خریداران خانه حتما این مطلب را بخوانند /سقف رویایی

https://cdn3.vectorstock.com/i/1000x1000/53/97/man-dreaming-about-buying-a-new-house-vector-15425397.jpg

سایت بدون -خرید خانه برای نخستین‌بار هم می‌تواند دلهره‌آور باشد و هم وسوسه‌انگیز. این درحالی است که شما قدرت خرید خانه را در محدوده پولی که جمع کرده‌اید یا قرار است وام بگیرید، داشته باشید یا نهایتا مجبور به اجاره‌نشینی مجدد باشید. در اینجا به بررسی نکاتی که قبل از خرید خانه باید رعایت شود، پرداخته و راهنمایی‌های مفیدی برای زندگی آسان‌تر ارایه کرده‌ایم.
ملاحظات قبل از خرید
نخستین قدمی که برای خرید خانه باید بردارید این است که اهداف بلندمدت‌تان برای خرید خانه چیست و چگونه مالکیت خود را براساس آن برنامه، سازگار می‌کنید؟  این هدف ممکن است به‌دلیل مقدار زیادی پول باشد که به هدر می‌رود یا می‌خواهید اجاره‌بهایی که پرداخت می‌کنید را جایگزین وام مسکن کنید، درواقع این کار خیلی ملموس است. برخی هدف از صاحبخانه‌شدن را نشانه‌ای از استقلال خود می‌بینند و از این‌که مالک خانه شوند، لذت می‌برند. کاهش اهداف برای مالک‌شدن، تصویر بزرگی است که شما را در مسیر درستی قرار می‌دهد. در این‌جا پنج سوال کلیدی برای خودتان مطرح کنید.
 به چه مقدار می‌توانید وام مسکن تهیه کنید؟
قبل از خرید مسکن، مهم است بدانید که وام‌دهندگان مسکن به چه میزان وام با چه شرایطی در اختیارتان قرار می‌دهند. شاید شما به فکر یک خانه ۴٠٠ میلیون تومانی باشید، اما وامی که در اختیار شما قرار می‌گیرد ٢٠٠ میلیون تومان باشد. با این شرایط شما باید ٢٠٠ میلیون باقی مانده را خودتان از قبل تهیه کرده باشید. باید به ‌فکر پس‌دادن وام مسکن به‌صورت ماهانه باشید. با توجه به بدهی‌هایی که دارید، آیا می‌توانید اقساط چنین وامی را پرداخت کنید، بدون آن‌که به زحمت بیفتید یا از دیگران قرض کنید؟ درآمد ماهانه خود را با اقساطی که قرار است پرداخت کنید، مقایسه کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بفهمید آیا توانایی صاحب خانه شدن را دارید یا نه.
 چه میزان می‌توانید
 برای خرید خانه هزینه کنید؟
گاهی اوقات بانک‌ها با گرو نگه‌داشتن سند منزلی که قرار است خریداری کنید، به شما با شرایط خاص وام پرداخت یا برخی بانک‌ها به شما حواله خرید مسکن اعطا می‌کنند. البته این حواله‌ها سود زیادی دارد. برخی موسسات نیز با شرایط خاص وام در اختیار متقاضیان مسکن قرار می‌دهند. شما با یک پرس‌و‌جوی ساده با کسانی که از این وام‌ها استفاده کرده‌اند، می‌توانید پی ببرید که کدام‌شان به‌صرفه‌تر است و بار هزینه‌ کمتری روی دوش‌تان قرار می‌دهد. حتی با یک سرچ ساده در اینترنت نیز می‌توانید به جواب پاسخ خود برسید.
 فرآیند خرید منزل
اکنون که برای خرید منزل مصمم شده‌اید، بیایید آن‌چه را از فرآیند خرید منزل می‌‌توان انتظار داشت، بررسی کنیم. این درست زمانی است که از تصمیمات هیجانی و پرتنش فاصله بگیرید. حتما نیاز نیست برای خرید خانه دست به قلم شوید و تمامی نکات را یادداشت کنید. البته این کار روشی درست برای بررسی اهداف شماست. شما می‌توانید با کمک گرفتن از مغزتان به این مهم دست یابید. با توجه به مطالبی که عنوان شد، می‌توان از شما انتظار داشت از مراحلی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، پیروی کنید.
 گزینه‌های مختلف تأمین مالی برای خرید منزل‌تان را در نظر بگیرید
خانه‌اولی‌ها گزینه‌های متنوعی برای خرید منزل پیش روی خود دارند؛ ازجمله وام‌هایی که دولت با شرایط خاص توسط بانک‌های ذیربط در اختیارشان قرار می‌دهد. البته برخی خانه‌ها برای خودشان وام نیز دارند. توجه داشته باشید دولت کشورمان وام با سود ۹ تا ۱۱‌درصدی در اختیار خانه‌اولی‌ها قرار می‌دهد. البته ممکن است به مرور زمان میزان و شرایط وام تغییر کند. سعی کنید از آخرین طرح دولت برای خانه‌اولی‌ها اطلاعات جامعی کسب کنید، در غیر این‌صورت در کشورمان وام گرفتن به ضررتان تمام خواهد شد، حتی اگر بازپرداخت بلندمدت نیز داشته باشد. مهم این است که شما توانایی پرداخت اقساط ماهانه را داشته باشید.
خانه را قبل از خرید خوب بازرسی کنید
حتی اگر مشخصات خانه‌ای که شما قصد خرید آن را دارید کاملا بی‌عیب و نقص قید شده باشد، به هیچ‌وجه نباید شما را از بازرسی آن منصرف کند. سعی کنید خودتان به همراه یک کارشناس خبره به بازرسی خانه بپردازید تا از هرگونه عیب نهانی و آشکار آن باخبر شوید. توجه داشته باشید هرگونه عیبی می‌تواند مبلغ پرداختی به فروشنده را کاهش دهد. اگر خانه دارای عیب جدی باشد، می‌توانید بدون هیچ‌گونه ضرری این معامله را فسخ کنید. البته در این‌باره می‌توانید با فروشنده مشورت کنید؛ شاید با تخفیفی که به شما می‌دهد، ارزش خریدن داشته باشد. در مواردی عیبی در خانه مشاهده می‌شود که ممکن است فروشنده تصمیم بگیرد عیب را برطرف کند و بعد خانه را در اختیارتان قرار دهد یا سر قیمت شما را راضی کند. هنگام خرید خانه عجله نکنید، چون ممکن است به ضررتان تمام شود. معامله که جوش خورد، دیگر نمی‌توان کاری کرد.
 دقت در پرداخت پول به فروشنده
اگر شما قادر به انجام معامله با فروشنده هستید یا در بازرسی مشکلی جدی وجود نداشت، باید خودتان را برای کاغذبازی اداری آماده کنید، البته این کار زیاد زمانبر نیست. این درحالی است که شما دعا می‌کنید تا لحظه آخر در این معامله هیچ مشکلی پیش نیاید. «هنگام پرداخت پول خانه حتما مطمئن شوید که این پول به حساب شخص فروشنده که سند خانه به نام اوست، واریز شود. اسم و پسوند مالک را خوب نگاه کنید. در برخی موارد تشابه اسمی باعث سوءاستفاده می‌شود. اگر فروشنده بگوید من پسر یا پدر یا حتی وکیل صاحب خانه هستم، به هیچ‌وجه وارد معامله نشوید. احتمال تبانی و دودره‌کردن وجود دارد. به یاد داشته باشید، بنگاه مذکور حتما مجوز از صنف مربوطه برای کار داشته باشد. تاریخ و زمان گواهینامه اشتغال به کار بنگاه را مشاهده کنید که قدیمی یا مخدوش نباشد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *