دارچین چگونه به بیماران دیابتی کمک می کند؟

Cinnamon sticks and turmeric on wooden


یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، ادویه دارچین می‌تواند به کنترل میزان قند خون در مبتلایان به پیش دیابت و دیابت نوع ۲ کمک کند.
.
به گزارش اینسایدر؛ ترکیبات موجود در دارچین دارای دو خاصیت متابولیکی و آنتی‌اکسیدانی هستند. محققان مرکز دیابت جوزلین در بوستون و مرکز کارآزمایی بالینی پزشکی کره در سئول، ۵۱ شرکت کننده از کره و آمریکا را مورد مطالعه قرار دادند که نیمی از آنها یک مکمل حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم دارچین را سه بار در روز به مدت ۱۲ هفته دریافت کرده بودند. نیمی دیگر نیز دارونما دریافت کردند. بعد از ۱۲ هفته، بیمارانی که مکمل دارچین مصرف کرده بودند، پیشرفت قابل توجهی در کنترل قند خون داشتند و شاهد کاهش سطح قند خون غیرطبیعی ناشتا بودند.
.
میزان مجاز مصرف دارچین در روز، طبق توصیه سازمان غذا و داروی آمریکا، ۶ گرم معادل تقریبا یک قاشق غذاخوری است.
.
طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، از هر سه بزرگسال آمریکایی یک نفر مبتلا به پیش‌‌دیابت است، وضعیتی که در صورت عدم تشخیص، سرانجام به دیابت نوع ۲ مبتلا خواهد شد. پیش‌دیابت وضعیتی است که در آن سطح قند خون بالاتر از حد معمول است، اما هنوز به اندازه کافی بالا نیست که به عنوان دیابت تشخیص داده شود. پیش‌دیابت می‌تواند سال‌ها بدون علائم واضح باشد. این وضعیت شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی قرار می‌دهد.
.
به گفته انجمن دیابت آمریکا، اگر میزان گلوکز شما در حالت ناشتا ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی گرم در دسی‌لیتر باشد، به پیش‌دیابت مبتلا هستید. خواندن ۱۲۶ میلی گرم در دسی‌لیتر و بالاتر به معنای ابتلا به دیابت نوع ۲ است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *