داستان جذاب باشگاه کوچک رکسهام در ولز/وقتی‌هالیوودی‌ها آمدند…


اثر هالیوودی‌ها بر رکسهام بسیار زیاد بوده و آنها را به حدی از شهرت رسانده که همه تیم‌های لیگ آرزویش را دارند. این تیم در تیک‌توک بیش از ۳۷هزار فالوئر دارد، یعنی سه‌برابر ظرفیت ورزشگاهش؛ آن هم در شرایطی که کمتر از دو ماه است که اکانت‌شان باز شده

بازیگران سریال «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» دارند در جدیدترین فصل این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند. وسط ضبط یکی از قسمت‌های این سریال، راب مک‌الهنی، سازنده، تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر این مجموعه از روی صندلی‌اش به هوا می‌پرد و از شادی نعره می‌کشد.
هشت‌هزار کیلومتر آن طرف‌تر در ورزشگاه رکسهام، جیمز جونز، خرید جدید باشگاه، پاس جک هاید، مهاجم تیم را به گل تبدیل کرده و رکسهام را مقابل ناتس کانتی، رقیب این تیم در راه صعود، یک بر صفر پیش انداخته. مک‌الهنی صحنه فیلمبرداری را با آن شادی‌اش خراب کرد، اما گل هم آفساید اعلام شد. اما برای هم‌بازی‌های مک‌الهنی این چیز عجیبی نیست و آنها به دیدن این صحنه عادت دارند.
مک‌الهنی به‌همراه رایان رینولدز، فوق‌ستاره هالیوود، دو رئیس باشگاه رکسهام هستند (آنها با لقب مالک مشکل دارند)، در حالی که هرگز پا به ولز نگذاشته‌اند. این دو نفر دوبار قصد داشتند به ولز بروند تا باشگاه‌شان را از نزدیک ببینند، اما برنامه‌های‌شان به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به‌هم ریخت. با این حال از لس‌آنجلس حتی یک لحظه از بازی‌های تیم‌شان را از دست نمی‌دهند.
مک‌الهنی مصمم است از دیگر ستاره‌ها هم بخواهد در باشگاهش سرمایه‌گذاری کنند. در ماه گذشته و پیش از اولین بازی فصل در خانه سولیهول مورز بود که «دنی د ویتو»، دیگر ستاره هالیوودی و بازیگر «فیلادلفیا همیشه آفتابی است»، پیامی برای طرفداران رکسهام فرستاد و برای تیم‌شان آرزوی موفقیت کرد.
باشگاه رکسهام در ماه فوریه به این دو نفر واگذار شد و این اولین فصل کاملی است که تحت مالکیت این دو نفر کارش را آغاز می‌کند. ماجرای تحول این باشگاه شگفت‌انگیز است. یک دهه پیش تنها چند ساعت مانده بود تا باشگاه به‌دلیل پرداخت‌های انجام‌نشده‌اش منحل شود، اما طرفداران با هم مشارکت کردند و برای جمع کردن پول، در شهر سطل چرخاندند و از مردم کمک خواستند. به این ترتیب ۱۰۰هزار پوند جمع شد تا باشگاه نجات پیدا کند.
باشگاه برای مدتی طولانی با دقت از سوی انجمن هواداران اداره می‌شد، اما هرکسی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری یا خرید باشگاه بود، با بدبینی طرفداران مواجه می‌شد. رکسهام در سال ۲۰۰۸ از لیگ دو سقوط کرد و به حضور ۸۷ساله‌اش در لیگ حرفه‌ای فوتبال انگلیس پایان داد.
همفری کر، مدیر باشگاه می‌گوید: «این حس وجود داشت که رکسهام نیاز به استراحت دارد.» کر یک کمدین، نویسنده و بازیگر انگلیسی است و همسرش مگان گانز، کارگردان آن قسمتی بود که مک‌الهنی با شادی پس از گل خرابش کرد. کر می‌گوید: «این حس وجود داشت که اینجا، جایی است که مردم عاشق فوتبال هستند و در جریان سقوط در ۲۰ سال گذشته، طرفدار سرسخت این تیم مانده‌اند.»
کر در منطقه روستایی بوراس در سه کیلومتری زمین تمرین رکسهام سکونت دارد. او از طرف مک‌الهنی و رینولدز به این باشگاه فرستاده شده تا امور را سامان دهد.
او می‌گوید بارها با مک‌الهنی تماس ویدئویی داشته و در خیابان اصلی رکسهام قدم زده تا به‌صورت تصویری به دوست صمیمی‌اش نشان دهد وقتی بلوار هالیوود را به مقصد کریسپین لین ترک کند چه احساسی خواهد داشت.
سال گذشته پس از تماس واتساپی کر و مک‌الهنی بود که این بازیگر به کمک گروه ورزشی «اینر سیرکل» توانست رکسهام را بخرد. این گروه به خرید لیورپول توسط گروه ورزشی «فن‌وی» هم کمک کرده بود. حالا مک‌الهنی تمام تلاشش را می‌کند رکسهام را تبدیل به باشگاهی موفق کند.
لس رید، مدیر فنی سابق اتحادیه فوتبال انگلیس، پیتر مور، مدیرعامل سابق لیورپول و شآنهاروی، رئیس سابق لیگ فوتبال انگلیس، مشاوران او هستند. پلتفرم ویدئویی تیک‌توک اسپانسر پیراهن آنها شده و اکسپدیا هم قراردادی پرسود با آنها امضا کرده است. شرکت تولید فیلم FX هم یک مستند دوقسمتی به نام «به رکسهام خوش آمدید» ساخته که هر قسمتش حدود ۳۰۰هزار پوند می‌ارزد.

هیجان فصل نقل‌و‌انتقالات
کر می‌گوید در پنجره نقل‌و‌انتقالات، مک‌الهنی بسیار درگیر باشگاهش بود و پیام‌های دیوانه‌واری ارسال می‌کرد: «او ساعت ۵ صبح پیام می‌داد و می‌پرسید: آرون هایدن چه شد؟! من هم فقط می‌توانستم بگویم: نمی‌دانم! راب و رایان به‌سرعت طرفدار تیم شدند و پنجره نقل‌و‌انتقالات هم جذاب‌ترین زمان برای‌شان است؛ مانند صبح کریسمس برای بچه‌ها. مثلاً یک جعبه به شکل پل مولین (مهاجم گلزن جدید رکسهام) را باز می‌کنید و با خود فکر می‌کنید که کاش پل مولین داخلش باشد. آن وقت می‌بینید واقعاً همینطور است. این حس خیلی خوبی می‌دهد. شما دوست دارید با اسباب‌بازی جدیدتان بازی کنید که یک جعبه دیگر را می‌بینید و فکر می‌کنید کاش یک مدافع میانی در آن باشد و آن را باز می‌کنید و می‌بینید که همینطور است. آنها از همه اتفاقات و پیچ و خم‌های نقل‌و‌انتقالات بسیار ذوق‌زده بودند.»
هایدن که از تیم لیگ دویی «کارلایل یونایتد» به رکسهام پیوسته، یکی از ۱۰ خرید جدید تیم در تابستان بوده. رکسهام سخت در تلاش است که به دسته بالاتر راه پیدا کند. آنها ۱۴ سال است که در دسته پنجم حضور دارند و حالا می‌خواهند به لیگ فوتبال برگردند. ۹ بازیکن جدید رکسهام از لیگ‌های بالاتر آمده‌اند و پول خوبی هم خرج شده است. رکسهام مثلاً ۲۰۰هزار پوند به تیم لیگ یکی (دسته سومی) چلتنهام داد تا بن توزر، کاپیتان آنها را بخرد.
لوک یانگ، کاپیتان رکسهام می‌گوید: «همه به ریس‌کورس که می‌آیند، دوست دارند میهمانی ما را خراب کنند. من می‌دانم که روزهای آغازین است، اما وقتی در این میان باشید، احساس اعتماد به نفس خوبی پیدا می‌کنید.»
طرفداران تیم‌های رقیب می‌گویند تزریق پول به رکسهام یادآور باشگاه‌هایی مانند سالفورد و فارست گرین است. این دو باشگاه توانستند با مخارج گسترده، دسته پنجم را ترک کنند. اما یانگ نظر دیگری دارد: «به سالفورد نگاه کنید، یا فارست گرین. من نمی‌گویم آنها باشگاه‌های خوبی نیستند، اما وقتی به اندازه باشگاه رکسهام و تعداد طرفدارانش نگاه می‌اندازید، متوجه می‌شوید که حتی پیش از خرید باشگاه، ما بزرگتر از این لیگ، لیگ دو و حتی لیگ یک هستیم. این کار باعث می‌شود طرفداران بیشتری جذب شوند و افراد بیشتری در خارج از میدان به ما علاقه نشان دهند. این فشار را بر ما بیشتر می‌کند. حالا انتظار می‌رود که عالی کار کنیم. برخی مردم می‌گویند: شما باید لیگ را خیلی راحت ببرید، یا شما باید این کار و آن کار را انجام دهید. اما به این آسانی نیست. اوضاع به این شکل پیش نمی‌رود.»
رکسهام با برد این هفته در خانه برابر ووکینگ، در برابر دیدگان بیش از ۸هزار نفر توانست دومین برد فصل خود را کسب کند. آنها در ۵ بازی، ۲ برد و ۳ تساوی داشته‌اند و شکست نخورده‌اند.

تأثیر هالیوودی‌ها
اثر هالیوودی بر رکسهام بسیار زیاد بوده و آنها را به حدی از شهرت رسانده که همه تیم‌های لیگ فوتبال آرزویش را دارند. این تیم در تیک‌توک بیش از ۳۷هزار فالوئر دارد، یعنی سه‌برابر ظرفیت ورزشگاه ریس‌کورس؛ آن هم در شرایطی که کمتر از دو ماه است که اکانت‌شان باز شده است. رینولدز و مک‌الهنی روی هم تقریباً ۱۰میلیون فالوئر دارند.
فصل گذشته تعداد فالوئرهای این باشگاه در توییتر و اینستاگرام روی هم ۹۰هزار نفر بیشتر شد. فلور رابینسون، مدیر اجرایی باشگاه که بیش از ۲۵ سال تجربه مدیریت در باشگاه برتون آلبیون را دارد می‌گوید: «اینجا پتانسیل بسیار زیادی دارد. طرفداران پرشمار هستند و پتانسیل رشد وجود دارد. اوضاع واقعاً جذاب است.»
حالا توجه مردم دنیا به این باشگاه جلب شده و علامت هالیوود که در شهر نصب شده را خیلی‌ها دیده‌اند. البته این کار واناراما، اسپانسر لیگ بود، نه رینولدز و مک‌الهنی. حالا صحبت بر سر این است که این علامت پابرجا بماند.
کر می‌گوید: «تاکنون چنین انتقالی نداشته‌ایم. این عجیب است چون هدف مالکان باشگاه با اهداف سنتی فرق دارد. آنها نمی‌خواهند سوددهی داشته باشند و از همان ابتدا هم این را بارها گفته‌اند. برای من به‌عنوان یک طرفدار فوتبال، حضور در چنین باشگاهی جذاب است. مسأله این نیست که به سراغ راب و رایان بروم و از آنها بخواهم که چک‌های متعددی را امضا کنند. این حس وجود دارد که جذاب است که در این باشگاه باشید و این تیم به جاهای خوبی خواهد رسید، و بعد هم هدفش این خواهد بود که در آنجاها بماند.»
منبع: دیلی‌میل

در همین زمینه بخوانید :

چرا ستاره‌هالیوود به دنبال سرمایه گذاری در فوتبال انگلیس است؟

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *