به جنگ چربی‌های آشپزخانه برویم/ برق بزن ، بدرخش

https://behtam.org/wp-content/uploads/2017/07/s-30-essential-hacks-for-cleaning-around-your-home.jpg

سایت بدون -داشتن آشپزخانه‌ای تمیز و عاری از چربی یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه‌دار است و برای همین وقت زیادی را صرف این کار می‌کنند. در ادامه راه‌حل‌های ساده برای این دغدغه ارایه می‌شود که می‌توانید با به‌ کار بردن آنها برای همیشه از دست چربی‌های لجباز آشپزخانه‌تان خلاص شوید.
سرکه سفید می‌تواند به‌عنوان همراه همیشگی در آشپزخانه در کنار شما باشد. سرکه سفید، مناسب‌ترین تمیزکننده با خاصیت ضدعفونی‌‌کنندگی ملایم، برای سطوح گوناگون مانند کابینت‌ها، پیشخوان، بدنه داخلی و خارجی یخچال، اجاق گاز و ماشین‌لباسشویی است. سرکه از خود اثری روی سطوح به جای نمی‌گذارد و بوی آن هم  پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود. حدود یک‌چهارم لیوان سرکه را در یک لیوان آب حل کنید و آن را روی سطوح موردنظر اسپری کنید و با دستمال خشک پاک کنید. افزودن مقداری از گیاهان معطر یا عصاره طبیعی آنها به سرکه را هم امتحان کنید تا ضمن تمیزی، از بوی خوش آنها لذت ببرید.
پاک‌‌کردن چربی در آشپزخانه
برای پاک‌کردن روغن و چربی، مواد غذایی تازه ریخته شده روی اجاق، زدودن لکه‌های چربی داخل فر و شیشه آن، مخلوطی از مقدار مساوی جوش‌شیرین و نمک‌ پودر با کمی آب تهیه کنید و با مالش به وسیله دستمال نرم، نقاط موردنظر را پاک کنید. لکه‌های چربی قدیمی‌تر و چسبیده به اجاق، نیاز به زمان بیشتری دارند. برای زدودن آنها مقداری جوش‌شیرین را با کمی آب به صورت خمیر درآورید و روی نقاط موردنظر بمالید و پس از چند ساعت با دستمال نرم و مرطوب تمیز کنید.
همچنین برای چربی و غذای سوخته و چسبیده به کف ظروف، آنها را با آب داغ خیس کنید و روی آنها مقدار کافی جوش‌‌شیرین خشک بپاشید. پس از یکی، دو ساعت مواد سوخته به راحتی از ته ظرف جدا می‌شود. روش سریع‌تر برای جدا کردن غذای سوخته از کف قابلمه‌های غیرآلومینیومی این است که مقداری آب در قابلمه بریزید و به آن یکی، دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین اضافه کنید و روی اجاق برای مدت کوتاهی به جوش بیاورید. دقت کنید این روش برای ظروف آلومینیومی توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند باعث خوردگی این نوع ظروف شود.
تمیزکردن چربی سینک ظرفشویی
مخلوطی از مقادیر مساوی نمک پودر با جوش‌شیرین تهیه کنید و با کمی آب آن را به صورت خمیر درآورید. با این خمیر و با کمک یک دستمال نرم، سینک ظرفشویی را تمیز و براق کنید. اگر رسوب سفید آهکی به جامانده از آب شست‌وشوی ظروف، منظره بدی به ظرفشویی استیل شما داده است، آخر شب یک دستمال یا حوله کاغذی را روی محل‌های موردنظر پهن کنید و آن را با سرکه خیس کنید و صبح روز بعد با آب بشویید. اگر فرصت صبرکردن ندارید،‌ خمیری از سرکه و نمک پودر درست کنید و با آن رسوب را بسایید، تا به‌طور کامل پاک شود، همچنین نصف لیموترش تازه آغشته به نمک پودر هم برای ساییدن و براق کردن سینک ظرفشویی استیل مناسب است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *