توپ طلا و انتقال ۳۵۰ میلیون یورویی در انتظار ژائوفلیکس

سایت بدون – هواداران اتلتیکومادرید اصلا از جدایی آنتون گریزمان ناراحت نیستند چراکه جانشین او نمایشی فوق‌العاده داشته و به نظر می‌رسد خیلی زود دوران درخشش گریزمان با پیراهن روخی‌بلانکو فراموش خواهد شد.  ژوائو فلیکس، ستاره ۱۹ ساله و ۱۲۶ میلیون یورویی اتلتیکو خیلی زود توانست در ترکیب تیم جدید جا افتاده و چشم‌ها را به خود خیره کند. نمایش او در همین چند مسابقه دوستانه اخیر و به‌خصوص مقابل رئال و یوونتوس سبب شده تا خیلی از کارشناسان او را یکی از شانس‌های اصلی فتح توپ طلا در چندسال آینده محسوب کنند.

 بالاتر از رونالدو

زمانی که دیه‌گو سیمئونه حاضر شد برخلاف رویه سال‌های اخیر باشگاهش، ۱۲۶ میلیون برای یک جوان ۱۹ ساله هزینه کند تردیدهای زیادی در بین هواداران ایجاد شد که آیا پرداخت چنین پولی برای یک جوان در این سن و سال می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی باشد یا نه. البته فلیکس در بنفیکا فصل درخشانی را پشت سر گذاشته بود و با ۲۰ گل و ۱۱ پاس‌گل توانایی‌هایش را به اثبات رسانده بود. اتلتیکو تنها دو روز پس از رسمی شدن جدایی گریزمان اعلام کرد که مبلغ فسخ قرارداد این پدیده پرتغالی را پرداخت کرده و او راهی مادرید شد.  شنبه شب فلیکس در دیدار دوستانه تیمش برابر یوونتوس رودرروی هموطنش، کریس رونالدو قرار گرفت. در حالی که تماشاگران حاضر در ورزشگاه منتظر درخشش و گلزنی فاتح پنج دوره توپ طلا بودند اما این فلیکس بود که با دو گل فوق‌العاده توجهات را به خود جلب کرد و نشان داد که سیمئونه بی‌دلیل چنین هزینه‌ای برای او نکرده است و اگر این درخشش ادامه داشته باشد اتلتیکو قطعا با مبلغی کمتر از ارزش واقعی، او را به خدمت گرفته است. فلیکس در پنج مسابقه پیش فصل تیمش چهار گل و سه پاس‌گل در کارنامه‌اش ثبت شده و در این شرایط به نظر می‌رسد اتلتیکو مادرید رقیبی بسیار جدی برای بارسلونا و رئال در فصل جدید لالیگا خواهد بود و احتمالا کورس قهرمانی در این فصل بسیار فشرده‌تر و نزدیک‌تر از سال‌های اخیر خواهد بود.
 

 تشنه فراگیری

سیمئونه با تمجید از ستاره جوان تیمش می‌گوید: «او خیلی زود در ترکیب تیم جا افتاده و این همان چیزی است که انتظارش را داشتیم. ژوائو توانایی‌های زیادی دارد و در هر پستی که از او استفاده کرده‌ام نشان داده که دید بسیار بالایی دارد. او همچنان جا برای پیشرفت دارد و اشتیاق زیادی برای یادگیری در او می‌بینم. یکی از نکات مثبت او از همان روز نخستی که به تیم ما آمد این است که همیشه مشتاق فرا گرفتن نکات جدید است. وقتی در چنین سنی تشنه فرا گرفتن تجربیات جدید باشید قطعا مسیر پیشرفت و رسیدن به موفقیت کوتاه‌تر خواهد بود. »

درخشش او در این دیدار و زدن دو گل زیبا زمانی پراهمیت‌تر می‌شود که فلیکس این شب رویایی را برابر زوج دی‌لیخت و کیه‌لینی، مدافعان شناخته شده یووه رقم زده است.

حالا سرمربی آرژانتینی با خیالی آسوده‌تر برای فصل جدید آماده می‌شود و به نظر می‌رسد قمارش در ابتدای تابستان جواب داده است. کارشناسان معتقد بودند با جدایی نفراتی چون گریزمان، لوکاس هرناندز، دیه‌گو گودین، خوان فران و رودریگو هرناندز این تیم کار سختی برای فصل جدید خواهد داشت. خریدهای جدید سیمئونه نیز سنخیت چندانی با شیوه بازی تیمش در سال‌های اخیر نداشت.  او معمولا تیمش را برای ارائه یک بازی بسته و تدافعی راهی میدان می‌کرد و بیشتر به دنبال نتیجه‌گرایی و کسب برد با حداقل گل بود. در فصل جدید به نظر می‌رسد فلسفه او تغییر کرده و چهره جدیدی از اتلتیکو را خواهیم دید. اتفاقی که در بازی عجیب دوستان آنها برابر همشهری‌شان رخ داد و آنها ۷ بر۳ رئال را درهم کوبیدند.

 جانشین نیمار و امباپه

فلیکس در همین مدت کوتاه توانسته خود را به‌عنوان یکی از مدعیان کسب توپ طلا مطرح کند و بسیاری او را جانشین و وارث شایسته‌ای برای کریس رونالدو در تیم ملی پرتغال می‌دانند. حتی رسانه‌های پرتغالی از ابراز تمایل پاری‌سن‌ژرمن برای به خدمت گرفتن او در تابستان آینده خبر می‌دهند. 

پاریسی‌ها از حفظ نیمار ناامید شده‌اند و به احتمال زیاد کلیان امباپه نیز در تابستان آینده این باشگاه را به مقصد رئال ترک خواهد کرد. در این شرایط گفته می‌شود پی‌اس‌جی حاضر است تا ۳۵۰ میلیون یورو بند فسخ قرارداد فلیکس با اتلتیکو را در تابستان آینده فعال کند تا پس از نیمار ۲۲۲ میلیون یورویی باز هم رکورد دیگری در تاریخ نقل و انتقالات فوتبال جهان رقم زده و این ستاره پرتغالی را به‌عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ به پاریس ببرند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *