خرید آنلاین دارو، مواد مخدر و اسلحه/دارک مارکت ها؛آن روی ترسناک اینترنت

http://www.israelhayom.com/wp-content/uploads/migrated-writers/dwriter_150272133310.jpg

حتما شنیده‌اید که می‌گویند در اینترنت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد هم به فروش می‌رسد اما هیچ‌وقت با عجیب‌ترین و مهلک‌ترین چیزهایی که در نت به فروش می‌رسد مواجه نشده‌اید. شاید فکر می‌کنید همین موارد و چیزهای خاصی که در دیوار و شیپور و سایت‌های خارجی مانند آمازون به فروش می‌رسد تمام چیزهایی‌اند که ممکن است در اینترنت معامله شوند. اما اینطور نیست. فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند که هر آنچه که ما در دنیای واقعی هم نمی‌توانیم آنها را ببینیم یا بخریم در آنها معامله می‌شوند.

https://news.bitcoin.com/wp-content/uploads/2016/05/Dream-Market-URL-Darknet-Review-e1451450174596-300x300.jpg
فروشگاه‌های اینترنت تاریک (Darknet market) وب‌سایت‌های تجاری در اینترنت هستند که از طریق شبکه‌های تاریک مانند تور (Tor) یا وی‌پی‌ان (Vpn) عمل می‌کنند. تور یک نرم‌افزار رایگان برای برقراری ارتباط ناشناس است و برای مخفی کردن محل و استفاده کاربر از هر کسی که نظارت شبکه یا تجزیه و تحلیل ترافیک را انجام می‌دهد، استفاده می‌شود.
در این فروشگاه‌ها معمولا به عنوان بازارهای تاریک، معاملات و فروش مواد مخدر، سلاح‌های سایبری، سلاح‌های جنگی، پول جعلی، اطلاعات کارت اعتباری مسروقه، اسناد جعلی، داروهای بدون مجوز، استروئیدها و دیگر کالاهای غیر قانونی انجام می‌شود.
اگرچه تجارت الکترونیک در فروشگاه‌های تاریک اینترنتی در سال ٢٠٠۶ شروع شده است اما کالاهای غیر قانونی قبل از آن هم در اینترنت به فروش می‌رسیدند. در اوایل دهه ١٩٧٠ دانشجویان دانشگاه استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست وبی را با نامARPANET  راه‌اندازی کردند که در آن به فروش مواد غیرقانونی و دارو می‌پرداختند. البته بعدا اینگونه وب‌سایت‌ها به مراکز آنلاین بحث و گفت‌وگوی اطلاعات دارویی تبدیل شدند. با این حال معاملات مرتبط هم میان افراد به صورت مستقیم انجام می‌شد و در دهه ١٩٩٠ ابزارهای بیشتری در اینترنت برای گفت‌وگو یا معاملات غیرقانونی شکل گرفت که دسترسی گسترده‌ای را به کاربران می‌داد. حالا دیگر فروشگاه‌های تاریک در سراسر دنیا فراگیر شده‌اند و هر روز خبرهای زیادی از آنها در دنیای اینترنت منتشر می‌شود.
شاید از همان ابتدا تنها یک یا دو وب‌سایت تاریک وجود داشت که به این خبرها می‌پرداخت یا یک یا دو وب‌سایت، فروشگاه‌های تاریک در دنیای اینترنت بودند اما حالا آنقدر گسترده شده‌اند که نمی‌توان حتی تعداد آنها را برآورد کرد. حالا دیگر وب‌سایت‌های تاریک (Darknet)ها لیست‌هایی از بهترین و پربازدیدترین فروشگاه‌های تاریک را در اختیار کاربرانشان می‌گذارند و حتی لیستی از موادی که در این فروشگاه‌ها خرید و فروش می‌شوند را هم بر اساس نیازهایی که کاربران دارند در اختیار آنها می‌گذارند. بیشترین محصولاتی که این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسانند معمولا داروها، مواد مخدر و اسلحه‌ها هستند. البته که هر روز هم خبرهایی از دستگیری‌های گسترده از معامله‌کنندگان در این فروشگاه‌ها در سراسر دنیا منتشر می‌شود اما همچنان آنها به کار خود ادامه می‌دهند و هنوز کسی نتوانسته جلویشان را بگیرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *