برنامه‌های لیورپول برای یک آینده درخشان/عصر طلایی کلوپ

اگر به‌عنوان یک هوادار الان نمی‌توانید لبخند بزنید، دیگر هیچ چیزی راضی‌تان نمی‌کند. آسمان آنفیلد روشن‌تر از همیشه شده، قرمزها در حال پروازند

سایت بدون – اگر به‌عنوان یک هوادار الان نمی‌توانید لبخند بزنید، دیگر هیچ چیزی راضی‌تان نمی‌کند. آسمان آنفیلد روشن‌تر از همیشه شده، قرمزها در حال پروازند، به یک چهارگانه بی‌سابقه نزدیک شده‌اند و صحبت از این است که به‌عنوان بهترین تیم انگلیسی تاریخ معرفی شوند. و اگر اینها برای به وجد آمدن هواداران کافی نیست، یک چیز دیگر؛ یورگن کلوپ، رهبر باشگاه، شاخص‌ترین چهره و باارزش‌ترین دارایی تیم، قراردادش را تمدید کرده است. او صبح پنجشنبه موافقت کرد قرارداد خود را دو سال دیگر تمدید کند و تا سال ۲۰۲۶ در تیم بماند.

خبر بد
ماندن کلوپ قطعاً خبر بدی برای رقبای لیورپول است. چطور می‌توانند از این مربی خوششان بیاید. برای هواداران اما ثابت می‌شود در یک عصر طلایی به سر می‌برند، دورانی که می‌تواند یک دهه یا حتی بیشتر ادامه داشته باشد.
مثل یک ابر سیاه در آسمان زیبای تابستانی، فکر رفتن کلوپ بعد از دو سال دیگر روح هواداران را آزار می‌داد. حتی در دورانی که لیورپول از موفقیت لذت می‌برد، این سؤال مطرح بود: چه اتفاقی در سال ۲۰۲۴ می‌افتد و باشگاه چه فکری برای دوران پس از کلوپ دارد؟
حالا اما جای نگرانی نیست. کلوپ همیشه می‌گفت ۹ سال کافی است. ماه گذشته گفت فعلاً برنامه برای سال ۲۰۲۴ است و بعد معلوم نیست چه می‌شود اما موضع او در هفته‌های اخیر نرم شد و در نهایت لیورپول به خواسته‌اش رسید.
رابطه کلوپ با گروه ورزشی فنوی(FSG)، مالکان باشگاه و رئیس این گروه، مایک گوردون خوب و قوی است و مذاکرات طبق برنامه پیش رفت. دستیارهای او، پپ لیندرز و پیتر کراویتز هم قرارداد جدید بستند. گوردون می‌گوید تعهد مربی ۵۴ ساله برای باشگاه خیلی بامعنی است: «فراتر از هیجان است که کلوپ رهبر ما در دوران جدید خواهد بود.»

روزهای خوب
دوران جدیدی که او می‌گوید، در حال شکل گرفتن است. در کوتاه مدت شاید طلایی یا حتی نقره‌ای باشد اما در بلندمدت بسیار جذاب و شیرین خواهد بود. لیورپول مربی و کادر فنی‌اش را پیدا کرده و یک مدیر ورزشی جدید، جولین وارد را منصوب کرده. اگر خریدهای آینده وارد مثل آخرین خریدش لوییس دیاس باشد، ، روزهای بسیار خوبی در پیش است.
خیلی از دارایی‌های باارزش تیم، آلیسون بکر، ترنت الکساندر آرنولد، اندی رابرتسون، ویرجیل فان‌دایک، فابینیو و جوردن هندرسون قراردادهای بلندمدت بسته‌اند و کارهای مقدماتی برای بعدی‌ها، دیاس، دیوگو ژوتا، ابراهیما کوناته، هاروی الیوت، کورتیس جونز و فابیو کاروالیو که قرار است بزودی بیاید، انجام شده. آکادمی لیورپول زیر نظر الکس اینگلتورپ می‌درخشد و ظرفیت آنفیلد هم قرار است از ۶۰ هزار نفر بیشتر شود.

صلاح و مانه
البته هنوز کارهایی مانده که باید مراقب بود. آینده محمد صلاح و سادیو مانه باید زودتر مشخص شود. لیورپول می‌خواهد هر دو را نگه دارد و باید دید با ماندگارشدن کلوپ، پیشرفتی در مذاکرات برای این دو هم حاصل می‌شود یا نه. مثلاً صلاح بارها گفته تصمیمش بر اساس پول نخواهد بود و عوامل دیگری هست. آیا مهاجم مصری منتظر بود از وضعیت مربی مطمئن شود؟ بزودی مشخص می‌شود.
لیورپول در سال‌های اخیر در جذب بازیکنان عالی عمل کرده. اثرگذاری امثال صلاح، مانه، رابرتسون، فان‌دایک، آلیسون، فابینیو، دیاس، ژوتا و تیاگو آلکانتارا اعتماد فوق‌العاده‌ای نسبت به تیم جذب به وجود آورده که رئیسش وارد است و چهره‌های کلیدی دیگری مثل دیو فالوز، بری هانتر و دیوید وودفاین را نیز دارد.
خیلی وقت نگذشته از زمانی که لیورپول دائماً ترس از دست دادن بزرگترین دارایی‌هایش را داشت. امثال فرناندو تورس، لوییس سوارس، رحیم استرلینگ و فیلیپه کوتینیو در سال‌های اول FSG جدا شدند اما زیر نظر کلوپ، لیورپول نه تنها داشته‌هایش را حفظ کرده بلکه عمیق‌ترین و قوی‌ترین تیم تاریخ آنفیلد را شکل داده است.
با آمدن وارد به جای مایکل ادواردز در تابستان گذشته تغییر سیاست نقل و انتقال باشگاه غیرمحتمل است. سبک کار FSG مشخص است و مثلاً بی‌دلیل نیست که لیورپول به‌دنبال ارلینگ هالند در تابستان پیش رو نیست چون باشگاه برنامه‌های خودش را دنبال می‌کند.
خریدهای جدید خواهند داشت. یک هافبک محتمل است مثل جود بلینگهام یا اورلین شومنی. دفاع راست هم مد نظرشان است و نکو ویلیامز ولزی که در فولام درخشیده، مورد توجه باشگاه است.
علاوه بر صلاح و مانه باید در مورد روبرتو فیرمینو، نبی کیتا و الکس آکسلید چمبرلین هم تصمیم بگیرند که همه تا سال ۲۰۲۳ قرارداد دارند و جیمز میلنر که تابستان آتی قراردادش تمام می‌شود. از نظر مالی به نفعشان است کیتا را نگه دارند و میلنر ۳۶ ساله یک سال تمدید کند. بهترین خبر این است که لیورپول در مورد بازیکنان کلیدی تصمیم بگیرد و تیم که به‌دنبال افتخاری بی‌سابقه است، از موضع قدرت و در قالب یک باشگاه متحد، انسجام خود را حفظ کند. آنها بهترین و بزرگترین خرید ممکن را انجام دادند، کلوپ می‌ماند و هواداران لبخند می‌زنند. می‌توانند فصل را با بهترین شکل به پایان برسانند و چه کسی می‌تواند مخالفت کند؟

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *