جست‌وجوی تصاویر گوگل پیشرفته تر می شود

https://www.digikala.com/mag/wp-content/uploads/2016/03/google-main.gif
سایت بدون-گوگل بتازگی ویژگی‌های جدیدی برای این موتور جست و جو طراحی کرده که بخش عمده آن به بخش نمایش عکس‌ها مربوط می‌شود.
ازآنجا که روزانه تعداد زیادی از کاربران برای یافتن عکس مورد علاقه یا مورد نیاز خود به موتور جست و جوی گوگل مراجعه می‌کنند، مدیران این شرکت هر بار دست به ابتکارهایی تازه در این زمینه می‌زنند تا روند جست و جو آسان‌تر شود. در تازه‌ترین طراحی، کاربر هنگام جست و جو علاوه بر اینکه به عکس دلخواه خود دسترسی پیدا می‌کند، می‌تواند در بخش جست و جو اطلاعاتی هم درباره عکاس کسب کند. گوگل در این راستا تصمیم گرفته است با سازمان‌های رسانه و تصویر CEPIC و IPTC همکاری داشته باشد تا داده‌های مرتبط با حق‌ نشر تصاویر فراهم شود. برای این کار هم کافی است کاربر همچون روال گذشته واژه مورد نظر را در قسمت جست و جوی گوگل تایپ کند. بسیاری، این عملکرد گوگل را راهکاری مناسب برای حفاظت از مالکیت معنوی و رعایت قانون کپی رایت می‌دانند، چرا که با ذکر نام عکاس یا ناشر عکس، هم اعتبار عکس افزایش می‌یابد و هم حق نشر رعایت می‌شود. درواقع گوگل هنگام جست و جو از یک الگوریتم ویژه استفاده می‌کند تا بتواند بهترین امکان را در اختیار کاربر قرار دهد. البته این ویژگی فعلاً برای کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ‌ها قابل دسترسی است و کاربران تلفن‌های هوشمند باید برای در اختیار داشتن آن، اندکی منتظر بمانند.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *