خانواده ترامپ گرفتار نفرین «هیلاری» شدند

https://sharedmedia.grahamdigital.com/photo/2017/04/21/Ivanka%20Trump%20closeup%20March%202017_9566522_ver1.0_1280_720.jpg
سایت بدون -گزارش روز گذشته روزنامه واشنگتن‌پست مخمصه‌ای بر زنجیره دردسرهای دیگر خانواده دونالد ترامپ افزود و بار دیگر این خانواده را در معرض خطر قرار داد. این روزنامه امریکایی در گزارش خود نوشته است که ایوانکا، دختر و مشاور رئیس‌جمهوری امریکا، سال گذشته از حساب کاربری ایمیل شخصی خود برای ارسال صدها ایمیل دولتی استفاده کرده بود. معاونان کاخ سفید، اعضای کابینه و دستیاران ایوانکا مخاطبان این ایمیل‌ها بوده‌اند.
بنا بر گزارش واشنگتن پست، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، ترامپ با دست گذاشتن بر این مسأله که نامزد حزب دموکرات با استفاده از ایمیل شخصی خود برای کارهای دولتی امنیت کشور را به خطر انداخته، توانست هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی خود را از میدان به در کند. ترامپ در تجمع‌های انتخاباتی با شعار «زندانی‌اش کنید» در میان حامیان خود، اعلام می‌کرد وارد کارزار انتخاباتی شده تا با فسادها و سوءاستفاده‌گری‌های سیاستمداران کهنه مبارزه کند؛ غافل از آنکه کمتر از دو سال بعد گرفتار تله‌ای شد که برای کلینتون پهن کرده بود.
کاخ سفید هنوز نسبت به این گزارش هیچ واکنشی نشان نداده اما سخنگوی ابی لاول، وکیل دونالد ترامپ این گزارش را رد نکرد. او در این باره گفت: «ایوانکا در مرحله انتقال به دولت و انجام دادن کارهای دولت، گاهی از ایمیل‌های شخصی‌‌اش استفاده می‌کرده است؛ اما بیشتر این موارد به کارهای خانوادگی و برنامه‌ریزی‌های شخصی مربوط می‌شده است. هیچ اطلاعات محرمانه‌ای در این پیام‌ها نبوده، هیچ ایمیلی پاک نشده و این ایمیل‌‌ها مطابق با قوانین ثبت دولتی حفظ و نگهداری شده‌اند. سال گذشته که شائبه‌های این موضوع در رسانه‌ها مطرح شد، خانم ایوانکا ترامپ استفاده‌اش از حساب ایمیل شخصی‌اش را با بخش مشاوره و رایزنی کاخ سفید در میان گذاشت و این مسأله را به رهبران کنگره‌ای توضیح داد.»
آستن ایورس، مدیر اجرایی گروه دیده‌بان لیبرال «نظارت امریکایی» که این ایمیل‌ها را کشف کرده است، در بیانیه‌ای گفت: «خانواده رئیس‌جمهوری از قوانین بالاتر نیستند، ما از کنگره می‌خواهیم در این رابطه تحقیقات لازم را به عمل آورد و به این تخلف رسیدگی کند. ترامپ و هم‌حزبی‌هایش دو سال است که می‌گویند استفاده از سرورهای ایمیل شخصی برای انجام کارهای دولتی جرم جدی محسوب می‌شود و باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد، بنابراین ما انتظار داریم همین استاندارد درباره او هم رعایت شود.»
پونه مجلسی/خبرنگار

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *