دادگاه هفته آینده برگزار می‌شود/نگرانی ۴ میلیون یورویی سامان قدوس

سایت بدون -داستان انتقال نافرجام سامان قدوس به هوئسکا و محرومیت و جریمه نقدی این ملی‌پوش ایرانی به مراحل پایانی خود نزدیک شده و هفته آینده دادگاه حکمیت ورزش(CAS)  درباره فرجام‌خواهی قدوس و باشگاه استرشوندس سوئد تشکیل خواهد شد. سایت «فوتبالز کانال» سوئد در گزارشی از روند این پرونده نوشت: «تابستان گذشته بود که فیفا اعلام کرد سامان قدوس ۴ماه از حضور در تمامی مسابقات فوتبال محروم شده و تیم سابقش، استرشوندس نیز از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شده است. مدتی بعد اعلام شد او و استرشوندس باید جریمه‌ای ۴میلیون یورویی نیز به هوئسکا پرداخت کنند. باشگاه اسپانیایی مدارکی دراختیار داشت که ثابت می‌کرد قدوس پیش از پیوستن به آمیان فرانسه با آنها به توافق رسیده و بر همین اساس فیفا نیز به‌سود هوئسکا رای داد. قدوس پس از آن تصمیم گرفت محرومیتش را سپری کند اما به جریمه نقدی اعتراض کرد و این پرونده به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش رفت تا حکم نهایی دراین‌باره صادر شود.

پیش از این CAS محرومیت نقل‌وانتقالات استرشوندس را لغو کرده بود و به آنها اجازه داد بازیکنان موردنظر خود را به خدمت بگیرند. مدت‌ها بود که از سرنوشت این پرونده خبری منتشر نمی‌شد و حالا CAS روز رسیدگی به آن را اعلام کرده و قرار است ۲۵ ماه می (دوشنبه آینده) این دادگاه برگزار شود. البته هنوز معلوم نشده رای در چه تاریخی منتشر می‌شود.»

 قدوس: به‌زودی همه‌چیز تمام می‌شود

باشگاه استرشوندس هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اما پیش از این اعلام کرده بود در پرونده قدوس متحمل ضررهای زیادی شده است. قدوس نیز در گفت‌وگویی که پیش از این با ما انجام داده بود درباره اینکه آیا کسی را در این باشگاه مقصر این اتفاق می‌داند، گفت: «افراد زیادی در این پرونده دخیل بودند. می‌شد از راهی بسیار بهتر مشکل را حل کرد اما به‌زودی همه‌چیز به پایان می‌رسد. وقتی این داستان به پایان رسید بهتر می‌توان درباره اینکه چه کسی کار درست را انجام داده و چه کسی اشتباه کرده، قضاوت کرد.»

 فاصله یک‌میلیون یورویی

ظاهرا در آن زمان قدوس با باشگاه اسپانیایی قراردادی داخلی امضا کرده است اما وقتی باشگاه سوئدی از این ماجرا مطلع می‌شود خواستار بازگشت او به سوئد می‌شود و این یعنی اینکه خود قدوس خواستار این انتقال بوده است. در حکم فیفا هم به این موضوع اشاره شده که وقتی استرشوندس از قرارداد قدوس با هوئسکا باخبر شده او را به سوئد فراخوانده و به او گفته قراردادی که امضا کرده اعتباری ندارد و به او اجازه داده نمی‌شود به این تیم اسپانیایی برود. در ادامه آنها گفته‌اند تنها به‌شرطی به این ملی‌پوش ایرانی اجازه جدایی می‌دهند که باشگاه بعدی‌اش را خودشان مشخص کنند. با این حال به‌نظر می‌رسد اتفاقات دیگری نیز در این میان افتاده که در لغو این انتقال موثر بوده است. براساس حکمی که فیفا صادر کرده، ظاهرا توافقی رسمی بین دو باشگاه استرشوندس و هوئسکا وجود نداشته است اما ایمیلی وجود دارد که مدیران باشگاه سوئدی به باشگاه اسپانیایی اعلام کرده‌اند با فروش قدوس به قیمت سه‌میلیون یورو موافق هستند. براساس شواهد ظاهرا هوئسکا با پیشنهادی سه‌میلیون یوریی خواستار خرید قدوس بوده و این انتقال درحال نهایی‌شدن بوده که پیشنهاد ۴ میلیون یورویی آمیان فرانسه باعث می‌شود اضاع به‌گونه‌ای دیگر پیش‌رفته و نظر استرشوندس عوض شود. ازسوی دیگر گفته می‌شود توافقی که قدوس با هوئسکا داشته برای حضور در تست پزشکی باشگاه بوده اما درنهایت این اتفاق به محرومیت و جریمه او منجر شد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *