به مناسبت ۳۵ ساله شدن فوق ستاره آرژانتینی/چالش‌های بزرگ آقای مسـی

لیونل مسی جمعه ۳۵ ساله شد و این یعنی به پایان اجتناب‌ناپذیر دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شود در آستانه فصل سختی که با پاری‌سن‌ژرمن و تیم ملی آرژانتین در پیش دارد. کاپیتان سابق بارسلونا در یک میهمانی خانوادگی در ایبیسا تولد خود را جشن گرفت اما خیلی زود باید خودش را جمع و جور کند چون پنج هفته دیگر پاری‌سن‌ژرمن در سوپرجام فرانسه با نانت بازی دارد.
۱۰ روز قبل از این بازی، پاریسی‌ها نخستین بازی تدارکاتی خود را انجام می‌دهند، این بخشی از برنامه پیش‌فصل تیم در ژاپن است که ظرف پنج روز سه بازی تدارکاتی در آن انجام می‌دهند.
با توجه به اینکه مسی تابستان گذشته با قراردادی دو ساله به پاری‌سن‌ژرمن رفته، این آخرین فرصت تیم برای رسیدن به قهرمانی اروپا با داشتن فوق‌ستاره آرژانتینی در ترکیبشان است. اما مهم‌ترین چالش پیش روی مسی در این فصل چیزی جز قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با آرژانتین نیست. او می‌خواهد تا آبان و شروع جام جهانی به اوج برسد. همچنین در اسفند ماه که مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا شروع می‌شود.
پنجمین جام‌جهانی مسی آخرین جام‌جهانی او خواهد بود و خیلی‌ها انتظار دارند بعد از تورنمنت امسال، او از تیم ملی کشورش کناره‌گیری کند.
جام جهانی بعدی در سال ۲۰۲۶ برگزار می‌شود و مسی آن موقع ۳۹ ساله خواهد بود اما هرگز هیچ بازیکنی در شش جام جهانی بازی نکرده است.
در اولین حضور او در جام جهانی در سال ۲۰۰۶ تیم او به وسیله میزبان مسابقات، آلمان حذف شد. آرژانتین به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ نیز رسید اما در برزیل به آلمان باخت.
مهاجم پاری‌سن‌ژرمن در مجموع ۱۹ بازی در جام‌های جهانی انجام داده و به‌دنبال این است که به رکورد ۲۵ بازی در جام جهانی که در اختیار لوتار ماتئوس است، برسد. او بعد از قهرمانی در کوپا امریکا و بازی بین قاره‌ای برابر ایتالیا در ویمبلی، می‌خواهد به بزرگترین افتخار ممکن برسد و با تیم ملی کشورش قهرمان جهان شود.
او چالش‌های بزرگی پیش رو دارد مثل اینکه بتواند آقای گل جام جهانی شود یا اینکه از کریستیانو رونالدو به‌عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان سبقت بگیرد و شاید یکی از مهم‌ترین‌ها قهرمانی اروپا با پاری‌سن‌ژرمن باشد.

اظهار نظرهای بزرگان فوتبال در مورد مسی
او را با مسلسل متوقف کنید!

نام لیونل مسی به‌ عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ ثبت خواهد شد. محال است که بتوان کلماتی را پیدا کرد که با آنها درخشش او را توصیف کرد.
این فوق ستاره آرژانتینی در دوران حضورش در بارسلونا، بهترین گل‌زن تاریخ این تیم شد و تعداد گل‌های او برای این باشگاه دو برابر نفر دوم است. او یک پدیده تمام‌عیار بوده و هنوز هم است.
اما بزرگان تاریخ فوتبال درباره او، که به‌تازگی ۳۵ساله شده، چه می‌گویند؟

لوییس فیگو:
برای من، تماشای بازی مسی لذت‌بخش است. این لذتی باورنکردنی است.
پائولو مالدینی:
به نظرم او به سطح مارادونا رسید و از آن عبور هم کرد. او کارهای غیرممکن انجام می‌دهد، آن هم در سرعتی که دیوانه‌وار به نظر می‌رسد.
دیه‌گو مارادونا:
من بازیکنی که جایگاه من را در تیم ملی آرژانتین به ارث می‌برد، دیده‌ام و نام او مسی است. مسی نابغه است.
زلاتان ایبراهیموویچ:
مسی نیازی به پای راستش ندارد. او فقط از پای چپ استفاده می‌کند و با این حال بهترین بازیکن دنیا است. تصور کنید اگر او از پای راستش هم استفاده می‌کرد. در این صورت مشکلاتی وخیم داشتیم.
هریستو استویچکوف:
زمانی می‌گفتند که او را فقط با شلیک هفت‌تیر می‌توان متوقف کرد. اما حالا برای این کار نیاز به یک مسلسل دارید.
خاویر ماسچرانو:
هر چند او احتمالاً انسان نیست، اما خوب است که خودش فکر می‌کند انسان است.
رائول:
آن روز یکی از بازی‌هایش را دیدم. او داشت با توپ با صددرصد سرعتش می‌دوید. نمی‌دانم چند بار توپ را لمس کرد، شاید پنج یا شش بار. اما توپ به پای او چسبیده بود. این کار عملاً غیرممکن است.
روی کین:
در دورانی که بزرگ می‌شدم، بسیار طرفدار مارادونا بودم و از بازیکنان فعلی رونالدو خوب است، اما مسی بهترین بازیکنی است که دیده‌ام. من کسی نیستم که به‌راحتی از کسی تعریف کند، اما مسی شایسته‌اش است. من به‌دنبال ضعف در بازی او می‌گردم اما چیزی پیدا نمی‌کنم.
پپ گواردیولا:
درباره او چیزی ننویسید. او را توصیف نکنید. فقط تماشایش کنید.
جان تری:
لیونل مسی به‌روشنی بهترین بازیکن تاریخ است. لذت‌بخش بود که مقابل او بازی کردم. وقتی بازنشسته شدم بازی مقابل او یکی از بهترین خاطراتم بود. من خود را مقابل بهترین بازیکن تاریخ آزمودم.
فرانک ریبری:
مسی یعنی کلاس. اول او است و بعد بقیه. کاری که او‌ انجام می‌دهد خارق‌العاده است.
یوهان کرویف:
مسی بازیکنی خواهد شد که بیشترین توپ طلای تاریخ را برده است. او پنج، شش، هفت توپ طلا خواهد گرفت. او قابل قیاس با هیچ کسی نیست. او در لیگی متفاوت از بقیه است.
کارلس پویول:
او کاملاً فراتر از هر بازیکن دیگری است که دیده‌ام. او آدم‌فضایی است.
لوییس انریکه:
مسی بدون هیچ تردیدی بهترین بازیکن دنیا است؛ برای من او بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.
آردا توران:
من هرگز هیچ فردی را مشابه لیو مسی ندیده‌ام. او معجزه‌ای است!
تیری آنری:
کاری که لیو انجام می‌دهد، باورنکردنی است و من باید مراقب باشم که وقتی او حرکت می‌کند، نایستم که بازی‌اش را تماشا کنم.
جوزپ ماریا بارتومئو:
زندگی با لیو زیباتر است و رنگی دیگر دارد. او همیشه تفاوت ها را رقم می زند و نظیر ندارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *