بهروز پرستویی و درنا مدنی در سریال «هم‌گناه»، در نقش جوانی پرویز پرستویی و رویا تیموریان/پسر در نقش پدر، دختر در نقش مادر

بهروز پرستویی و درنا مدنی در سریال «هم‌گناه»، در نقش جوانی پرویز پرستویی و رویا تیموریان، حضور باورپذیری دارند

مائده کاشیان – جوان‌سازی یا پیر کردن چهره بازیگران همیشه در سینما و تلویزیون، مسئله‌ای مهم و حسابی بحث‌برانگیز بوده است. انتخاب یک بازیگر دیگر برای دوره جوانی با کهن سالی یک کاراکتر هم سختی‌ها و پیچیدگی خاص خودش را دارد. بنابراین معمولا آثار سینمایی یا تلویزیونی از نظر انتخاب بازیگران نامناسب و گریم‌های غیرطبیعی، مورد انتقاد بوده است. سریال «دل» و «هم‌گناه» که این روزها در حال توزیع هستند، در بخشی از قصه، دوران جوانی بعضی از شخصیت‌های داستان را نشان داده‌اند. برخلاف «دل»، در سریال «هم‌گناه» از ترفند خوبی برای نمایش جوانی شخصیت‌ها استفاده شده است.
بهروز پرستویی در نقش پدر
بهروز پرستویی فرزند پرستویی که تا به حال تجربه‌ای در زمینه بازیگری نداشته و طبق گفته پدرش هرگز دغدغه‌ای هم برای ورود به این عرصه نداشته، در سریال «هم‌گناه» نقش دوره جوانی «فریبرز» با بازی پرویز پرستویی را بازی می‌کند. هرچند بهروز پرستویی بر خلاف پدرش، استعداد خاصی در بازیگری ندارد اما مهم شباهت بسیار زیاد او به پدرش بوده و دلیل انتخاب او برای این نقش نیز همین شباهت است. در سریال «هم‌گناه»، تنها چند سکانس کوتاه مربوط به جوانی کاراکتر «فریبرز» است، به همین دلیل بازی ضعیف بهروز پرستویی تاثیر مهمی در قصه ندارد و شباهت او به پدرش، ماجرا را باورپذیر کرده است.
درنا مدنی در نقش مادر
یکی دیگر از شخصیت‌هایی که در سریال لحظات کوتاهی از جوانی او را می‌بینیم، کاراکتر «فریده» با بازی رویا تیموریان است که درنا مدنی فرزند این بازیگر نقش او را بازی می‌کند. درنا مدنی پیشتر به عنوان دستیار کارگردان فعالیت کرده است و تجربه چندان جدی و مهمی در زمینه بازیگری ندارد. او به اندازه‌ای که بهروز پرستویی به پدرش شبیه است، به رویا تیموریان شباهت ندارد اما این شباهت به اندازه‌ای است که مخاطب باور کند، جوانی کاراکتر «فریده» را می‌بیند. نقش این بازیگر نیز در سریال کم رنگ است و در قسمت هفته قبل حضور کوتاهی در سریال داشت. شخصیت «لیلا» با بازی هنگامه قاضیانی نیز جزو کاراکترهایی‌ است که در سریال دوره جوانی‌اش را می‌بینیم. جالب آن که بازیگر این نقش روفیا محضری، مانند بهروز پرستویی و درنا مدنی، نسبتی با هنگامه قاضیانی ندارد اما از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به او دارد و انتخاب خوبی بوده است. این شباهت ظاهری باعث شده سکانس‌های مربوط به جوانی «لیلا» هم کاملا باورپذیر باشد.
جوان‌سازی با گریم در «دل»
در سریال «دل» که این روزها توزیع می‌شود، برای نشان دادن دوره جوانی شخصیت «ناهید» و «خسرو»، افسانه بایگان و سعید راد گریم شده‌اند. هرچند که تغییر مدل مو و گریم صورت افسانه بایگان، در کمی جوان‌تر به نظر رسیدن این شخصیت کمک کرده است اما باز هم تغییر چندانی را نسبت به دوره میان سالی او در سریال نمی‌بینیم. جوانی شخصیت «خسرو» هم، صرفا با کمی تغییر رنگ مو، اصلا طبیعی و قابل باور از آب درنیامده است. در بعضی سکانس‌های مربوط به دوره جوانی او مثلا در قسمت ۲۰، می‌بینیم که حتی موهای او مانند ظاهر فعلی‌اش سفید است و فقط کمی پرپشت‌تر است!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *