلموتس توافقی شکل گرفته، رقم قرارداد وی چقدر خواهد بود.
مربی بلژیکی بزرگ‌تر از کی‌روش است؟
بحث بعد درباره عملکرد فنی این مربی است؛ خیلی از کارشناسان فوتبال از روز گذشته حضور این مربی در فوتبال ایران را مثبت ارزیابی کرده‌اند اما عده‌ای هم معتقدند حضور این مربی در تیم‌ ملی برای فوتبال ما گره‌گشا نخواهد بود. کاظم طالقانی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها ادعا کرد مربی بعدی تیم‌ملی از کی‌روش بزرگ‌‌‌‌‌‌تر است اما به نظر می‌رسد قیاس کی‌روش با ویلموتس چه از نظر آماری و چه از نظر کسب جام و حضور در تیم‌‌های مختلف اشتباه باشد.
آیا ویلموتس مربی پروازی است؟
سوال بعدی درباره سرمربی جدید تیم‌ ملی ایران این است، آیا ویلموتس مربی پروازی است؟ این انتقادی بود که تقریبا اکثر کارشناسان به کارلوس کی‌روش داشتند و معتقد بودند کی‌روش باید در ایران حضور مستمر داشته باشد. باید دید فدراسیون در قبال سرمربی آینده و سفرهای او چه تصمیمی می‌گیرد. اینها تنها بخشی از مشکلات فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد با مربی خارجی است ولی سکوت مسؤولان فدراسیون و بی‌اطلاعی اعضای هیات‌رئیسه (که البته این موضوع چندان طبیعی به نظر نمی‌رسد) بر شایعات پیرامون عقد قرارداد سرمربی جدید تیم‌ ملی افزوده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *