برندگان و بازندگان دور رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا/ امباپه در برابر رونالدو

خسوس ماتا

 دور رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب به پایان رسید و مارکا به برندگان و بازندگان این هشت بازی پرداخته که شامل
مربی‌ها، بازیکنان و باشگاه‌ها می‌شود.

برندگان
اتلتیکومادرید و دیگو سیمئونه
بعد از دوران افول در رقابت‌های داخلی، اتلتیکومادرید در جریان برد ۲ بر صفر برابر یوونتوس در واندا متروپولیتانو بهترین بازی‌اش را انجام داد. تغییرات سیمئونه در ترکیب اصلی و همچنین تعویض‌های او در جریان بازی حیاتی بود و تیم با گل‌های خوسه ماریا خیمنس و دیگو گودین به پیروزی رسید.
 
وینیسیوس جونیور
این بازیکن ۱۸ ساله در سفر رئال مادرید به ورزشگاه یوهان کرویف و بازی با آژاکس نخستین بازی اروپایی‌اش را انجام داد. دریبل زیبای این برزیلی در نهایت به گل کریم بنزما منجر شد تا بازی تاثیرگذار او کامل شود.
 
ایکر کاسیاس
دروازه‌بان باسابقه برای نوزدهمین بار در مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد وقتی پورتو در المپیکو مقابل رم قرار گرفت. او با واکنش‌های خوب خود تیمش را در بازی نگه داشت قبل از آنکه با گل خارج از خانه آدرین، نماینده پرتغال برای جبران باخت در بازی برگشت امیدوار باشد.
 
کیلیان امباپه
اتکای پاری‌سن‌ژرمن به مهاجم فرانسوی در غیاب نیمار و ادینسون کاوانی در اولدترافورد بیش از پیش به چشم آمد. این بازیکن ۲۰ ساله گل دوم را به منچستریونایتد زد تا آمارش در لیگ قهرمانان به ۱۴ گل برسد که بهتر از عملکرد کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بعد از ۲۴ بازی در این رقابت‌ها است.
 
نیکولو زانیولو
سرنوشت‌ساز رم در بازی خانگی با پورتو بازیکن ۱۹ ساله‌ای بود که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد. هافبک هجومی ایتالیایی در نیمه دوم این بازی دو بار گل زد که نخستین گل‌هایش در لیگ قهرمانان بود، حالا رم امیدوار است برتری ۲ بر یک بازی رفت را حفظ کند.
 
موریسیو پوچتینو و تاتنهام
تاتنهام با پیروزی ۳ بر صفر مقابل بوروسیادورتموند در ویمبلی، یک پایش را به یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان گذاشته. حتی بدون هری کین و دله آلی، تیم پوچتینو با گل‌های هئونگ مین سون، یان فرتونگن و فرناندو یورنته در نیمه دوم پیروزی مقتدرانه‌ای به دست آورد.
 
بازندگان
کریستیانو رونالدو
مهاجم یوونتوس نتوانست به آمار یک گلش در این فصل لیگ قهرمانان اروپا چیزی اضافه کند و شب سختی را در واندا متروپولیتانو در برابر مدافعان اتلتیکو سپری کرد. او خواست پاسخ توهین هواداران اتلتیکو را بدهد و گفت در سه سال گذشته و در مجموع پنج بار قهرمان این جام شده اما فایده‌ای به حالش نداشت.
 
لوییس سوارس
مهاجم اروگوئه‌ای ۱۷ بازی متوالی خارج از خانه در رقابت‌های اروپایی نتوانسته گل بزند یعنی از فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵٫ بارسلونا راهی برای عبور از لیون پیدا نکرد و سوارس مقصر اصلی در فرصت‌های از دست رفته بود.
 
بوروسیادورتموند
صدرنشینی این تیم در لیگ آلمان به نظر می‌رسید به نفعشان در لیگ قهرمانان اروپا باشد اما حالا در آستانه حذف قرار دارند. حتی جیدون سانچو هم نتوانست در تیمی بدرخشد که در نیمه دوم بازی ویمبلی راهش را گم کرده بود، سه گل خورد و صعودش به مرحله بعد را مبهم کرد.
 
منچستریونایتد
شیاطین سرخ بعد از اخراج ژوزه مورینیو، فرم خوبی در لیگ برتر و جام حذفی انگلیس پیدا کرده بود اما این فرم به لیگ قهرمانان منتقل نشد و پاری‌سن‌ژرمن توماس توخل با برتری ۲ بر صفر در زمین حریف، نیمی از راه صعود را رفته است.
 
لیورپول
نایب قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا در تساوی بدون گل با بایرن‌مونیخ در آنفیلد ناامیدکننده بود. تیم یورگن کلوپ خلاقیت زیادی از خود نشان نداد و بخصوص محمد صلاح بازی ضعیفی را پشت سر گذاشت.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *