برنده جایزه ١,۶ میلیارد دلاری هنوز برای دریافت جایزه خود مراجعه نکرده است

سایت بدون – چهار ماه بعد از این‌که اعلام شد بلیت برنده لاتاری آمریکا فروخته شده است، خریدار این بلیت ارزشمند که برنده یک‌میلیارد و ۶٠٠‌میلیون دلار شده است، هنوز برای دریافت جایزه خود مراجعه نکرده است! به این ترتیب تنها دو ماه وقت باقی مانده تا این برنده خوش‌شانس برای دریافت جایزه خود اقدام کند. این بلیت برنده در تاریخ ٢٣ اکتبر‌ سال گذشته میلادی در شهر سیمپسون ویل فروخته شده است.
هنور مشخص نیست که برنده این بلیت ارزشمند کیست. چهار ماه از برنده شدن این فرد گذشته و در طول این مدت او میلیون‌ها دلار سود را از دست داده است. اگر برنده این بلیت برای دریافت پول اقدام می‌کرد، در طول چهار ماه گذشته می‌توانست ۵‌میلیون و ٨٠٠‌هزار دلار سود بانکی دریافت کند. او اگر پولش را در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌کرد، با سود ٧‌درصد می‌توانست ماهی ٢٠‌میلیون دلار درآمد داشته باشد.
اما با همه این اوصاف فرد برنده هنوز برای دریافت جایزه مراجعه نکرده است. مقامات برگزار‌کننده لاتاری آمریکا نمی‌توانند پول را نقد کنند. فرد برنده در صورت دریافت جایزه باید ۶٠‌میلیون دلار از جایزه‌اش را مالیات بدهد. اگر فرد تا دو ماه دیگر برای دریافت جایزه مراجعه نکند، پول جایزه به ایالت‌هایی که در مهیا کردن جایزه سهم داشته‌اند، بازمی‌گردد. این مقدار بستگی به بلیت‌هایی دارد که فروش رفته است. خیلی از افراد از صاحب فروشگاه سیمپسون ویل می‌پرسند که آیا برنده را می‌شناسد یا خیر. اما مالک فروشگاه نیز هیچ چیز نمی‌داند. او معتقد است شاید برنده خوش‌شانس به دنبال فرصت مناسب برای دریافت جایزه‌اش است.
فرد برنده که تمام ۶ عدد درست اعلام شده را داشته باشد، می‌تواند یا ۹۰۴‌میلیون دلار پول نقد (با کسر مالیات) را نقدا یا یک‌‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون دلار بدون کسر مالیات را طی ۲۹‌سال دریافت کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *