خوردن این غذاها مطابق قانون ممنوع است

سایت بدون -در میان دنیای رنگانگ غذاها،‌ خوردن یک‌سری از مواد غذایی به دلایلی خاص در برخی از کشورهای جهان ممنوع است.

*** خوردن نوعی غذای اسکاتلندی در آمریکا ممنوع است، زیرا در تهیه آن از ریه، کبد و قلب گوسفند استفاده می‌شود؛ از نظر سازمان غذا و دارو دولت آمریکا خوردن این غذا برای مردم ضرر دارد.

*** آدامس خوردن در بسیاری از کشورهای جهان به‌خصوص هنگامی که در جلسه مهم یا کلاس درس هستید ممنوع است؛ سنگاپور یکی از کشورهایی است که از سال ۱۹۹۲ خوردن آدامس را در کشور خود ممنوع کرد و فروشندگان نمی‌توانند در مغازه‌های خود آدامس بفروشند.

*** اگر چه ماهی قزل آلا خواصی متعدد دارد اما آمریکا خوردن این غذا را در ایالت واشنگتن ممنوع کرده است، همچنین ماهی قزل آلا در مزرعه‌های استرالیا و نیوزیلند هم پرورش پیدا نمی‌کنند و خوردن آن‌ها ممنوع است.

*** خاویار ماده غذایی گرانقیمت و پر خاصیت است، اما برخی از حامیان محیط زیست خوردن خاویر را ممنوع کرده‌اند زیرا از نظر آن‌ها این ماده غذایی سبب می‌شود نسل بسیاری از ماهی‌هایی که در شکم خود خاویار دارند به خطر بیفتد.

*** در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی از باله‌های کوسه برای درست کردن سوپ‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ اگر چه این ماده غذایی در کشورهای اسلامی حرام است، اما کشورهای اروپایی و آمریکایی هم به دلیل وحشیانه بودن این کار و خطر انقراض این حیوان خوردن این غذا را در کشور خود ممنوع اعلام کرده‌اند.

*** در بسیاری از مواد غذایی از رنگ‌های خوراکی غیر مجاز استفاده می‌کنند؛ این رنگ‌ها بر پایه نفت و توسط مواد شیمیایی مختلف ساخته شده‌اند به همین دلیل اغلب پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند هیچ گاه به سمت خوردن رنگ‌های غیر مجاز نروند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *